رفتن به مطلب

هر 15 دقیقه برای حفظ سلامت ستون فقرات وضعیت خود را تغییر دهید


ارسال های توصیه شده

سلامت نیوز : اسماعیل ابراهیم،در آستانه برگزاری بیست و سومین کنگره فیزیوتراپی ایران که 27 تا 29 اردیبهشت در شیراز برگزار می‌شود، با بیان این خبر اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف فیزیوتراپیست‌ها مبارزه با فقر حرکتی و عدم تحرک است و آنچه امروز به عنوان مشکل شایعه در جوامع صنعتی و ماشینی با آن مواجه هستیم بی‌حرکتی است. وی گفت: یکی از عوامل مهم آسیب جدی به مفاصل و ستون فقرات ثابت ماندن در یک وضعیت به مدت طولانی است و لازم است برای ممانعت از ضایعات ایجاد شده در سیستم عضلانی، اسکلتی، مفاصل و خصوصاً ستون فقرات حداقل هر 15 دقیقه وضعیت خود را تغییر دهیم. به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ابراهیم ادامه داد: بر این کار باید در حالات ثابت مختلف نشسته یا ایستاده تغییر وضعیت دهیم به عنوان مثال اگر فردی در حالت نشسته است باید پس از حداکثر 15 دقیقه وضعیت خود را به حالت ایستاده تغییر دهد و برعکس و حتی یک شناگر نیز بهتر است انواع شنا‌ها را در برنامه ورزشی خود گذاشته و از تکرار یک نوع شنا خودداری کند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور تکرار نکردن حرکات مشابه را در زندگی روزمره و حتی در حرکات ورزشی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: بسیاری از کارهای روزمره ما حتی در حرکات بسیار ظریف و لطیف از جمله نویسندگی، نقاشی یا انواع هنرها نباید به صورت تکراری انجام شود چرا که این گونه حرکات تکراری مشابه، همانند وارد شدن ضربات کوچک ممتد است که در نهایت جمع جبری این نیروهای کوچک یک نیروی بزرگ ایجاد کرده و منجر به ایجاد صدمات و ضایعات شدید در تاندون‌ها، دیسک و مفاصل مختلف بدن می‌شود.وی تاکید کرد: جامعه فیزیوتراپی ایران در بسیاری از زمینه‌‌ها از جمله ساخت ادوات و تجهیزات فیزیوتراپی و همچنین در بحث بومی‌سازی دانش فنی از توانمندی و تکنولوژی بسیار بالایی در سطح منطقه برخوردار است و در این زمینه نیازی به واردات نداریم.

ابراهیم افزود: انجمن فیزیوتراپی ایران در جریان برگزاری بیست و سومین کنگره فیزیوتراپی ایران و همزمان با برپایی بخش نمایشگاه ارائه تجهیزات و ادوات فیزیوتراپی، اهمیت و توجه ویژه‌ای به تولیدات علمی، مقالات تحقیقی و همچنین ادوات و تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی ساخت داخل خواهد داشت.بیست و سومین کنگره فیزیوتراپی ایران از 27 تا 29 اردیهبشت‌در شیراز برگزار می‌شود.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...