رفتن به مطلب

ماهی سیلور دالر


پسری از بابلسر

ارسال های توصیه شده

[h=2][/h]

silver_dollar.jpg

 

 

پیش فرض سیلور دالر

 

این ماهی به این خاطر سیلور دالر نامیده شده است که بدن آن بسیار گرد و از پهلو فشرده شده است و معمولا به رنگ نقره ای با ته رنگ ابی و سبز کمی هست. انها مقداری هم قرمز هستند به خصوص باله ی نزدیک به مقعد درماهی های نر که لبه ی ان قرمز است. در بعضی گونه ها نیز انها نقاطی بر روی دو طرف بدنشان دارند. دالرها از خانواده ی پیرانا هستند و تعداد زیادی از انها منظره ی زیبایی در اکواریوم به وجود می اورد . دالرها بیش از دوازده گونه هستند که از لحاظ ظاهری شبیه هم هستند.

 

 

دالر صلح جو انتخاب بسیاری از علاقه مندان اکواریومی است که می خواهند اکواریومی با ماهی های خوبی داشته باشند. اگرچه که این ماهی نسبتا بزرگ می شود و به جای بزرگی نیاز دارد . این ها ماهی های با نشاطی هستند که دوست دارند به صورت تجمعی باشند پس دسته ای انها را نگه دارید. باید حداقل3دالر دریک اکواریوم با هم باشند.

 

 

این ماهی در اکواریوم های کم عمق ، با شن های تیره رنگ و گیاهان بسیار و جاهای مخفی متعدد شادتر هستند. دالرها گیاه خوارند پس از گیاهان خوشمزه استفاده نکنید و از گیاهان پلاستیکی استفاده کنید.

مراقبت و تغذیه

چون که دالرها گیاه خوارند اساسا غذاهای گیاهی مانند کاهو ، شاهی ،اسفناج ، علف هرز و پولک های گیاهی پهن را می خورند. ولی بعد که بزرگ شدند از غذاهای حبه ای نیز می توان استفاده کرد. انها از غذاهای پخته نیز مانند نخود فرنگی پخته و کدو تغذیه می کنند . بعد از تغذیه بهتر است غذای باقی مانده را جمع کنید . البته انها به غذاهای گوشتی مانند کرم خونی و میگو آب شور علاقه مندند .

مکان زندگی

دالرها معمولا در گویانا ، غرب امازون و حوزه ی پاراگوئه پیدا می شوند.

اندازه و سن

این ماهی تا 6 اینچ یا 15 سانتی متر رشد می کنند .این ماهی تا بیش از 10 سال زندگی می کند.

رفتار

این ماهی صلح طلب است و برای کلیه ی اکواریوم ها توصیه می شود. ولی به طور کلی با انجل های هم اندازه ی خود و همه ی گونه های کت فیش زندگی مسالمت امیزتری دارد. همچنین دالر های بزرگ می توانند با سیچیلایدها و اسکارها زندگی کنند البته باید به اندازه ی کافی بزرگ باشند تا بتوانند در صورت لزوم فرار کنند.

شناسایی نر وماده

دالر نر معمولا باله نزدیک مقعد بلندتری دارد و رنگ ان قرمز است.

مکان شنا

این ماهی معمولا در همه جای اب شنا می کند ولی در میانه ی اب بیشتر شنا می کند.

وضعیت مناسب اب

اسیدیته 5.5 تا 7.5 درجه

دما 24 تا 28 درجه

پرورش و تکثیر

برای تخم ریزی دمای اب باید بین 26 تا 28 باشد . تخم ریزی برای دالرها اسان است . انها باید به صورت تجمعی باشند .بهترین راه این است که 6 تا ماهی را با هم از دوران نوجوانی پرورش داد. در بین گیاهان که روی سطح خاک هستند انها تخم ریزی را انجام می دهند . ماده 2000 تخم ذخیره می کند و بعد از 3 روز بیرون می ریزد . والدین تخم ها را نخواهند خورد و نیازی به جمع انها نیست . ولی اگر ماهی دیگری نیز دارید بهتر است تا تخم ها را جدا کنید . نوزاد های از تخم درامده به خاک می چسبند و از پلانکتون های ریز تغذیه می کنند .

اين ماهيها در آكواريم هاي درازتر بهتر نگهداري ميشوند زيرا باالگوهاي طبيعي و محل زندگي آنها مطابقت دارد . ماهيان بسيار صلح جويي هستند و اگر يكي ازگروه آنهامريضشوند بايد فوراً به آكواريم ديگري منتقل شوند زيرا ممكن است هم گروههاي ديگر بهآنها حمله كنند. روشنايي اندك و آكواريمي كه ته آن نسبتاً تاريك است براي اين ماهي بسيارمناسب است.گونه هاي مختلفي از اين ماهيكه داراي خط يا نقطه روي بدن هستند وجود دارد كه بعضي اوقات با پيرانا ها اشتباهگرفته مي شود .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...