رفتن به مطلب

ارزيابي آمادگي الکترونيکي شهرداري شهر جديد بهارستان در راستاي تحقق شهرداري الکترونيکي


ارسال های توصیه شده

با پدیدار شدن شبح تقسیم بندی دیجیتال رهبران جهانی دولت ها، شرکت ها و سازمان های شهری به دنبال مهار قدرت فناوری های اطلاعات و ارتباطات ICT در جهت توسعه هستند. برای استفاده موثر از ICT، یک کشور باید در زمینه زیرساخت ها، دسترسی گسترده جمعیت به ICT و بستر قانونی و تنظیمی، آمادگی الکترونیکی داشته باشد. رهبران کشورهای در حال توسعه می توانند ارزیابی آمادگی الکترونیکی را جهت تسهیل اندازه گیری و طراحی برنامه های یکپارچه سازی ICT به کار برند. این امر به آنها کمک می کند تا تلاش هایشان را متمرکز کرده و مناطقی را که به کمک خارجی نیاز دارند، مشخص کنند. گستره ای از ابزارهای ارزیابی برای اندازه گیری آمادگی الکترونیکی یک کشو یا یک اقتصاد ایجاد شده است. این ابزارها به نحو وسیعی از تعاریف و روش های مختلف آزمون آمادگی الکترونیکی استفاده می کنند و ارزیابی ها به نحو شایانی در اهداف و نتایج با هم تفاوت دارند.

هدف از این مقاله بررسی میزان آمادگی الکترونیکی شهر بهارستان به عنوان ششمین پایلوت شهرداری الکترونیکی می باشد تا با شناسایی و ارزیابی وضعیت موجود خود از منظر آمادگی الکترونیکی، برنامه های راهبردی مناسب برای نیل به وضعیت مطلوب اتخاذ کنند. همچنین مجموعه ای از شاخص های اساسی و اوزان را برای ارزیابی آمادگی الکترونیکی مشخص کرده و ارائه می کند.

 

کلمات کلیدی: ارزیابی آمادگی الکترونیکی شهرداری, آمادگی الکترونیکی, شهرداری الکترونیکی

 

نویسندگان: حمیدرضا شیروانی، زهرا بانشی

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...