رفتن به مطلب

كاهش آسيبهاي قلبي ناشي از سيگار با مصرف منظم اسيدهاي چرب امگا 3


ارسال های توصیه شده

محققان دانشگاه آتن یونان طی پژوهشی دریافتند که استفاده منظم از اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش آسیب‌های قلبی ناشی از کشیدن سیگار موثر است.

 

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محققان طی آزمایشی درمان خوراکی چهار هفته‌ای که شامل مصرف روزانه دو گرم اسید چرب امگا 3 بود را برای تعدادی از افراد سیگاری در نظر گرفتند تا طی این مدت، تغییرات ویژگی دیواره رگ‌های آنان را مورد بررسی قرار دهند.

 

یافته‌های به دست آمده از این آزمایش کوتاه مدت حاکی از آن بود که مصرف اسید چرب امگا 3 باعث بهبود سختی شریان‌ها و اختلال الاستیک (Elastic) عروق ناشی از سیگار کشیدن شد.

 

به گفته دکتر «گراسيموس»، نتایج این تحقیق حاکی از آن است که مصرف اسید چرب امگا 3 مانع از برجای ماندن اثرات مضر سیگار بر عملکرد شریانی می‌شود.

 

بر اساس اين تحقيق، شناسایی هر نوع بیماری قلبی و عروقی را می‌توان از طریق بررسی عملکرد شریانی تشخیص داد، پس می‌توان نتیجه گرفت که مصرف اسید چرب امگا 3 نقش محافظتی را در سلامت قلب افراد سیگاری بر عهده دارد.

 

البته محققان اظهار كرده‌اند که در درجه اول، تنها گزینه برای مصون ماندن از مضرات سیگار و تنباکو در افراد سیگاری، ترک کامل سیگار است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...