رفتن به مطلب

تکه های کلیدی زندگی ات را پیدا کن


ارسال های توصیه شده

برگرفته از تبیان

منبع اصلی : مجله موفقیت

 

3020716682448324924117683141628376215245.jpg

 

 

 

خیلی از رفتارها و اعتقادات مطلقا خوب و یا مطلقا بد نیستند، مهم این است که از هر مفهوم به جای خود استفاده کنیم مثل تکه های پازل. یک تکه سیاه پازل به اندازه تکه‏های سفید ارزشمند است و وقتی در جای خود قرار می‏گیرد ، در کنار بقیه تکه ها، کامل کننده و زیبایی بخش یک تصویر می‏شود.

پازل یک بازی فکری است که از تکه‏های کوچک نامنظم تشکیل شده است و با کنار هم قرار دادن تکه‏ها، یک کلیت منظم معنی دار خلق می‏شود.

 

برای سهولت در بازی بهترین روش این است که ابتدا تکه‏های کلیدی را پیدا کنیم و براساس آن بقیه تکه‏ها را کنار هم قرار دهیم. اما بعضی مواقع در ابتدای کار پیدا کردن تکه‏های کلیدی کمی دشوار است و ممکن است دچار سردرگمی شویم چون تکه‏ها برای ما ناآشنا هستند. اما به مرور روند جایگزینی تکه‏ها سرعت می‏یابد.

 

حالا این پازل را به زندگی روزمره هر فردی بسط می‏دهیم. رفتار، اندیشه، گفتار و تمام عناصر متاثر در زندگی بشر تکه‏های پازل زندگی هستند و ممکن است هر یک از تکه‏ها به تنهایی زشت، زیبا، بدرنگ و یا خوش‏رنگ باشند. اما چه خوب و چه بد برای ایجاد تصویر زندگی لازم و ضروری‏اند و فقدان هر یک تصویر زندگی را مخدوش می‏کند. برای شروع بازی اول از هر چیز باید بفهمیم که کدام تکه از تصویر زندگی برای ما مهم‏تر است و بعد با انتخاب درست، کار چیدمان راحت‏تر و سریع‏تر می‏شود.

 

 

 

  • تفاوت پازل با پازل زندگی در این است که زندگی مثل یک پازل چند بعدی است و ما هستیم که با انتخاب تکه‏ های اصلی و کلیدی، هر بعدی را که بخواهیم به تصویر می‏کشیم.

لینک به دیدگاه

203240228208190301212411547313916411410459191.jpg

پول، ایمان، نیازهای مادی، نیازهای معنوی، جاه و مقام، درستی و صداقت، دوستی با دیگران و هر چیز که برای ما ارزش بیشتری دارد، تکه‏های اولیه و اصلی زندگی ما را تشکیل می‏دهند و تکه ‏های بعدی نسبت به آن کنار هم قرار می‏گیرند.

 

تصویر ساخته شده می‏تواند مطلقاً سیاه، سفید، زرد یا هر رنگ و هر شکلی باشد. می‏تواند از ترکیب رنگ‏ها و اشکال نامتناسب تشکیل شود و یا تصویری زیبا با تداخل رنگ‏ها و اشکال مناسب باشد. اما تصویر پازل زندگی زمانی زیبا می‏شود که نتیجه نهایی با خواست اولیه مطابقت داشته باشد. تصویر هر چقدر هم زیبا باشد برای آنان که در ذهن شان اندیشه دیگری را متصور بوده‏اند رضایت‏بخش نخواهد بود.

 

  • آدمی، زندگی پیش ساخته نیست. این تو هستی که با توکل به خدا و چیدن به موقع قطعه های پازل، زندگی هدفمند خود را نقش می بندی و از وقایع و بحران های زندگی، جرأت، شهامت، صبوری و پذیرش را می آموزی.

 

 

اجزای پازل در طول زندگی باید جوری انتخاب و در کنار هم قرار داده شوند که بازی مهیج و جالب شود و ما را به ادامه دادن تشویق کند و در نهایت آنچه را که در ذهن داشته‏ایم ، متبلور کند و چه نیکو خواهد شد اگر تصویری که در نهایت ساخته می‏شود هم برای خودمان و هم برای دیگران جذاب و بیان‏کننده تمام حقایق درون و افکار ما باشد و نیاز به تعبیر و تفسیر برای خودمان و هم برای دیگران نداشته باشد و چه بد خواهد شد اگر در خاتمه در یابیم که تصویر ساخته شده با آنچه که ما می‏خواستیم متفاوت است و از آن بدتر این خواهد بود که احساس کنیم تمام تکه ‏های چیده شده را باید از هم بپاشیم و از نو بسازیم اما مهلت چیدن دوباره آن را نداشته باشیم.

 

203240228208190301212411547313916411410459191.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...