رفتن به مطلب

طراحی تونل بزرگراه شهید صیاد شیرازی؛ از میدان سپاه تا آزادگان


ارسال های توصیه شده

شهر > معماری - گروه شهری:

معاون شهردار تهران گفت: ادامه بزرگراه صیادشیرازی از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان به‌صورت تونل در دست طراحی است.

 

 

مازیار حسینی این خبر را روز سه‌شنبه گذشته در بازدید مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هادی ساعی عضو هیأت رئیسه شورای شهر، احمد مسجد جامعی و معصومه آباد دیگر اعضای
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از عملیات احداث تونل نیایش و طرح دوطبقه شدن بزرگراه صدر اعلام کرد.مرتضی طلایی در پایان این بازدید اظهار داشت: پروژه‌های شهری باید به‌گونه‌ای به بهره برداری برسند که پس از اتمام کار نشان‌دهنده هویت ایرانی - اسلامی ما باشند و به‌طور مثال همانگونه که میدان آزادی متعلق به دوره‌ای خاص است، پروژه صدر - نیایش نیز باید معرف شکوفایی مدیریت شهری در این دوره از انقلاب اسلامی باشد.

طلایی درعین حال از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
نیز بابت همت بالا، جسارت و روحیه جهادی وی که منجر به خدمات ارزشمند برای تهران شد تشکر کرد و ادامه داد: باید توجه داشت که این خدمات با سرعت بالا و کیفیت عالی در شرایطی به اجرا می‌رسد که ما در تحریم قرار گرفته‌ایم.رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یکی دیگر از دلایل افتخار مدیریت شهری را بومی‌سازی‌ در اجرای پروژه‌های شهری دانست و گفت: امروز می‌توانیم افتخار کنیم که به همت مدیریت شهری، بومی‌سازی‌ صنعت تونل‌سازی‌ چه در حوزه مترو و چه در حوزه راه‌ها به نحو مناسب در حال انجام است.

طلایی با بیان اینکه باید تمامی پروژه‌های شهری قبل و حین اجرا دارای پیوست اجتماعی باشند، اظهار کرد: قبل از اجرای پروژه با استفاده از پیوست اجتماعی تبلیغات لازم صورت گیرد تا هم مردم مطلع شوند که در شهر چه اقداماتی قرار است به انجام رسد، هم اینکه مردم همسو با شهرداری برای اجرای پروژه کمک‌های لازم را ارائه دهند. وی با تاکید بر اینکه پس از دوطبقه‌شدن بزرگراه صدر این پل جزئی از زندگی ما خواهد بود و باید نشان‌دهنده هویت ملی ما باشد، گفت: همانطور که پل‌خواجو اصفهان ما را به یاد دوره زمانی خاص می‌اندازد پل صدر - نیایش نیز باید به‌عنوان میراث ارزشمند زمان حال ماندگار شود؛ به همین دلیل من پیشنهاد می‌دهم یک کارگروه متشکل از کارشناسان هنری تشکیل شود تا کمک کند این پروژه نشانگر هویت ملی ما باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در پاسخ به این سؤال که با اجرای پروژه دوطبقه‌کردن بزرگراه صدر آیا مشکل اشراف دید رانندگان بر منازل همجوار وجود دارد؟ گفت: قرار بر این نیست که با اجرای این پروژه‌ها سلب آسایش کنیم.ما به ساکنان بزرگراه صدر این قول را می‌دهیم که نسبت به حقوق آنها توجهات لازم مبذول شود، همچنین این اطمینان را می‌دهیم که با اجرای این پروژه مشکل آلودگی صوتی و اشراف دید بر خانه‌های مسکونی‌ وجود نخواهد داشت.

در ادامه بازدید روز سه‌شنبه عده‌ای از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معصومه آباد نیز اظهار کرد: اجرای این پروژه شاهکار مهندسی مدیریت شهری و کاری منحصر به فرد است که قابل توجه بوده و باید مورد تقدیر قرار گیرد.وی که ریاست کمیته نامگذاری شورای شهر را برعهده دارد، تاکید کرد: لازم می‌دانم بابت جابه‌جایی دکل‌های برق که واقعا تهدید جدی برای سلامت شهروندان بود تشکر کنم؛ ضمن اینکه با اجرای پروژه صدر- نیایش به‌طور قطع، آلودگی هوا کاهش یافته و این امر به روان‌شدن ترافیک نیز کمک می‌کند.وی همچنین خواستار آن شد تا معاون فنی عمران شهردار تهران گزارشی درباره کاهش آلودگی صوتی با اجرای پروژه دوطبقه‌کردن بزرگراه صدر ارائه دهد. احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها نیز گفت: معماری پروژه صدر - نیایش باید معرف فرهنگ ایرانی - اسلامی ما باشد؛ به همین دلیل وی خواستار مشخص شدن شناسنامه فرهنگی این پروژه شد.

دهه فجر سال آینده زمان افتتاح تونل نیایش

معاون فنی عمران شهردار تهران نیز در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی ازکارگاه تونل نیایش و پل دو طبقه صدر گفت: در احداث پروژه تونل نیایش و پل طبقاتی صدر از برنامه زمان بندی شده جلوتر هستیم و دهه فجر سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل این پروژه خواهیم بود. مازیار حسینی گفت: هم‌اکنون در حال طراحی تونل شهید صیاد شیرازی به طول 9 کیلومتر از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان هستیم. وی اظهار کرد: شهرداری تهران با سرعت کار دو طبقه کردن بزرگراه صدر - 10کیلومتر زیر زمین و 10کیلومتر روی زمین - را در دست اجرا دارد؛ هر چند هم‌اکنون با مشکلات ترافیکی مواجه هستیم اما کارها با سرعت در حال پیشروی است تا هر چه سریع‌تر این پروژه به اتمام برسد و ترافیک این محدوده روان شود. معاون فنی عمران شهردار تهران همچنین اظهار داشت: این افتخار بزرگی است که باید اعلام کنم این امکان فراهم شده تا برای آینده قطعات پل‌های طبقاتی تولید شده در تهران به سراسر کشور ارسال شود.

لینک به دیدگاه
چرا؟:ws38:

 

هیچی از شهر نذاشتن بمونه ! فناش کردن دیگه :icon_pf (34):

وی با تاکید بر اینکه پس از دوطبقه‌شدن بزرگراه صدر این پل جزئی از زندگی ما خواهد بود و باید نشان‌دهنده هویت ملی ما باشد، گفت: همانطور که پل‌خواجو اصفهان ما را به یاد دوره زمانی خاص می‌اندازد پل صدر - نیایش نیز باید به‌عنوان میراث ارزشمند زمان حال ماندگار شود؛ به همین دلیل من پیشنهاد می‌دهم یک کارگروه متشکل از کارشناسان هنری تشکیل شود تا کمک کند این پروژه نشانگر هویت ملی ما باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در پاسخ به این سؤال که با اجرای پروژه دوطبقه‌کردن بزرگراه صدر آیا مشکل اشراف دید رانندگان بر منازل همجوار وجود دارد؟ گفت: قرار بر این نیست که با اجرای این پروژه‌ها سلب آسایش کنیم.ما به ساکنان بزرگراه صدر این قول را می‌دهیم که نسبت به حقوق آنها توجهات لازم مبذول شود، همچنین این اطمینان را می‌دهیم که با اجرای این پروژه مشکل آلودگی صوتی و اشراف دید بر خانه‌های مسکونی‌ وجود نخواهد داشت.

آره جون عمه ت !!! خونه ی ملت بعضی جاهاش فقط نیم متر فاصله داره با پل :icon_pf (34):

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...