رفتن به مطلب

عوامل مؤثر بر پذيرش سامانه مديريت شهري تهران (137) توسط شهروندان


ارسال های توصیه شده

با رشد فزاينده جمعيت در كلان شهر تهران و به دنبال آن افزايش مشکلات و مسائل ناشي از شهرنشيني در ابعاد وسيع اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و زيست محيطي لزوم ايجاد و استفاده از بسترهاي مديريت شهري جديد همراه با به روزترين و كاربردي ترين فناوري ها احساس مي شود. يکي از مشکلات رايج و فراگيري كه در مديريت كلان شهر تهران مشاهده مي شود، ضعف دريافت اطلاعات به موقع مديران شهري درباره نيازهاي شهروندان و تشخيص ضرورت هاي ارائه خدمات شهري در نواحي و مناطق مختلف شهرداري مي باشد. در اين ميان يکي از بهترين روش ها براي كسب اطلاعات دقيق در زمينه مسائل و مشکلات شهروندان و دريافت ديدگاه هاي مردم پيرامون مديريت شهري، ايجاد خطوط ارتباطي مناسب با شهروندان و كسب اطلاعات از طريق خود آنان مي باشد و اين مهم با ايجاد سامانه موسوم به 137 در شهرداري تهران دنبال مي شود.

در اين پژوهش كاربردي كه اطلاعات آن از ميان 412 نفر از شهروندان تهراني و با استفاده از پرسشنامه گردآوري شده است، سعي بر آن است كه تعدادي از عوامل مؤثر بر ميزان استفاده از خدمات مركز تازه تأسيس سامانه 137 توسط شهروندان بررسي شود تا از طريق شناسايي اين عوامل، به فراگير شدن هرچه بيشتر بهره گيري از اين سامانه كمك شود. « شهر الکترونيك » به عنوان يکي از زير مجموعه هاي ضروري تحقق نتيجه پژوهش حاكي از آن است كه مهم ترين عامل تأثيرگذار بر پذيرش سامانه 137 « درك سهولت استفاده از سامانه » است و عامل « درك سودمندي و احساس مفيد بودن سامانه » توسط شهروندان نيز مي تواند در ميزان استفاده عملي شهروندان از آن تأثير به سزايي داشته باشد.

 

کلمات کلیدی: سامانه مديريت شهري 137 ، الگوي پذيرش فناوري (TAM) ، پذيرش فناوري، درك سودمندي، سهولت استفاده

 

نویسندگان: وجه الله قربانی زاده، غلامحسین دلجو، آرین امیری

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...