رفتن به مطلب

پدر سالاري و ازدواج در ميان آريا


ارسال های توصیه شده

آرياها زن را براي مرد واجب مي دانستند و مي گفتند زن آن چنان براي مرد ضرورت دارد كه زه از براي كمان»

 

 

 

در ميان آريايي هاي ايراني و هندي بر خلاف ملل ديگر بين النهرين پدر سالاري يا مرد سالاري معمول بود ، پدر رئيس خانواده و مجري احكام مذهبي ، سرپرست امور ترتيبي و اخلاقي خانواده بود مراسم قرباني زير نظر وي انجام مي شد ، هنديان در عصر ودائي به پاتي pati و به مادري ماتري matri مي گفتند ، فقدان فرزند ذكور در خانواده فاجعه اي تصور مي شد. در مورد زناشويي و ازدواج ميان اقوام آريايي قديم بايد گفت كه ازدواج امري مقدس به شمار مي رفت «عروس و داماد قبلا يكديگر را انتخاب كرده و بعد طبق آداب مخصوصي زناشويي مي كردند ، داماد جامه نو بر تن مي كرد و با دوستان و خويشان خود به خانه عروس مي رفت و دست عروس را كه با زيباترين وضعي آراسته شده بود گرفته هر دو در بالاي تخته سنگي مي ايستادند و داماد رو به عروس كرده با آوازي بلند مي گفت :

 

 

 

«...من مرد هستم تو زن ، من آسمانم تو زمين ، من و تو با هم مي نشينيم و از ما فرزنداني به وجود خواهند آمد...»

 

 

 

آنگاه او را در ارابه اي كه گاوهاي سفيد آنرا مي كشيدند و با گل هاي طبيعي خودرو زينت يافته بود نشانيده و با نواي ساز و دهل و خواندن سرودهاي مخصوص به خانه خود خود مي برد . آرياها معمولا يك زن مي گرفتند ، آنان زن را براي مرد واجب مي دانستند و مي گفتند زن آنچنان براي مرد ضرورت دارد كه زه از براي كمان ».

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...