Mohammad Aref 120452 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 شهریور، ۱۳۸۸ نصب سرعت گیر به شیوه ای که در ایران معمول است یک اشتباه فاحش است که به مراتب بدتر از نمونه های قبلی است. میزان استافه از سرعت گیرها در کشور ما بیشتر از میزانی است که در کشورهای دیگر مورد استفاه قرار می گیرد و ما بیش از میزان استاندارد از این روش استفاده می کنیم و استفاده بیش از حد از سرعت گیرها در خیابان دو مشکل اساسی به وجود می آورد که یکی مزاحمت مضاعف بر تردد خودروهاست و دیگری که البته از بعد فرهنگی پیامدهای سوئی نیز دارد این است که خودروها در برابر آن ها واکسینه می شوند ؛ یعنی نسبت به رعایت آن بی تفاوت می شوند و به جای اینکه سرعت خود را کم کنند و به آرامی برانند و گاز می دهند و از روی آن می پرند ، در حالی که اگر تعداد سرعت گیرها به اندازه لازم بود و استانداردهای فنی از نظر فاصله نصب آن ها رعایت می شد، رانندگان بیشتر رعایت می کردند. باید دقت کرد همانگونه که استانداردها در حوزه های دیگر رعایت می شود در مسائل و طرح های شهری نیز رعایت شود و این لازمه هر طرح و برنامه ای در مسائل مربوط به شهر است. کما اینکه ما در بخش های دیگر نیز دچار این مشکل شده ایم و نصب سرعت گیرها در خیابان های اصلی و شریانی شهر و استفاده بیش از حد از آن ها برای آرام سازی ترافیک تنها نمونه ای از خطاهای موجود در این زمینه است و این خطا در مورد استفاده از پل عابر پیاده نیز تکرار شده و ما در هیچ کدام از کلانشهرهای دنیا این قدر پل عابر نمی بینیم که در تهران وجود دارد. یکی از اشتباه هایی که مدیران در این ارتباط مرتکب شده اند افراط و تفریط در استفاده از ابزارهای فنی است که متأسفانه کلانشهرهای دیگر کشور به تقلید از پایتخت آن را تکرار می کنند. نظر شما چیه؟ 5 لینک به دیدگاه
Place.Maker 4554 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ متاسفانه این سکوهای پرش همه جا هست تو شهر ما که شاید بعضی جاها فاصلشون به 10 یا 15 متر هم نرسه روشی که صد در صد راننده رو مجبور می کنه که بجای گاز دادن و پرش از روش حتما سرعتش رو کم کنه که اگه این کار رو نکنه و با سرعت رد بشه میره و دیگه بر نمی گرده نمی دونم اینا سرعت گیره یا آدم گور به گور کن . حالا اینا سوای چاله هایی هست که شرکت مخابرات و آب و فاضلاب و غیره ایجاد می کنند اگه اونا رو هم در نظر بگیریم چه شود . تازه بعضی جاها این سرعت گیر ا هیچ علامت مشخصه ای مثل رنگ ندارند و با آسفالت ساخته می شن که در شب واقعا دیدنشون مشکل میشه ، فکر کنین اگه برق هم رفته باشه دیگه چی میشه . . . 5 لینک به دیدگاه
Miladt 3681 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 شهریور، ۱۳۸۹ ما تو ايران به جاي اينكه از عناصر كاهش سرعت مثل speed hump استفاده كنيم ميايم يه عالمه آسفالت استفاده ميكنيم كه نه تنها باعث بهبود اوضاع ترافيكي نميشه بلكه باعث استحلاك ماشين هم ميشه!!!تو محله دانشگاه ما يه دونه از سرعت گيرا(بهتره بگم ديوار آسفالتي) گذاشته بودن كه من به شخصه چند بار ديدم كه منبع اگزوز ماشين به اين به اصطلاح سرعت گير گير گرد(خدا ميدونه بعدش سوارخ شده باشه يا نه)كه به لطف يكي از دوستام كه تو همون محدوده زندگي ميكرد اون سرعت گير رو كندن ولي كوچه همون كوچه قبلي نشد چراكه بعد از اين كه كندن اونجا رو پر نكردن و يه چاله كم عمق درست شد!!! 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده