رفتن به مطلب

پخش تصاویر مستهجن از طریق نمایشگرهای تلویزیونی شرکت هواپیمایی ماهان چگونه بود؟


poor!a

ارسال های توصیه شده

به نام خدا

حادثه ای که مدتی یش در صنعت هوایی کشور اتفاق افتاد مبنی بر پخش تصاویر مستهجن از طریق نمایشگرهای تلویزیونی یکی از خطوط پروازی شرکت هواپیمایی ماهان، موجب تأسف بسیار شدیدی گردید.

 

 

 

mahan.jpg

 

 

پیرامون این مسئله، چند نکته حایز اهمیت است:اول اینکه این حادثه، هک سیستم های بلوتوث داخلی هواپیما نبوده است بلکه فقط از قابلیت فعال بودن بلوتوث نمایشگرها که به صورت پیش فرض در هنگام خرید، روشن است استفاده شده و یکی از مسافران این هواپیما، هنگام بلوتوث بازی در هواپیما متوجه این موضوع شده و با آگاهی از این نکته، اقدام به بلوتوث فایلی مستجهن به نمایشگرها می نماید که این فایل ویدئویی، پس از دریافت توسط دستگاه، در حافظه آن ذخیره شده و سپس پخش گردیده است. به همین سادگی !دوم اینکه، نمایشگرهای جدید تلویزیونی که اخیراً در بعضی از هواپیماهای خطوط پروازی شرکت ماهان نصب شده اند، مجهز به سیستم بلوتوث می باشند که بهتر است به علت امنیت سیستم ها و تجهیزات، این قابلیت از طریق منوی نمایشگرها، غیر فعال گردد.در آخر، باز هم متذکر می شوم که این مسئله، هک نبوده است بلکه سهل انگاری دست اندرکاران و سوء استفاده یکی از مسافران از فعال بودن بلوتوث نمایشگرهای هواپیما بوده است.به امید آنکه دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح کشور نباشیم.

 

ارسال شده توسط: محمد مهدی واعظی نژاد

متخصص امنیت شبکه (مورد تأیید FBI)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...