رفتن به مطلب

از زنان خسته نمي شويد اگر


*mishi*

ارسال های توصیه شده

[h=3]از زنان خسته نمي شويد اگر...[/h]

حتما شما هم بسياري از مردهايي را که درست چند ماه بعد از ازدواج خسته و نااميد مي شوند و مدام از تصميم شان ابراز woman.jpgپشيماني مي کنند را ديده ايد. شايد با ديدن چنين مردهايي حتي نسبت به تصميم ازدواج خودتان هم ترديد کنيد يا از اين که همسر آينده شما هم به هيولايي که آن ها از آن صحبت مي کنند تبديل شود دچار ترس و اضطراب شويد اما بهتر است به جاي اينکه نقش مردهاي ضعيف را بازي کنيد و با ترس هاي بيهوده زندگي تان را به بازي بگيريد، با دنياي زنانه بيشتر آشنا شويد. اگر شما دنياي زنان را خوب بشناسيد، ديگر نه او شما را آزار خواهد داد و نه شما به هيولاي زندگي همسرتان تبديل خواهيد شد.

[h=4]دايره المعارف باشيد[/h]

اگر مي خواهيد ازدواج موفقي داشته باشيد، بايد تحقيقات تان را از سال ها قبل آغاز کنيد. زن زندگي شما تنها همسرتان نيست. مادر، خواهران، خاله ها و عمه ها هم مي توانند منابع خوبي براي تکميل شناخت شما باشند و با ريزبيني رفتار آن ها را مورد بررسي قرار دهيد. ببينيد چه چيزهايي اکثر آن ها را آزار مي دهد و چه رفتارهايي خوشحال شان مي کند. خجالت نکشيد! اگر ابهام يا سوالي داريد از آن ها بپرسيد و اطلاعات تان را تکميل کنيد.شايد باور نکنيد اما زماني که ازدواج مي کنيد، اين اطلاعات مي توانند زندگي تان را نجات دهند. شايد آدم ها در برخي ريزه کاري هاي رفتاري و شخصيتي با هم تفاوت داشته باشند اما واقعيت اين است که ويژگي هاي شبيه به هم بسياري دارند و اگر يکي را بشناسيد موفقيت بيشتري در شناختن ديگري خواهيد داشت.

[h=4]گوش کنيد و توجه کنيد[/h]

شايد ندانيد که چطور مي توانيد يک زن را عاشق خود کنيد و هميشه او را عاشق نگه داريد اما اين اتفاق يک کليد دارد؛ «توجه»... تازماني که همسرتان توجه شما نسبت به خودش را مي بيند عاشق شما مي ماند و در اين زندگي احساس امنيت مي کند. يکي از مهم ترين و البته آسان ترين راه هاي نشان دادن اين توجه گوش کردن است. قبلا هم گفتيم که زنان دوست دارند شنيده شوند اما راه هاي ديگري هم وجود دارد. از نظر خيلي از زن ها، توجه به ريزه کاري هاي زندگي و مشکلات مالي يکي از نشانه هاي توجه و البته قدرت مردانه است. اگر دوست داريد اين 2 حس را در او هم بيدار کنيد، بايد مراقب اتفاقاتي که در زندگي تان مي افتد باشيد و با پيش بيني کردن اغلب آن ها به همسرتان اين اطمينان را بدهيد که تحت حمايت و البته توجه شما قرار دارد.

[h=4]در چشم او نگاه کنيد[/h]

يکي از مهم ترين کارهايي که زنان را آرام مي کند اين است که همسرشان موقعيت و شرايط شان را درک کند. وقتي مي خواهيد در مورد او قضاوت کنيد، اول تلاش کنيد که دنيا را از چشم يک زن ببينيد. براي انجام اين کار بايد به مرحله اول برگرديد و از شناختي که پيش از اين در مورد زنان به دست آورده ايد استفاده کنيد. اگر شما با بعضي اتفاقات ناخوشايندي که زنان به لحاظ جسمي و اجتماعي با آن روبه رو هستند و مشکلاتي که به همين دلايل پشت سر مي گذارند آشنا باشيد، بهتر مي توانيد به همسرتان کمک کنيد و در شرايط سخت در تصميم گيري ها کمکش کنيد.

[h=4]زندگي اش را خاکستري نکنيد[/h]

زن ها به شادي هاي شان اهميت زيادي مي دهند. اگر ازدواج آن ها را از تمام لحظات لذت بخش و شادي آورشان دور کند، خيلي زود دلسرد خواهند شد و ميل شان را به آن زندگي از دست خواهند داد. اشکالي ندارد که گاهي با هم بازي کنيد، تفريحات يا ورزش هاي مشترکي را انجام دهيد يا شرايطي را فراهم کنيد که از ته دل بخنديد. وقتي شما مهم ترين آدم زندگي او هستيد و بيشتر از هر کسي با او وقت مي گذاريد، پس مسئوليت بيشتري براي تزريق شادي به زندگي اش داريد. اگر زندگي مشترک را به يک کار اداري با وظايف مشخص و زمان و مکان مشخص تبديل کنيد خيلي زود او را از دست مي دهيد. پس تلاش کنيد که طراوت زندگي تان را حفظ کنيد.

هيچ چيزي را بي اهميت تصور نکنيد. يک دروغ کوچک مي تواند آغاز يک بي اعتمادي بزرگ باشد. پس اول خودتان را قضاوت کنيد و بعد او را. براي تبرئه کردن خودتان هرگز به او حمله نکنيد و سعي کنيد بدون توجيه هاي هميشگي و با رفتارهاي تان به او اطمينان بدهيد.

[h=4]تهديد نکنيد[/h]

قدم بعدي حرف زدن است. شما يا بايد در مورد مشکلات تان مشاجره و دعوا کنيد يا اين که با گفتگو کردن آن ها را حل کنيد. اگر براي شناخت هم وقت بگذاريد مي توانيد به راه دوم نزديک تر شويد. هيچ وقت او را با سکوت تان تهديد نکنيد و اگر نظر مخالفي در مورد موضوعي داريد، با استدلال و گفت و گو همسرتان را قانع کنيد. اگر او ناراحتي شما را متوجه شده و دليل آن را مي پرسد، با تلخي نگوييد «هيچي!» بلکه سعي کنيد با حرف هاي تان خودتان را بيشتر به او بشناسانيد و به سمتي برويد که ديگر دليلي براي اين ناراحتي ها وجود نداشته باشد.

[h=4]بيان اين عبارات در مورد زنان معجزه مي کند[/h]

از عبارت «متشکرم»، «آفرين» و «خوب از عهده کار برآمدي» استفاده کنيد. عبارت «متاسفم» نيز اغلب ضروري است؛ در قدرداني و تعريف کردن از همسرتان دست ودلباز باشيد. هرگز وارد مبحث مقايسه کردن نشويد. هيچ فردي صددرصد کامل يا صددرصد ناقص نيست. همه ما لغزش ها يا نقص هايي داريم. هميشه به خصوصيات خوب همسرتان نگاه کنيد.

[h=4]قاضي باشيد[/h]

اگر از نظر شما همسرتان زني حسود و حساس است، بايد علتش را در خودتان جست و جو کنيد. درست است که برخي آدم ها ممکن است به خاطر مشکلات رواني چنين علائمي را مرتب از خود بروز دهند اما اغلب آدم هايي که دچار چنين حسي مي شوند، دليلي براي داشتن آن دارند. دليلي که اگر مرتبا تکرار شود، مي تواند آرامش و سلامت روان شان را به خطر بيندازد. اگر اين نشانه ها را در همسرتان مي بينيد نگاهي به رفتارهاي خود بيندازيد. هيچ چيزي را بي اهميت تصور نکنيد. يک دروغ کوچک مي تواند آغاز يک بي اعتمادي بزرگ باشد. پس اول خودتان را قضاوت کنيد و بعد او را. براي تبرئه کردن خودتان هرگز به او حمله نکنيد و سعي کنيد بدون توجيه هاي هميشگي و با رفتارهاي تان به او اطمينان بدهيد.

[h=4]خانه اي امن بسازيد[/h]

براي آرامش همسرتان لازم است که يک خانه امن بسازيد. اگر او به دليلي منطقي از حضور بعضي آدم ها آزرده مي شود دليلي ندارد که پايه اصلي معاشرت هاي تان را بر حضور آن آدم ها بسازيد. خانه يکي از مهم ترين مکان هايي است که زنان به آن تکيه مي کنند، پس او را هم در مديريت اين مکان و آدم هايي که به آن مي آيند سهيم کنيد و با حضور مداوم افرادي که آزارش مي دهند او را مشوش نکنيد. از طرف ديگر به بهانه کار يا خستگي خودتان را در يک جزيره متروکه حبس نکنيد. زمان هايي را براي حضور کساني که هر دوي شما دوست شان داريد مشخص کنيد و از اين راه چند ساعت آرام را براي خودتان و البته همسرتان تدارک ببينيد.

[h=4]زيادي عاقل نباشيد[/h]

بعضي وقت ها لازم است اين که درست و غلط چيست و چه کسي راست مي گويد را فراموش کنيد. وقتي او از موضوعي يا کسي ناراحت است مدام جمله هايش را تصحيح نکنيد. بگذاريد احساساتش را بيان کند و نصيحت هاي تان را براي وقتي که آرام تر است بگذاريد يا اگر او خواسته اي دارد که از نظر شما با برخي قوانين زندگي تان مغاير است، به جاي چسبيدن سفت و سخت به اين قوانين به آرامش زندگي تان فکر کنيد. اگر واقعا انجام اين خواسته زندگي شما را زيبا تر مي کند پس چه دليلي دارد که با او مخالفت کنيد و با نصيحت هاي مداوم ذهنش را خسته کنيد؟ قرار نيست هميشه حق با شما باشد و نتوانيد مخالفت او با نظرات تان را تحمل کنيد. چه درست و چه غلط مطمئن باشيد که تلفيق 2 نظر خيلي بهتر از انجام يکي از آن هاست. از طرف ديگر همسر شما ممکن است ضعف هاي زيادي داشته باشد يا اشتباهات بسياري را مرتکب شود. قرار نيست شما اين اشتباهات را يک روزه تصحيح کنيد. با غلط گيري هاي مداوم اعتماد به نفس او را از بين نبريد و همه عاقل بودن تان را يک جا به زندگي تان تزريق نکنيد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...