رفتن به مطلب

معرفی و اعلام عرضه رسمی Nokia 808 PureView، غول 41 مگاپیکسلی نوکیا در ایران


ارسال های توصیه شده

امروز، دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 نوکیا به طور رسمی عرضه گوشی هوشمند Nokia 808 PureView به ایران را رسما اعلام کرد.

nokia-808-pureview-pure-white-all-collors.jpg

Nokia 808 PureView پس از معرفی جهانی در ماه فوریه (بهمن) تاکنون (که هنوز به صورت رسمی نیز عرضه نشده است) چندین جایزه دریافت کرده است که مهم ترین آنها عبارتند از جایزه بهترین محصول جدید بین تلفن‌های همراه و تبلت‌ها در کنگره جهانی موبایل 2012 و همچنین بهترین ابتکار در تصویربرداری از TIPA 2012 .

به گزارش خبرنگار جی اس ام، پس از ارائه Nokia 808 به خبرنگاران جهت تست و کار با گوشی، مراسم معرفی این تلفن همراه با سخنرانی فروهر فروتن، مدیر شرکت نوکیا در ایران آغاز شد. ایشان ضمن امیدواری زیاد به موفقیت Nokia 808 ، آن را با N8 مقایسه کرد و پیش بینی موفقیتی بیش از N8 را برای این گوشی داشت.

Nokia-808-PureView-07.jpg

پس از ایشان، ، مدیر بازاریابی نوکیا در ایران (وحید کاظم آبادی نجف آبادی) به روی صحنه آمدند و اعلام کردند بر اساس نظر سنجی و تحقیقات شرکت نوکیا در ایران، پر کاربرد ترین و پرطرفدار ترین ویژگی یک تلفن همراه در ایران، پس از قابلیت ارسال SMS، با اختلاف زیاد دوربین و بخصوص کیفیت عکسبرداری آن می باشد.

اما میزبان اصلی این مراسم، وسا یوتیلا، مدیر بازاریابی گوشی های شرکت نوکیا بود. ایشان طی کنفرانسی مفصل، به معرفی، قابلیت های جدید و خلاقیت های بکار رفته در دوربین Nokia 808 پرداختند و آن را نه تنها یک دوربین بسیار قدرتمند، بلکه تلفن همراهی هوشمند و پیشرفته مجهز به باکیفیت ترین دوربین بازار نامیدند. ایشان ضمن معرفی و بررسی نو آوری های بکار رفته در دوربین این تلفن همراه اظهار کردند که از لحاظ کیفیت عکسبرداری، هیچ گوشی دیگری حتی توان نزدیک شدن به Nokia 808 را نیز ندارد. آقای یوتیلا اضافه کردند تکنولوژی و نو آوری های بکار رفته در این تلفن همراه در انحصار نوکیا می باشد و به همین دلیل تا مدت ها هیج شرکتی قادر به عرضه تلفن همراهی که توان رقابت با دوربین این تلفن همراه را داشته باشد را ندارد.

Nokia-808-PureView-05.jpg

وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود اضافه کردند، تاکنون مردم هیچ گاه از دوربین های تلفن های همراه خود به عنوان دوربینی اصلی استفاده نمی کردند اما Nokia 808 با برطرف کردن مشکل عکاسی در نور کم و ارائه عکس هایی سوپر شفاف، استانداردهایی جدید به دنیای عکاسی معرفی کرد و به راحتی و در موارد متعددی می تواند جایگزینی قابل حمل برای دارندگان دوربین های دیجیتتال پیشرفته (و البته بسیار گرانقیمت) سری SLR باشد.

ایشان ضمن توضیح نحوه کار تکنولوژی PureView ادامه دادند که این نو آوری باعث شده عکس های گرفته شده در حالت 5 مگاپیکسل با این دوربین، از تمامی تلفن های همراه پر طرفدار حال حاضر جهان با کیفیت 8 مگاپیکسل نیز قدرتمند تر باشند.

مدیر بازاریابی گوشی‌های هوشمند سیمبین نوکیا گفت: «فناوری PureView استاندارد عملکرد تصویربرداری در صنعت گوشی‌های هوشمند را ارتقا داده است. ما تصمیم داریم PureView را برای گوشی‌های هوشمندی که در آینده وارد بازار می‌شوند نیز توسعه دهیم و دوباره تجربه تصویربرداری را متحول کنیم.»

Nokia-808-PureView-04.jpg

اما نکته قابل توجه که وسا یوتیلا در ادامه صحبت های خود به آن اشاره کردند این که این تکنولوژی در انحصار Nokia 808 نخواهد بود و در آینده نچندان دور، ضمن توسعه بیشتر تکنولوژی PureView، شاهد عرضه این دوربین قدرتمند بر روی سایر پلتفرم های نوکیا و مهم تر از همه ویندوز فون خواهیم بود.

آقای یوتیلا در ادامه به ضبط ویدیوییfull HD 1080p با قابلیت 4 برابر بزرگنماییِ بدون افت کیفیت این گوشی اشاره کردند. همچنین، این گوشی، اولین گوشی دنیا با فناوری ضبط توانمند صدا (Nokia Rich Recording) است. این فناوری امکان ضبط صدا با کیفیتی نظیر سی‌دی را فراهم می‌کند. چنین کیفیتی پیش از این تنها با استفاده از میکروفون خارجی امکان‌پذیر بود.

Nokia-808-PureView-01.jpg

Nokia 808 PureView با قیمت جهانی 600 دلار (پیش از کسر مالیات) تا پایان سه ماهه دوم سال 2012 به بازارهای جهانی و همزمان ایران عرضه خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...