رفتن به مطلب

مقایسه غذای زنده با غذای کنسانتره در پرورش لارو آبزیان


پسری از بابلسر

ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

1 - غذای زنده رشد را بیشتر از غذای آماده افزایش می دهد .

2 – مقاومت لاروهایی که از غذای زنده استفاده کرده اند ، بیشتر است .

3 – غذای زنده در خوش رنگ شدن عضلات و گوشت آبزیان تولیدی مؤثر است .

4 – غذای زنده در ابتدای تغذیه لارو آبزیان خصوصأ گونه های دریایی که در ابتدای زند گی دستگاه گوارش آنها کامل نیست و به صورت ساده و فاقد آنزیم های گوارشی تخصصی است توسط همان غذای زنده که حاوی این آنزیم ها می باشد تأمین می گردند ، به عبارتی غذای زنده در این آبزیان هم تأمین کننده انرژی و مواد غذایی مورد نیاز بوده و هم به جهت داشتن آنزیم های تخصصی می تواند به دستگاه گوارش آنها کمک کند که این مهم در هنگام بکارگیری غذای زنده فراهم نمی شود .

5 – بسیاری از غذاهای زنده دارای حرکت بوده که این حرکات ممکن است مثل روتیفر کند و یا مانند ناپلی آرتمیا تند باشد و از آنجا که بعضی از لاروهای آبزیان به غذای بی تحرک عکس العمل نشان نمی دهند از آنها تغذیه نمی کنند .

6 – رشد گنادهای جنسی آبزیانی که در ابتدای شروع تغذیه از غذای زنده استفاده نموده اند به مراتب بیشتر و با کیفیت بالاتر نسبت به آنهایی که از غذای زنده استفاده ننموده اند می باشد و در واقع می توان گفت این لاروها پایه و اساس تولید مولدین با کیفیت می باشند .

7 – اگر در کارگاهی قرار به استفاده از غذای کنسانتره شد ، به کارگیری غذای زنده در کنار غذای کنسانتره به هضم و جذب آنها کمک می کند .

8 – امکان تولید و پرورش غذای زنده با تراکم بالا وحجم وسیع به سادگی مهیا می باشد و می توان با یک برنامه ریزی مشخص هر میزان غذای زنده که احتیاج است را تولید و استفاده نمود و با توجه به این که تولید مثل جنسی و غیر جنسی در اکثر غذاهای زنده خصوصأ زئوپلانکتون ها دیده می شود ، صرفأ با تغییر شرایط محیطی می توان آنها را به تولید مثل جنسی یا غیر جنسی وادار نمود و به راحتی و با کمترین هزینه آن را در تعداد زیاد تولید نمود . پس غذاهای زنده این قابلیت را دارند که بتوانند در تراکم های زیاد رشد کنند .

9 – هزینه انجام شده برای تولید غذای زنده قابل مقایسه با غذای آماده نبوده و به غیر از هزینه های اولیه که برای احداث فایکولب و تجهیز آن که به عنوان یک هزینه ابتدایی در شروع می بایستی هزینه شود بعد از آن تولید غذای زنده به مراتب به صرفه تر و ارزان تر از غذای آماده می باشد که به عنوان یک بخش تخصصی وجود فایکولب در مراکز تکثیر آبزیان مورد توجه بوده و هست که شرایط خاص خود را نیاز دارد .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...