رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

gq1b5yuatr.jpg

 

 

اگرچه حضور عولمل زیستی مزایط با خون می تواند تعیین کننده این موضوع باشد که بیمار در معرض حمله قلبی قرار دارد یا نه، در حال حاضر هیچ آزمایش خونی که ریسک حمله قلبی بیمار را تعیین کند، وجود ندارد . اما محققانی از دو موسسه تحقیقاتی اسکریپ و علوم ترجمه شده اسکریپ، معتقدند این آزمایش خون را پیدا کرده اند.

 

این گروه تحقیقاتی با بررسی سلول خاص موسوم به CEC در بیمارانی که دچار حمله قلبی شدند، دریافتند شکل این سلول ها در مقایسه با گروه کنترل که افراد سالم بودند تقییر فرم داده، دارای چند هسته شده و هم چنین سایز آن بزرگ تر شده است.

 

محققان امید دارند یافته های خود را به اثبات رسانده و در 2 سال آینده این تست را برای پیش بینی حمله قلبی وسعت ببخشند.

 

 

خلاصه ای از تحقیق گزارش شده :

در این جا ما سلول های CEC قابل بررسی را در 50 بیمار سکته قلبی (افزایش قطعه ST در نوار قلبی) و 40 قرد سالم به عنوان گروه کنترل بررسی کردیم. تعداد این سلول ها در بیمارانی که دچار سکته قلبی شده بودند، 19 (سلول در میلیلیتر) بود، در حالی که در گروه کنترل این عدد 4 گزارش 10 بود.

 

همچنین آنالیز تصاویر میکروسکوپی به دست آمده از این سلول ها نشان داد که در بیماران مبتلا به حمله قلبی نسبت به گروه کنترل، سطح سلول 2.5 برابر و سطح هسته آن 2 برابر شده است.در مجموع تعداد هسته های سلول در کلیه عکس های گرفته شده از سلول 2 تا 10 برابر شده بود که از این مجموع گروه مبتلا به سکته قلبی تنها گروهی بودند که تعداد هسته سلول های آن ها از 3 عدد بیشتر بود.

 

این نتایج اثبات کننده این موضوع بود که افزایش تعداد این سلول ها و هم چنین هسته آنها خاص بیماران سکته قلبی است.

 

 

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...