spow 44202 ارسال شده در 13 تیر، 2012 شرایط وموقعیت ها درهر لحظه ومکانی میتوانند خواسته یا ناخواسته باشند شرایط وموقعیت هایی که حالت خود خواسته ای دارند داستانشان جداست ومیتوان با حساب دودوتا پنج تا به کن فیکون قضیه پرداخت ولی وقتی در شرایط نا خواسته ای قرار میگیرید که منطق اثر بخشی ندارد(اگر نگوییم اصلا محلی از اعراب ندارد) ان موقع رفتار شما چگونه خواهد بود؟ ایا فکر میکنید توانایی تعدیل وبهینه سازی شرایط را دارید؟ ایا میتوانید منش همیشگی خودرا درشرایط حاد حفظ کنید؟ ایا فردی هستید که تحت اثر قرار میگیرید یا واقعا باور دارید تحت هر شرایطی توانایی تحت کنترل اوردن محیط را دارید؟ به این مسئله خوب فکر کنید چون مثالهای عینی وواقعی بیشماری هستند که نشاندهنده نقض تمامی اصول انسانی واخلاقی بشر درشرایط خاص هست سوژه بسیاری از کتابها وفیلم ها همین مسئله تاثیر شرایط بر افکار انسانها وارمانهایشان بوده وهست وشاید برخی از ما تجربه های واقعی از این مسایل را داشته باشیم رابطه شرایط با مسایل اخلاقی والتزام انسانها به این مسئله را چگونه میبینید؟ 8
Astraea 25354 ارسال شده در 13 تیر، 2012 من زیاد نمیتونم تحت هر شرایطی طبق یه چارچوب خاص عمل کنم..البته نه همیشه اما به شرایطش بستگی داره.اگه شرایط پی رو خواسته ها و علایق من باشه جذب شرایط میشم.عواملی بازدارنده هست مثل عقاید و محیط و سنت اما اونا برای من حد و مرزی دارن.این نظرو تازگیا بهش رسیده ام.نباید همیشه تحت تاثیر اونچه بود که توی مغزمون فرو کرده اند.گاهی هم خوبه آدم همه چیز رو رها کنه و متفاوت بشه.خوب پایبندی به یه سری اصول میشه جزیی از عقاید و اصول اخلاقی هر فردی که برای خودش تعریف میکنه که به نظرم میتونه برای هرکسی متفاوت باشه.سعی میکنم اصول اخلاقیمو زیر پا نزارم.اگرچه هرچند وقت یه بار اصول اخلاقی مهم برای من تغییر هم میکنه!!!!!!!!!!!! کلا تعادل ندارم...تند تند نظرم عوض میشه!!! 7
El Roman 31720 ارسال شده در 13 تیر، 2012 شرایط یعنی همه چیز! نمیشه راجع به همه چیز یه نظر قطعی داد، بسته به هزار نکته جزئی مختلف آدم در یک شرایط خاص میتونه هزار جور واکنش نشون بده، ولی خوب هرکس تفکری داره که معمولا سعی میکنه طبق اون پیش بره و خیلی جالبه اکثر ماها تو اعماق وجودمون از تفکر و روشمون خسته شدیم ولی نمی خوایم اصلاحش کنیم یا شایدم نمیتونیم، من همیشه آرزو دارم بتونم دیوانه وار زندگی کنم، بتونم رفلکسایی نشون بدم که هیچکسی انتظارش رو از من نداشت ولی نتونستم یه اس ام اس هم بود تو روز مهندس اومد: مهندس خالق شرایط است نه زاده ی شرایط ولی ما همه خالق شرایط دیگران و ما مخلوق شرایطی که دیگران برامون رقم زدن هستیم... 7
spow 44202 مالک ارسال شده در 13 تیر، 2012 جالب بود اون روز یه مقاله از فوکو داشتم میخوندم نوشته بود شاید ارزوم این باشه که از شدت لذت بمیرم والبته لذت ببرم از مردنم! شرایط مشخص کننده واقعیت درون ماست برخلاف تمامی ادعاها وگفتارها وعملکردمان! 7
شــاروک 30242 ارسال شده در 13 تیر، 2012 سعی میکنم خودمو جمع و جور کنم ولی اگه شرایط خیلی سخت و غیر قابل باور باشه اصلا نمیدونم عکس العملم چیه؟!! چیکار باید بکنم که بعدا پشیمون نشم !!! 6
El Roman 31720 ارسال شده در 13 تیر، 2012 جالب بوداون روز یه مقاله از فوکو داشتم میخوندم نوشته بود شاید ارزوم این باشه که از شدت لذت بمیرم والبته لذت ببرم از مردنم! شرایط مشخص کننده واقعیت درون ماست برخلاف تمامی ادعاها وگفتارها وعملکردمان! آرزوی محالی نیست اکس بزنه 100٪ از مردنش هم لذت خواهد برد 3
spow 44202 مالک ارسال شده در 13 تیر، 2012 آرزوی محالی نیست اکس بزنه 100٪ از مردنش هم لذت خواهد برد نه منظورش این نبود از قضا خودش صادقانه اعتراف کرده بود که هم برای تطبیق شرایط روانکاویش وهم برای خواسته های خودش انواع مواد مخدررو استفاده کرده ولی مثلا خوردن رو مثال زده بود واینکه اگر با علاقه دارم میخورم ومیدونم منو میکشه بزار با لذت خوردن بمیرم! 4
El Roman 31720 ارسال شده در 13 تیر، 2012 نه منظورش این نبوداز قضا خودش صادقانه اعتراف کرده بود که هم برای تطبیق شرایط روانکاویش وهم برای خواسته های خودش انواع مواد مخدررو استفاده کرده ولی مثلا خوردن رو مثال زده بود واینکه اگر با علاقه دارم میخورم ومیدونم منو میکشه بزار با لذت خوردن بمیرم! اینو قبول داری؟ یه بار یه مستندی میداد یه خرابه ای رو نشون میداد 3-4تا معتاد به کراک به خاطر چرک بدنشون افتاده بودن مرده بودن اینا که رفته بودن فیلم بگیرن اورژانس هم اومده بود جنازه ها رو جمع کنه یه معتاد دیگه نشسته بود بغل دسته جنازه دوستاش داشت مصرف میکرد، خبرنگاره بهش گفت جنازه دوستات رو مگه نمیبینی؟ باز داری میکشی؟ گقت میدونم میمیرم منم مثل اینا ولی الان داره حال میده، بزار بمیرم! 2
هوتن 15061 ارسال شده در 13 تیر، 2012 شرایط در ابتدای مواجهه ما خودشو تحمیل میکنه ولی به محض ورود ما شرایط تغییر کرده و تغییرش همین ورود ماست حالا یکی از چیزایی که روی شرایط اثر میذاره ما هستیم هرچند خیلی اندک حالا این ماییم که در برابر شرایط منفعلانه عمل کنیم یا فعالانه ما حتی ممکنه تو شرایط دوام نیاریم ولی این یه واقعیته که تاثیری هرچند اندک روی اون میذاریم بسته به طرز تفکرمونه اگه قبول کنیم همینیه که هست و لایتغیر خوب تغییر هم نمیکنه ولی اگه باور داشته باشیم که همیشه شزایط در حال تغییره اون وقت میشه خیلی کارا کرد و لازمه تغییر شرایط صبره 3
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری