رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام دوستان

 

تست مگان با مزدا 3 جدیدو می تونین از این تاپیک دانلود کنین،قبلا تو انجمن های تخصصی اتومبیل تاپیکشو زدم،فک کردم تاپیکش اینجا هم باشه بهتر میشه...

فیلم فقط در مورد شتاب از صفر نیست،شتاب از سرعت 70 هم هست،همین طور از 95

ضمن این که برای تنوع از داخل هر دو ماشین هم فیلم برداری شده...

 

mazda_3_vs_megane.jpg

 

جا داره از دوستانی که برای تست تشریف اوردن تشکر کنم، پویا جان و آبتین جان که خیلی لطف کردن و برای تست قبول زحمت کردن...

همین طور از دوستان خوبم که تستارو برگزار می کنن و به من اجازه میدن فیلم برداری کنم،نریمان عزیز و مازیار جان و ...(که از اعضای انجمن های phalls و Tuningcenter و Tuningtalk هستن)

 

بیشتر از این سرتونو درد نیارم ،زحمت دانلود کردنش با شما :

زمان فیلم 5 دقیقه و 48 ثانیه

دانلود با کیفیت کم و با حجم 28 مگ:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

(اگه به مدیافایر دسترسی ندارین می تونین آدرس رو در کادر این سایت وارد کنید و روی Get link کلیک کرده و دانلود کنید:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)

 

 

دانلود با کیفیت متوسط و با حجم 46 مگ:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

موفق باشید

لینک به دیدگاه

دستت درد نکنه داداش معلومه خیلی وقت گذاشتین و زحمت کشیدین:icon_gol:

خوب هم درست کرده بودین:a030:

شما که تخصص دارید اگه مشخصات فنی دیگه ...

عکس از موتور و خلاصه یسری اطلاعات عمومی که به درد هر کسی که ماشین داره بخوره هم بزارید خیلی عالی میشه:icon_redface:

لینک به دیدگاه

لطف داری علی جان

خوشحالم که می فرمایین خوب شده

والله تخصص آن چنانی ندارم ،منظورم اینه که سطحی یه چیزایی می دونم ولی تخصصی نه.

یه سری مطلب دارم که با کمک دوستانم به تدریج اینجا هم میذارم.،راستش فک نمی کردم همین 3 تا تشکر هم زیر نوشتم بخوره...

بچه های اینجا خیلی از این چیزا استقبال نمی کنن،تو فروم های دیگه که منم این موضوعو فرستادم خیلی استقبال شد،حتی همون ساعت های اول...

به هر حال خیلی خوشحالم کردین،امروزم تست 407 با مزدا 3 رو داشتیم که خیلی جالب بودو ایشاالله کارای میکسش که انجام شد تو سایت میذارم.:icon_gol::a030:

موفق باشید

لینک به دیدگاه
لطف داری علی جان

خوشحالم که می فرمایین خوب شده

والله تخصص آن چنانی ندارم ،منظورم اینه که سطحی یه چیزایی می دونم ولی تخصصی نه.

یه سری مطلب دارم که با کمک دوستانم به تدریج اینجا هم میذارم.،راستش فک نمی کردم همین 3 تا تشکر هم زیر نوشتم بخوره...

بچه های اینجا خیلی از این چیزا استقبال نمی کنن،تو فروم های دیگه که منم این موضوعو فرستادم خیلی استقبال شد،حتی همون ساعت های اول...

به هر حال خیلی خوشحالم کردین،امروزم تست 407 با مزدا 3 رو داشتیم که خیلی جالب بودو ایشاالله کارای میکسش که انجام شد تو سایت میذارم.:icon_gol::a030:

موفق باشید

 

اختیار داری احسان عزیز:icon_gol:

واقعا گفتم - خوب کار کردین

 

خیلی لطف میکنید:a030:

 

اکثر کاربرا تمرکزشون روی درس و کارشون هست..

زحمتی که شما کشیدین جای تقدیر داره:icon_gol::a030:

لینک به دیدگاه
با تشکر از شما

 

 

 

من توی یه نشریه تخصصی خودرو خوندم سیستم فرمان مگان خیلی خشکه

 

از طرفی خوندم مزدا 3 توی تست نفوذ اب مردود شده

 

نظر ما چیه ؟

 

علیرضا جان به خاطر همین گفتم اطلاعاتم سطحیه...راجع به هر ماشینی n موضوع قابل بررسی وجود داره که باید وقت زیادی براش گذاشت تا از همه چیزش آگاه شد...

متاسفانه من در این موارد اطلاعات خوبی ندارم

ولی تا اونجایی که تونستم از دوستانی که در خدمتشونم هستم یاد بگیرم اینا رو فهمیدم که:

مگان یه ماشین خانواده هستش،تعلیق خیلی خوبی داره،نرم و راحته.ترمزهای فوق العاده خوبی داره،از نظر ایمنی هم عالیه،مقدار نفوذ صدا به کابین کم هستش ولی از نظر شتاب گیریبا گیربکس اتوماتیک خیلی خوب عمل نمی کنه

البته به تازگی پلیس به مگان با گیربکس 6 سرعته دستی مجهز شده که چندتایی خصوصی هم دست مشتری ها رسیده که شتاب خیلی خوبی دارن

 

در مورد مزدا 3،باید بگم شتابش در بین رقبای 2000 سی سی عالیه،ما با اکثر ماشین های 2000 سی سی که تست کردیم مزدا برنده بوده حتی با وجود گیربکس اتوماتیک بودنش،چون ماشین با گیربکس دستی لانچ بهتری در شروع حرکتش خواهد داشت و بهتر عمل می کنه ولی با این وجود مزدا خیلی خوب عمل می کنه

طراحی اسپورت و جوون پسندی داره،به نظر من تعلیقش کمی خشکه و سرنشینای عقبو ناراحت می کنه.صدای موتور داخل کابین کمی بیشتر شنیده میشه اونم به خاطر ذات اسپورت ماشینه که برای یه جوون خیلی خوبه ! :icon_gol:

ترمز دستی خیلی خوبی داره و خیلی خوب میشه باهاش حرکات نمایشی هم انجام داد !

در مورد ایمنیشم پکه باید بگم عالیه؛اخیرا یکی از دوستانم در تصادفی که داشت سالم از ماشین بیرون اومد در صورتی که با سرعت بالا تصادف کرد 5 درختو قطع کرد و یه تیر برقو یه صندوق صدقاتو انداخت و ... ولی خودش بدون یک خراش از ماشین بیرون اومد ولی مزدا 3 باید اوراق شه،به قول خودش زوم زوم مرد تا خودش زنده بمونه ! اینم عکساش :

 

235Front_Far_L_1.jpg

986Side_R_1.jpg

830Front_L_2.jpg

553AirBag_1.jpg

مگان یه سر و گردن بالاتر از مزدا3 هست

 

مزدا هر دو سه ماه داره یه مدل جدید میده بیرون ولی هیچکدوم در مقابل مگان عددی نیستند

 

دوست عزیز،باید دید از چه نظر برتری داره،مطمئنا هر ماشینی محاسن و معایبی داره و برتر مطلق نیست مثلا در همین فیلم میشه دید در شتاب گیری مگان در برابر مزدا 3 تسلیم میشه...البته توضیحاتشو قبلا دادم و اضافه کنم یه فاکتور دیگه که مگان از مزدا 3 بهتر نیست؛ضریب درگ مگان اگه اشتباه نکنم 0.35 هستش ولی مزدا کمتره(متاسفانه در حال حاضر به منابعم دسترسی ندارم که عدد دقیق بدم) و خیلی فاکتور های دیگه هست که روی عملکرد ماشین تاثیر میذاره...

هر دو سه ماه رو احتمالا اغراق کردین،مزدا 3 نسل قبل در ایران تولید سال 2004 هستش که فیس لیفت شده اون که برای سال 2006 هستو در خیابان ها میبینیم

نسل جدیدش که نیو هست برای سال 2010 هستش

وقراره 2012 در ایران مونتاژ شه که تولیدش به زودی شروع میشه(در حال حاضر مزدا 3 نیو در ایران تولید نمیشه و باید منتظر مونتاژ مزدا 3 2012 بود )

 

موفق باشید:icon_gol:

لینک به دیدگاه

ممنون از اطلاعات خوبی که دادید.

 

اما در خصوص شتاب اولیه بالای مزدا 3 با توجه به اینکه حجم موتور پائین تری داره فکر میکنید مهمترین عامل چی باشه؟

لینک به دیدگاه

این تست به نظرم نسبت به قبلی منطقی تر بود.

 

ولی به عنوان یه پیشنهاد سعی کنید جاهای خلوت تری رو برای اینکار پیدا کنید. :a030:

 

نکته بعدی هم اینکه باید تا میتونید شرایط را استاندارد کنید. اولین قدم اینه که وزن مسافر و بار دو خودرو یکسان باشه.

لینک به دیدگاه
ممنون از اطلاعات خوبی که دادید.اما در خصوص شتاب اولیه بالای مزدا 3 با توجه به اینکه حجم موتور پائین تری داره فکر میکنید مهمترین عامل چی باشه؟
ابوالفضل عزیز،فک کنم این پست رو اشتباها اینجا دادید،مربوط میشه به مقایسه مزدا 3 و کیا اپتیما...جواب شما رو اونجا دادم...اضافه کنم که همه چی اون چیزی نیست که روی کاغذ نوشته میشه،از خروجی موتور و گیربکس تا رسیدن نیرو و گشتاور به چرخ ها اتفاقاتی میفته که ممکنه در مورد کیا اپتیما استهلاک بیشتر باشه و عملا اون چیزی که رو کاغذ هستو از ماشین نبینیم...
این تست به نظرم نسبت به قبلی منطقی تر بود.ولی به عنوان یه پیشنهاد سعی کنید جاهای خلوت تری رو برای اینکار پیدا کنید. :a030:نکته بعدی هم اینکه باید تا میتونید شرایط را استاندارد کنید. اولین قدم اینه که وزن مسافر و بار دو خودرو یکسان باشه.
چشم،ما سعی می کنیم در مکان های خلوت تست اجرا کنیم ولی بالاخره اینجا ایرانه و نمیشه مثل خارج تست رو در محل مناسب برگزار کرد،اما امیدواریم این کار انجام شه،امنیت خیلی مهم تر از این حرفاست...وزن ها کاملا مساوی هست،همین طور شرایط دیگه،که به ضرر دیگری نباشه...یعنی مجموع وزن سرنشین ها و وزنه ها در هر ماشین با دیگری برابره.موفق باشید
لینک به دیدگاه
ابوالفضل عزیز،فک کنم این پست رو اشتباها اینجا دادید،مربوط میشه به مقایسه مزدا 3 و کیا اپتیما...جواب شما رو اونجا دادم...اضافه کنم که همه چی اون چیزی نیست که روی کاغذ نوشته میشه،از خروجی موتور و گیربکس تا رسیدن نیرو و گشتاور به چرخ ها اتفاقاتی میفته که ممکنه در مورد کیا اپتیما استهلاک بیشتر باشه و عملا اون چیزی که رو کاغذ هستو از ماشین نبینیم...چشم،ما سعی می کنیم در مکان های خلوت تست اجرا کنیم ولی بالاخره اینجا ایرانه و نمیشه مثل خارج تست رو در محل مناسب برگزار کرد،اما امیدواریم این کار انجام شه،امنیت خیلی مهم تر از این حرفاست...وزن ها کاملا مساوی هست،همین طور شرایط دیگه،که به ضرر دیگری نباشه...یعنی مجموع وزن سرنشین ها و وزنه ها در هر ماشین با دیگری برابره.موفق باشید

 

نه دوست عزیز. اتفاقا فرقی نمیکنه. چون من بارها دیدم که مزدا تو دنده یک و دو حتی از آزرا هم پیشی میگیره. و این یعنی 1.3 لیتر اختلاف در حجم موتور.

 

این شتاب اولیه به مدد چی حاصل میشه؟

 

یک نفر میگفت به خاطر دسته شاتون های کوتاهشه. ولی به نظر منطقی نمیاد.

لینک به دیدگاه
نه دوست عزیز. اتفاقا فرقی نمیکنه. چون من بارها دیدم که مزدا تو دنده یک و دو حتی از آزرا هم پیشی میگیره. و این یعنی 1.3 لیتر اختلاف در حجم موتور.

 

این شتاب اولیه به مدد چی حاصل میشه؟

 

یک نفر میگفت به خاطر دسته شاتون های کوتاهشه. ولی به نظر منطقی نمیاد.

 

در مورد آزرا و مزدا البته آزرای 3300 سی سی؛ قبلا تست کردیم ولی مزدا نتونست از پس آزرا بربیاد و همون اول جا موند...البته در تست ما شرایط برابر بوده...

شاید در مواردی که شما دیدین وزن سرنشین آزرا بیشتر بوده یا این که ESP خاموش نبوده،چون خیلی تاثیر داره و من به چشم تاثیر روشن بودن یا خاخوش بودن esp رو تو شتاب دبدم...

از این هم نگذریم که مزدا ماهیت اسپورتی داره و مسلما ecu ش اسپورت تر و پر شتاب تر از یه ماشین خوانواده ای مثل آزرا برنامه ریزی شده.0البته این نظر شخصیمه و می تونه نادرست باشه) تاثیر ecu رو می تونیم در 206 تیپ 5 های جدید و قدیم ببینیم،قدیمی ها که تا مدل 84 و تعدادی هم 85 از ecu 7.4.4 بهرهمند بودند نسبت به تیپ 5 با ecu 7.4.5 شتاب بهتری داشتند و این مورد هم چندین بار تست شده.

 

در مورد کوتاه بودن دسته شاتون نمی تونم چیزی بگم چون علمشو ندارم،ولی به نظر من هم بعید میاد

ولی باز هم به نظر من دلیلش اینه که مزدا 3 نسل قدیم به گفته کمپانی قدرت 150 Ps و گشتاور 187 N.m تولید می کنه و در عمل هم اینو نشون میده ولی مثلا این اپتیماست که با وجود 190 ps قدرت و 250 N.m گشتاور این جوری ظاهر میشه...و دلیلش می تونه کیفیت ساخت قطعات باشه که در بلند مدت مستهلک میشن و ماشین اون بازدهی که روز اول داشته رو نداره...باز هم نظر شخصیمو گفتم

ولی این رو پایان کار نمی دونم باید از نظر علمی و دقیق تر بررسی شه که علت چی هست،شاید دسته شاتون باشه و شاید دلیل دیگه ای باشه ه ما فعلا نمی دونیم

ممنونم از شما:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
نه دوست عزیز. اتفاقا فرقی نمیکنه. چون من بارها دیدم که مزدا تو دنده یک و دو حتی از آزرا هم پیشی میگیره. و این یعنی 1.3 لیتر اختلاف در حجم موتور.

 

 

 

 

این شتاب اولیه به مدد چی حاصل میشه؟

 

یک نفر میگفت به خاطر دسته شاتون های کوتاهشه. ولی به نظر منطقی نمیاد.

 

ابوالفضل عزیز فکر کنم دلیلشو فهمیدم !

مزدا 3 این توانایی رو داره که Red line رو رد کنه ! (حالت استاندارد و بدون تیونش همین جوریه !) این یعنی چی ؟

یعنی این که توشتاب گیری می تونه نسبت به ماشین رقیب بهتر عمل کنه...چطوری؟ وقتی مزدا 3 به red line نزدیک میشه ماشین رقیب هم تقریبا همین وضعو داره ولی اون میره دنده 2 (یا دنده بعدی) ولی مزدا 3 هنوز تو دنده 1 هستش و چون ضریب دنده 1 خیلی از دنده 2 سنگین تره در نتیجه بهتر شتاب میگیره

درسته که بعد از red line اصطکاک بالا میره و توان تولیدی افت می کنه وای مگه این افت توان چقدره ؟! هرچی که باشه در عوض ضریب سنگینتر دنده 1 نسبت به دنده 2 این افتو جبران که می کنه هیچی بهترشم می کنه .... همین طور برای دنده های دیگه.یعنی همیشه تو تستای ما مزدا دیرتر از ماشین رقیب دنده میده که این یعنی همیشه قدری بیشتر تو دنده سنگین تر می مونه و این یعنی شتاب گیری بهتر حتی برای چند لحظه کوتاه ولی همین چند لحظه هستش که اون نتایجو رقم می زنه...

تو این سایت در مرود این مطلب کال توضیح داده شده،اگه علاقه دارین توصیه می کنم مطالعه ش کنین :icon_gol:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

transmission-accel.png

 

موفق باشید دوستان

لینک به دیدگاه
ابوالفضل عزیز فکر کنم دلیلشو فهمیدم !

مزدا 3 این توانایی رو داره که Red line رو رد کنه ! (حالت استاندارد و بدون تیونش همین جوریه !) این یعنی چی ؟

یعنی این که توشتاب گیری می تونه نسبت به ماشین رقیب بهتر عمل کنه...چطوری؟ وقتی مزدا 3 به red line نزدیک میشه ماشین رقیب هم تقریبا همین وضعو داره ولی اون میره دنده 2 (یا دنده بعدی) ولی مزدا 3 هنوز تو دنده 1 هستش و چون ضریب دنده 1 خیلی از دنده 2 سنگین تره در نتیجه بهتر شتاب میگیره

درسته که بعد از red line اصطکاک بالا میره و توان تولیدی افت می کنه وای مگه این افت توان چقدره ؟! هرچی که باشه در عوض ضریب سنگینتر دنده 1 نسبت به دنده 2 این افتو جبران که می کنه هیچی بهترشم می کنه .... همین طور برای دنده های دیگه.یعنی همیشه تو تستای ما مزدا دیرتر از ماشین رقیب دنده میده که این یعنی همیشه قدری بیشتر تو دنده سنگین تر می مونه و این یعنی شتاب گیری بهتر حتی برای چند لحظه کوتاه ولی همین چند لحظه هستش که اون نتایجو رقم می زنه...

تو این سایت در مرود این مطلب کال توضیح داده شده،اگه علاقه دارین توصیه می کنم مطالعه ش کنین :icon_gol:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

transmission-accel.png

 

موفق باشید دوستان

 

مرسی احسان جان. خیلی مفید بود. به این نکته دقت نکرده بودم.

 

سر فرصت میام و این موضوع را به چالش میکشیم.

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...