رفتن به مطلب

سردردهای شبانه و ناگهانی را جدی بگیرید


ارسال های توصیه شده

دبیر نوزدهمین كنگره نورولوژی و الكتروفیزیولوژی بالینی نسبت به بروز سردردهای ناگهانی و شبانه هشدار داد.

 

به گزارش خبرنگار سرویس «سلامت» خبرگزاری ایسنا، دكتر عسگر قربانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران در نشستی با خبرنگاران «سردرد» را شایع ترین بیماری در بیماری های مغز و اعصاب عنوان كرد و گفت: بیماری های عروقی مغز شامل سكته ها و خونریزی های مغزی، بیماری های تشنجی و ام . اس در مراتب بعدی بیماری های مغز و اعصاب قرار دارند.

 

وی با تاكید بر این كه بیش از ۹۰ درصد سردردها از جمله سردردهای خوش خیم هستند، ادامه داد: اغلب این نوع سردردها به دلیل استرس، خستگی فكری، آلودگی هوا، سر و صدا و عواملی از این قبیل ایجاد می شوند.

 

این متخصص مغز و اعصاب افزود: اما برخی سردردها با علایم خطری همراه است كه لازم است جدی گرفته شوند. سردردهای ناگهانی شدید، سردردهای شبانه كه سبب می شود فرد از خواب بیدار شود و سردردهای همراه با علایم دوبینی، گزگز صورت، ضعف یك طرف بدن و تشنج باید جدی گرفته شوند.

 

وی همچنین درباره سكته های مغزی نیز گفت: ۸۵ درصد سكته های مغزی به دلیل انسداد رگ و لخته شدن خون ایجاد می شوند. درمان سكته های مغزی طی چند سال اخیر جهش بزرگی داشته است. دارویی به نام «rtPA» در مراكز اغلب استان ها فراهم است كه اگر بیمار مبتلا به سكته مغزی ظرف سه ساعت به بیمارستان مراجعه كند، استفاده از این دارو می تواند تا حد بسیار زیادی خطر را برای بیمار مربوطه برطرف كند. البته این دارو ۱،۵ میلیون تومان هزینه به دنبال دارد و این دارو تحت پوشش بیمه نیست. البته صحبت هایی برای پوشش بیمه ای این دارو انجام شده است.

 

وی درباره داروها و تجهیزات مرتبط با رشته مغز و اعصاب در كشور گفت: اغلب لوازم پزشكی معمول در این رشته فراهم است و معمولا تحت تاثیر تحریم قرار نمی گیرد. دستگاه «پت اسكن» در هیچ یك از مراكز درمانی كشور وجود ندارد و در این زمینه بیماران ناگزیر به اعزام به خارج از كشور هستند اما به زودی این دستگاه در بیمارستان شریعتی راه اندازی می شود.

 

قربانی به برگزاری نوزدهمین كنگره نورولوژی و الكتروفیزیولوژی بالینی از ۱۹ تا ۲۲ بهمن ماه در سالن همایش های صدا و سیما خبر داد و گفت: این كنگره سالانه به منظور به روز رسانی اطلاعات متخصصان مغز و اعصاب و رشته های وابسته مانند جراحی اعصاب، روانپزشكی، طب فیزیكی و بخشی از بیماری های داخلی برگزار می شود. همزمان با برگزاری این كنگره هشت كارگاه نیز برگزار می شود.

 

وی با اشاره به ۱۶ امتیاز بازآموزی برای شركت كنندگان در ۴ روز این كنگره، گفت: حدود ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه كنگره ارسال شده است كه ۷۰ مقاله به صورت سخنرانی و حدود ۱۰۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارایه می شوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...