رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

استقرار و توسعة خدمات شهري الکترونيکي و تعاملي در شهرداري ها، بدون شك مزاياي متعددي را در عرصة مديريت شهري، به دنبال خواهد داشت. با توجه به سياست افزايش اختيارات و تقويت شهرداري ها در ادارة امور مناطق و اهداف ناحيه محوري و محله گرايي در مديريت شهري تهران، مي توان به جايگاه و نقش كليدي شهرداري هاي مناطق و همچنين ضرورت برنامه ريزي جامع و استراتژيك جهت استقرار و توسعة خدمات تعاملي در شهرداري هاي الکترونيك، پي برد.

مقالة حاضر، گزارش پژوهشي است كه به منظور تدوين استراتژي هاي توسعة ، خدمات شهرداري هاي الکترونيك و در قالب مطالعة موردي شهرداري منطقة 13 انجام پذيرفته است. در نخستين گام اين پژوهش، عوامل كلان و كليدي تأثيرگذار بر توسعة خدمات الکترونيك شهردار يها تبيين و در گام بعدي عوامل استراتژيك موجود در هر زمينه، شناسايي شده است. سپس هر يك از اين عوامل، با تعيين اهميت نسبي و تعيين ارزش راهبردي آنها بر طبق الگوي پياده سازي ماتري سهاي ارزيابي عوامل خارجي و داخلي، مورد ارزيابي قرار گرفته است.

بدين ترتيب عوامل استراتژيك برون سازماني و درون سازماني رتبه بندي گشته و مهم ترين فرصت ها، تهديدها، نقاط قوّت و ضعف هاي شهرداري منطقه، در راستاي توسعة خدمات الکترونيك، معرفي شده است. در نهايت نيز به كمك ابزار تعيين موقعيت استراتژيك و تدوين استراتژي، راهبردهايي در دو گروه عمده و خاص براي توسعة خدمات شهرداري الکترونيك در منطقة 13 تهران، تدوين و ارائه گشته است.

 

کلمات کلیدی: خدمات شهرداري الکترونيك، برنامه ريزي استراتژيك فناوري اطلاعات و ارتباطات، مديريت شهري، شهرداري منطقة 13 تهران

 

نویسنده: مهران نژاد جوادی پور

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...