spow 44197 اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۱ روانشناسی عمومی - نمونه سوالات - روانسنجی فصل اول : 1) اولين بار واژه تست يا آزمون را چه کسي به کار برد ؟ الف) بينه ب) سيمون ج) کتل د) اشترن 2) اولين آزمون رواني را چه کسي ساخت ؟ الف) بينه ب) کتل ج) اشترن د) ترمن 3) روانشناسان آزمايشي براي اولين بار سعي کردند چه چيز را اندازه گيزه بگيرند؟ الف) هوش ب) زمان واکنش ج) قدرت بدني د) حافظه 4) روانشناسان آزمايشي در آزمايشگاه به کدام يک از ويژگيهاي اصلي آزمونهاي رواني پي بردند ؟ الف) جداول درصدي ب) استفاده از آمار ج) تعميم نتايج د) يکسان بودن شرايط آزمايش 5) مهمترين اقدام گالتون تعيين چه موردي بود ؟ الف) جداول درصدي ب) ايجاد شرايط يکسان ج) استفاده از آمار د) ميداني کردن آزمايش 6) عيب عمده آزمونهاي کتل چه بود ؟ الف) عدم اندازه گيري عملکرد هاي عالي ذهن ب) فاقد نرم يا هنجار بود ج) عدم اجراي آزمونها در اجتماع د) عدم اندازه گيري زمان واکنش 7) اولين آزمون هوشي توسط بينه در چه سالي اجرا شد ؟ الف) 1850 ب) 1900 ج) 1885 د) 1890 8) هدف اوليه بينه از اجراي آزمون هوشي چه بود؟ الف) جدا کردن عقب مانده ها از عادي ب) طبقه بندي عقب مانده ها ج) جدا کردن عادي از تيز هوش د) تشخيص روش آموزشي مناسب 9) تعداد سوالات آزمون بينه اول چند عدد بود ودر تجديد نظرهاي بعدي به چند تا افزايش يافت ؟ الف) 30-50 ب) 20-40 ج) 30-44 د) 30-54 10) بينه براي درجه بندي سوالات ، در صورتي که چند درصد به يک سؤال پاسخ صحيح مي دادند آن را انتخاب مي کرد ؟ الف) 50 در صد ب) 75-60 درصد ج) 60-50 درصد د) 75-55 درصد 11) آزمون تبا چه نوع آزموني است ؟ الف) کلامي – افراد عادي ب) کلامي – افراد بي سواد ج) غير کلامي – افراد عادي د) غير کلامي - افراد بي سواد 12) اولين فردي که مسئله تحليل عوامل تشکيل دهنده تواناييهاي کلي را مطرح کرد که بود ؟ الف) ترستون ب) اسپيرمن ج) گالتون د) ورنون 13) دومين حوزه روان سنجي ، اندازه گيري چه جنبه اي از رفتار است ؟ الف) هوش ب) حافظه ج) جنبه هاي شناختي د) جنبه هاي غير شناختي 14) آزمونهاي رورشاخ وتي . اي . تي جزء چه آزمونهايي به شمار مي آيند ؟ الف) هوش ب) حافظه ج) شخصيت د) معلومات 15) کدام يک از آزمونهاي شخصيت از 30 کارت تشکيل شده که هر يک ازآن ها صحنه اي را نشان مي دهد ؟ الف) تي . اي . تي ب) ررشاخ ج) کتل د) بک 16) آزمون جامع سنجي براي تعيين چه امري به کار نمي رود ؟ الف) روابط بين افراد ب) ساخت گروه ج) درجه پذيرش افراد گروه د) رهبر گروه فصل دوم : 17) هنگامي که از فردي مي خواهيم که کلمه اي را که با کلمات ديگر متفاوت است پيدا کند چه نوعي از هوش را مي سنجيم ؟ الف) غير کلامي ب) کلامي ج) تجسم فضايي د) سرعت ادراکي 18) هنگامي که از فرد مي خواهند از بين يکسري تصوير ، تصويري را که از بقيه متفاوت است پيدا کند چه عنصري از هوش را مي سنجيم ؟ الف) عددي ب) تکميل تصاوير ب) تجسم فضايي د) تنظيم تصاوير 20) براي تحصيل چه توانايي بسيار سودمند است ؟ الف) کلامي ب) غير کلامي ج) تجسم فضايي د) عددي 21) در همه فعاليتهاي تحصيلي و شغلي کدم استعداد مورد استفاده قرار مي گيرد ؟ الف) غير کلامي ب) عددي ج) تجسم فضايي د) کلامي 22) اهميت کدام استعداد بسيار کلي است ؟ الف) کلامي ب) غير کلامي ج) عددي د) تجسم فضايي 23) سطح کدام استعداد با سطح استعداد فرهنگ کلي جامعه ارتباط دارد ؟ الف) غير کلامي ب) عددي ج) کلامي د) تجسم فضايي 24) کدام استعداد به هوش کلي نزديکتر است ؟ الف) کلامي ب) رياضي ج) تجسم فضايي د) نقاشي 25) کدام استعداد در همه فعاليتهاي مکانيکي وارد عمل مي شود ؟ الف) کلامي ب) عددي ج) هنري د) تجسم فضايي 26) کدام استعداد موجب هدايت انسان در يک مکان ناشناخته مي شود ؟ الف) تجسم فضايي ب) عددي ج) کلامي د) غير کلامي 27) تفسير يک عدد چه زماني درست است ؟ الف) با گروه مرجع غير واقعي مقايسه شود ب) با گروه مرجع واقعي مقايسه شود ج) با آزمونهاي ديگر مقايسه شود د) يا به طور جداگانه مقايسه شود 28) افرادي که در شرايط يکسان با فرد قرار گرفته اند چه نام دارند ؟ الف) هنجار ب) گروه مرجع ج) گروه آماري د) نرم آماري 29) با چه ضريب هوشي امکان موفقيت در اغلب رشته هاي دانشگاهي فراهم مي شود ؟ الف) 120 ب) 130 ج) 110 د) 140 30) با چه ضريب هوشي فرد تنها موفق به اخذ ديپلم مي شود ؟ الف) 120 ب) 100 ج) 110 د) 130 31) سودمندي تمرين براي چه افرادي بيشتر است ؟ الف) عادي ب) کم هوش ج) ناشنوا د) باهوش 32) ميانگين نتايج آزمونهاي کتاب و سطح کلي استعدادهاي نشان مي دهد که .... الف) چه نوع استعدادي داريد ب) چه کاره خواهيد شد ج) تا کجا مي توانيد برويد د) در کدام زمينه قوي هستيد 33) کدام يک از استعدادها با مفهوم راهنمايي ارتباط نزديک دارد ؟ الف) عددي ب) کلامي ج) حافظه د) تجسم فضايي 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۱ فصل دوم : 34)هانري پيرون ، آزمون هاي رواني را چگونه تعريف کرده است ؟ الف) آزمايش مشخص که انجام فعاليتي را ايجاب مي کند ب) موقعيت تجربي استاندار شده جهت ايجاد انگيزه ج) روش استاندارد کردن وسايل اندازه گيري د) وسيله اي براي افزايش روايي و اعتبار 35) به نظر پيرون هدف آزمون چيست ؟ الف) افزايش معلومات افراد ب) تحريک نمونه اي از رفتار ج) استاندار کردن پيشرفت تحصيلي د) ارزشيابي موفقت و شکست 36) کدام يک از موراد زير ، تعريفي است که پيشو از آزمون رواني کرده است ؟ الف) موقعيت تجربي استاندار جهت ايجاد انگيزه ب) آزمايش مشخصي که فعاليتي را ايجاب مي کند ج) وسيله اي براي افزايش روايي و اعتبار د) روش استاندارد کردن پيشرفت تحصيلي 37) به نظر پيشو ارزشيابي رفتار به ما اجازه مي دهد که چه کاري را انجام مي دهيم ؟ الف)ايجاد شرايط يکسان ب) آموزش متناسب ج) طبقه بندي افراد د) بررسي آزمون 38) آخرين هدف يک آزمون رواني چيست ؟ الف) تحليل سؤالات ب) طبقه بندي آزمودنيها ج) ارائه آموزش صحيح د) تشخيص گروه مرجع 39) تفاوت عمده آزمون با مصاحبه هاي باليني چيست ؟ الف) فردي بودن مصاحبه ب) نوع آزمودني ج) نوع سؤالات د) عدم کنترل شرايط 40) عيب امتحانات تحصيلي نسبت به آزمونهاي رواني چيست ؟ الف) عدم کنترل شرايط ب) نوع اجرا ج) نوع سؤالات د) عيني نبودن نمره گذاري 41) کدام يک از ويژگيهاي زير جزء ويژگيهاي اصلي آزمون است ؟ الف) سهولت نمره گذاري ب) حساسيت ج) سهولت اجرا د) صرفه جويي در زمان 42) اگر يک آزمون دوبار در مورد يک آزمودني به کار رود و نتايج تقريباً يکساني بدست آيد ، منظور از اين جمله چيست ؟ الف) روايي ب) همبستگي ج) اعتبار د) حساسيت 43) ثبات و پايايي نتايج آزمون در اجراهاي متعدد چه نام دارد ؟ الف) اعتبار ب) روايي ج) حساسيت د) تکرار پذيري 44) وقتي يک شکارچي هر دفعه خارج از سيبل يک نقطه را مورد هدف قرار مي دهد ، نتيجه اش .... دارد ؟ الف) روايي ب) حساسيت ج) ثبات د) اعتبار 45) اگر تجزيه و تحليل سوالهاي آزمون روانسنجي نشان دهد که حافظه را مي سنجد نه پيشرفت تحصيلي اين درس را ، اين آزمون داراي کدام ويژگي نيست ؟ الف) اعتبار ب) روايي ج) حساسيت د) ثبات 46) آزمون سوال قبل در ارتباط با اندازه گيري حافظه داراي کدام ويژگي است ؟ الف) ثبات ب) روايي ج) حساسيت د) اعتبار فصل سوم : 47) عددي که پس از محاسبه ميزان همبستگي بين نتايج دو اجراي يک آزمون بدست مي آيد را چه مي نامند ؟ الف) ضريب اعتبار ب) ضريب روايي ج) ضريب حساسيت د) ضريب ثبات 48) مقدار ضريب اعتبار آزمون به چه عواملي بستگي دارد ؟ الف) آزمون ب) ويژگيهاي رواني آزمودنيها ج) الف و ب د) آزمونگر 49) ضريب اعتبار بين چه اعدادي قرار دارد ؟ الف) 0 تا 100 ب) 1- تا 1+ ج) 0 تا 10 د) 0 تا 1+ 50) کدام عدد نشاندهنده ارتباط کامل بين دو سري نمره است و از روي يکي ديگري قابل پيش بيني است ؟ الف) 100 ب) 90 ج) 10 د) 1+ 51) دو آزمون را وقتي موازي گويند که از چه نظر مثل هم باشند ؟ الف) درجه دشواري و تشخيص ب) شکل ظاهري ج) نحوه نمره گذاري د) نحوه اجرا 52) بهترين روش براي تخمين اعتبار آزمونهاي رواني و پيشرفت تحصيلي چيست ؟ الف) اجراي مجدد ب) دو نيمه شدن ج) دوفرم موازي د) کودر – ريچاردسون 53) کدام يک از موارد زير در مورد روش دو نيمه کردن درست است ؟ الف) آزمون در دو زمان اجرا مي شود ب) آزمون در مورد تعداد کمي آزمودني بکار مي رود . ج) سؤالهاي اوليه را يک نيمه و آخري را نيمه ديگرمي کنيم د) سؤالهاي زوج را يک نيمه و فرد را نيمه ديگر مي کنيم 54)اگر ضريب اعتبار دو نيمه آزمون 60/0 باشد ، اعتبار کل آزمون چقدر خواهد بود ؟ الف) 60/0 ب) 75/0 ج)80/0 د) 70/0 55) براي تخمين اعتبار يک آزمون ، چه زماني مي توان از روش دو نيمه کردن استفاده کرد ؟ الف) تعداد سؤالات زياد باشد ب) تعداد سؤالات کم باشد ج) تعداد آزمونها کم باشد د) زمان لازم نباشد 56) عيب اصلي روش دو نيمه کردن چيست ؟ الف) سختي اجرايي ب) عدم اجرا در يک زمان ج) هر نيمه معرف فرد در يک لحظه نيست د) تغييراتي که با گذشت زمان ايجاد مي شود را منعکس نمي کند 57) با استفاده از کدام روش مي توان ميزان همبستگي دروني يا تجانس سؤالها را مورد بررسي قرار داد ؟ الف) کودر - ريچاردسون ب) دو فرم موازي ج) اجراي مجدد د) دو نيمه کردن 58) ضريب همبستگي با روش کودر – ريچارد سون بين چه اعدادي متغير است ؟ الف) 1- تا 1+ ب) 0 و 1- ج) 0 و 1 د) 1 تا 10 59) در روش کودر – ريچارد سون براي بالا بردن ضريب اعتبار مي توان از چه موردي استفاده کرد ؟ الف) افزايش زمان ب) افزايش تعداد سؤالات ج) افزايش آزمودنيها د) شرايط يکسان 60) وقتي که شما پرتقال مي خريد و ميوه فروش در بين ميوه ها يک ليمو هم مي گذارد ، در اين روش چه معياري رعايت نشده است ؟ الف) روايي ب) اعتبار ج) حساسيت د) ثبات 61) تير اندازي که در 10 بار تير اندازي يک بار به سيبل مخالف مي زند اين يک بار او داراي چه ويژگي است ؟ الف) اعتبار ب) روايي ج) ثبات د) حساسيت 62) يک آزمون هوشي زماني روايي دارد که چه چيزي را بسنجد ؟ الف) حافظه ب) دقت ج) هوش د) تفکر عيني 63)براي تعيين روايي يک آزمون الزاماً بايد از چه روشي استفاده کرد ؟ الف) مقايسه نتايج با ملاک خارجي ب) تخمين چند داور ج) کودر – ريچارد سون د) اجراي مجدد 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۱ فصل سوم : 64) براي تعيين روايي اگر آزموني از قبل وجود نداشته باشد از چه روشي استفاده مي کنيم؟ الف) مقايسه نتايج با ملاک خارجي ب) تخمين چند داور ج) دو فرم موازي د) دو نيمه کردن 65) اگر آزمون خلباني اجرا مي کنيم سؤالات بايد مربوط به فشار هوا ، ارتفاع و …. باشد، اين چه نوع روايي است ؟ الف) پيش بيني ب) محتوا ج) سازه د) ظاهري 66) روايي ظاهري به چه عامل بستگي دارد ؟ الف) آزمودنيها ب) قضاوت سازنده آزمون ج) آزمونگر د) تعداد سؤالات 67) حسن روايي ظاهري چيست ؟ الف) ايجاد انگيزه در افراد ب) عدم قضاوت سازنده ج) عدم دخالت آزمودنيها د) تعداد کم سؤالات 68) در کدام نوع روايي ، آزمون بايد ارتباط کامل با کل زمينه مورد نظر داشته باشد ؟ الف) ظاهري ب) سازه ج) پيش بيني د) محتوا 69) در کدام نوع روايي ، طراح بايد از جدول طرح امتحان بهره گيرد ؟ الف) محتوا ب) سازه ج) ظاهري د) پيش بيني 70) اگر بين نمرات کنکور دانشگاه و نمرات دانشگاهي دانشجويان همبستگي بالايي باشد ، سؤالات کنکور چه روايي دارند ؟ الف) ظاهري ب) محتوا ج) پيش بيني د) سازه 71) در واقع به خاطر چه نوع روايي است که کاربرد آزمونها رونق يافته است ؟ الف) محتوا ب) سازه ج) همزمان د) پيش بيني 72) وقتي که نتايج آزمون را با نتايجي که معلمان به فرد داده اند مقايسه مي کنيم چه نوع روايي مدنظر است ؟ الف) پيش بيني ب) همزمان ج) سازه د) ظاهري 73) تطابق نتايج يک آزمون با پيش بيني هايي که توسط يک نظريه به عمل آمده است چه روايي نام دارد ؟ الف) پيش بيني ب) همزمان ج) محتوا د) سازه 74) هنگامي که مي گوييم هوش توانايي حل مسئله است و درآزمون خود يکسري مسئله طرح مي کنيم تا افراد حل کنند چه نوع روايي است ؟ الف) پيش بيني ب) همزمان ج) سازه د) محتوا 75) کدام روايي را تحت عنوان روايي مفهومي هم بکار مي برند ؟ الف) سازه ب) محتوا ج) همزمان د) پيش بيني 76) در کدام يک از موارد زير در تعيين روايي معيار خارجي به صورت ذهني مطرح است ؟ الف) تعداد کلماتي که فرد تايپ مي کند ب) زمان دويدن ج) تعداد پاسخهاي فرد د) نمرات سرپرستان 77) درکدام يک از ويژگيهاي آزمون ، آزمون بايد بتواند تفاوتهاي افراد را بخوبي نشان دهد؟ الف) اعتبار ب) حساسيت ج) درجه تميز د) روايي 78) در کدام حالت حساسيت يک آزمون بيشتر است ؟ الف) تعداد بالاي آزمونها ب) بالا بودن وسعت رفتارهاي مورد سنجش ج) گسترده بودن پديده مورد اندازه گيري د) رفتارها را به درجات بيشتر تقسيم کند 79) حساسيت کدام يک از آزمونهاي زير بيشتر است ؟ الف) هوش ب) شخصيت ج) حافظه د) رشد ترازو 80) هدف از تدوين دستور العمل آزمون چيست ؟ الف) ايجاد شرايط يکسان براي همه ب) افزايش ميانگين نمرات ج) جلوگيري از تقلب د) تهيه نرم براي آزمون 81) شيوه نمره گذاري دقيق و معيار مقايسه را چه مي نامند ؟ الف) جدول درصدي ب) فرم ج) نمره گذاري عيني د) تحليل عيني 82) منظور از چه چيزي است که اگر دو مصحح به يک ورقه نمره بدهند به نتيجه يکساني برسند ؟ الف) عيني بودن ب) ذهني بودن ج) هنجار د) روايي 83) نمره گذاري در کدام آزمون عيني است ؟ الف) نمره ها در دامنه کوتاهي باشند ب) آزمون در زمان کوتاهي اجرا شود ج) پاسخها آشکارا صحيح يا غلط باشند د) پاسخها تشريحي باشند 84) يک امتحان 50 سوالي زماني حساسيت بيشتري دارد که پراکندگي نمرات آن چند باشد؟ الف) 0 ب) 7 ج) 1 د) 3 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۱ فصل چهارم 85) کدام يک از فعاليتهاي مربوط به آزمونها ، تخصصي بوده و نياز به اطلاعات بيشتري دارد ؟ الف) اجراي آزمونها ب) نمره گذاري ج) تحليل نتايج د) تفسير نتايج 86) چرا آزمونها را بايد در شرايط کاملاً مساعد اجرا کرد ؟ الف) امکان استفاده فرد از تمام تواناييهاي خود ب) افزايش اضطراب در آزمودني ج) افزايش امکان تمرين د) کاهش امکان تقلب 87) حالت ايده ال در مدت اجرا و عوامل موثر بر آن کدام است ؟ الف) تمرين زياد – خستگي کم ب) خستگي کم – تمرين کم ج) اثر تمرين و خستگي معادل هم د) تمرين زياد – خستگي زياد 88) تجربه نشان مي هد که اثر کدام يک از عوامل بر ديگري بيشتر است ؟ الف) کسالت بيشتر از خستگي ب) خستگي بيشتر از کسالت ج) اثر کسالت و خستگي معادل هم د) خستگي بيشتر از تمرين 89) بزرگترين عاملي که هنگام اجراي آزمون براحتي موجب خستگي کودکان مي شود چيست ؟ الف) زمان اجرا ب) دشواري سؤالات ج ) تعداد سؤالات د) برخورد آزمونگر 90) مهمترين عاملي که مي تواند نتيجه يک آزمون را به طور کلي دگرگون کند چيست ؟ الف) رفتار آزمودني ب) تعداد سؤالات ج) دشواري سؤالات د) رفتارآزمونگر 91) هنگام اجراي آزمونها ، چه عملي بايد انجام شود ؟ الف) دقت آزمون بر اساس توانايي فرد باشد ب) اجراي دستور العمل يکسان براي همه افراد ج) توضيح کافي به آزمودنيهايي که پرسش دارند د) به پاسخهاي غلط فرد واکنش نشان داده شود 92) هنگام اجراي آزمون بر روي کودکان بايد چه نکته اي را رعايت کرد ؟ الف) آزمون به صورت بازي نباشد ب) سؤالات با جمله کوتاه نباشد ج) مدت آزمايش طولاني باشد د) سؤالات را با جمله هاي کوتاه بپرسد 93) کدام يک از موارد زير در مورد اجراي آزمون بر روي کودکان و بزرگسالان درست است ؟ الف) رفتار دوستانه با بزرگسالان ب) رفتار دوستانه با کودکان ج) رفتار رسمي با کودکان د) کمک کردن به بزرگسالان 94) چرا کودکان در پاسخگويي به سؤالات آزمون عجله زيادي از خود نشان مي دهند ؟ الف) نشان دادن توانايي خود ب ) نشان دادن سرعت عمل ج) اضطراب شديد د) نشان دادن علاقه مندي 95)کدام نوع آزمونها در مورد افراد هيجاني و مضطرب بهترين نتيجه را مي دهد ؟ الف) مداد کاغذي ب) شفاهي ج) غير کلامي د) رمز نويسي 96) در دستور العمل آزمونهاي مواردي بيان شده است ، کدام يک را مي توان تغيير داد ؟ الف) توضيحات آزماينده ب) شرايط بيروني ج) مواد آزمون د) دستور العمل 97) در اجراي دستور العمل آزمونها از چه چيزي بايد جداً اجتناب شود ؟ الف) موبه مو اجرا کردن دستور العمل ب) تکرار کردن دستور العمل ج) وادار کردن آزمودني به اغلب سؤالات نمونه د) توضيحات را با جملات طولاني همراه کند 98) در آزمونهاي گروهي بايد چه نکته اي را رعايت کرد ؟ الف) بالاي سر برخي از آزمودنيها ايستاد ب) همه را زير نظر داشت ج) در بين نيمکتها قدم زد د) زياد و با صداي بلند صحبت کند 99) منظور از کنترل کار آزمودني چيست ؟ الف) بالاي سر برخي از آنها ايستاد ب) برخي از آنها را تحت نظر داشت ج) جريان آزمايش طبق روال پيش مي رود د) برخي سؤالات تمريني را حل نکرد 100)آزمونهاي گروهي ، موفقيت آزمودنيهاي بيشتر از فردي به چه عاملي بستگي دارد؟ الف) توضيحات آزماينده ب) تقلب ج) مثالها د) توضيحات اضافي 101) در آزمونهاي گروهي بايد به چه امري توجه کرد ؟ الف) بين سؤالات استراحت داد ب) تقلب را افشا کرد ج) به سؤالات همه پاسخ داد د) کليه افراد در يک زمان شروع و ختم کنند 102) اينکه مدت زيادي صرف تصحيح پاسخها نشود چه ناميده مي شود ؟ الف) عيني بودن نمره گذاري ب) آسان بودن نمره گذاري ج) ذهني بودن نمره گذاري د) تسريع بودن نمره گذاري 103) منظور از عيني بودن نمره گذاري چيست ؟ الف) دستور العملها يکسان باشد ب) به راحتي تصحيح شود ج) مدت اجراي آن ثابت باشد د) نمرات تحت تأثير نظر شخصي نباشد 104) براي آسان و عيني بودن نمره گذاري آزمون چه شرايطي اهميت ندارد ؟ الف) پاسخها آشکارا صحيح يا غلط باشد ب) اندازه گيري بازده ها در زمان کوتاهي باشد ج) به آزمودني مدت زمان زيادي داده نشود د) به آزمودني مدت زمان لازم داده شود 105) با توجه به استدلالي که در زمينه نمره منفي وجود دارد مي توان نتيجه گرفت که .... الف) نمره منفي را بايد هميشه اعمال کرد ب) نمره منفي را به هيچ وجه نبايد اعمال کرد ج) فقط در کنکور و امتحانات فراگير بايد اعمال شود د) دخالت آن بستگي به نوع آزمون دارد 106) اگر در يک آزمون 30 سؤالي 3 گزينه اي ، داوطلبي به 16 سؤال پاسخ درست و 8 پاسخ غلط داده باشد ، نمره تصيح شده او چند است ؟ الف) 14 ب) 22 ج) 16 د)12 107) در اجراي آزمونها ، آنچه آزماينده بايد از آن اجتناب نمايد چيست ؟ الف) نصيحت کردن آزمودني ب) تکرار برخي جملات ج) کنترل ميزان فهم افراد د) پاسخگويي به سؤالات تمريني 108) منظور از تعيين نمره آزموني بر اساس حدس زدن چيست ؟ الف) تبديل نمره خام به نمره معيار ب) اعمال نمره منفي براي پاسخهاي غلط ج) محاسبه نمره بر اساس ميزان توانايي د) محاسبه نمره بر اساس ميزان حدس پاسخهايي که مي داند 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۱ فصل پنجم 109) براي اينکه نتايج حاصله از آزمونها قابل مقايسه باشند چه بايد بکنيم ؟ الف) تبديل به اعتبار ب) درجه بندي ج) تصيح نمره د) اندازه گيري حساسيت 110) ميانگينهايي که از اجراي يک آزمون در گروههاي بسيار وسيع بدست مي آيد چه نام دارد ؟ الف) هنجار ب) استاندارد ج) ضريب اعتبار د) انحراف معيار 111) تنها مرجعي که به طور مطلق ثابت مي ماند و بقيه ويژگيهاي بر اساس آن مقايسه مي شوند چيست ؟ الف) سن عقلي ب) ميانگين ج) سن تقويمي د) انحراف استاندارد 112) توانايي آزمودني در پاسخگويي به آزمونها چه ناميده مي شود ؟ الف) سن عقلي ب) حساسيت ج) بهره مندي د) بهره هوشي 113)اهميت کاربينه اين بود که خواست هوش کودکان را بر حسب چه عاملي اندازه بگيرد ؟ الف) سن عقلي ب) گروه مرجع ج) ميزان رشد د) سالهاي زندگي وي 114) براي محاسبه سن عقلي در دوره هايي که سرعت رشد زياد است ، از چه واحدهايي استفاده مي شود ؟ الف) سال ب) ماه و هفته ج) هفته د) نيمسال 115) اولين نتيجه ارزشيابي توانايي ذهني بر حسب سن اين شده که چه گروهي به طور عيني طبقه بندي مي شوند ؟ الف) عادي ب) تيزهوش ج) عقب مانده ذهني د) عقب مانده اجتماعي 116) به نظر بينه ، کودکي که در پايان رشد خود ، 16 سالگي ، هوش کودکان 5/5 –6 ساله را دارد چه نام دارد ؟ الف) کاليو ب) کانا ج) کودن د) حمايت پذير 117) فردي که به علت نقص ذهني قادر به سازگاري با زندگي اجتماعي نيست و تا اندازه اي وابسته به ديگران براي امرار معاش است چه نام دارد ؟ الف) کاليو ب) کانا ج) تربيت پذير د) کودن 118) کدام گروه از عقب ماندگان ذهني به طور کامل بايد مورد حمايت قرار گيرند ؟ الف) کودن ب) کانا ج) کاليو د) منگول 119) مفهوم ضريب هوشي براي اولين بار توسط چه کسي مطرح شد ؟ الف) ترمن ب) بينه ج) کتل د) اشترن 120) ايرادي که اشترن به سن عقلي وارد کرد اين بود که سن عقلي اجازه نمي دهد که بتوان ..... را دقيق تعيين کرد . الف) باهوشي و کم هوشي ب) کم هوشي ج) با هوشي د) ناهنجاري 121) يک سال عقب ماندگي ذهني در کدام سن شديدتر است ؟ الف) 6 سالگي ب) 8 سالگي ج ) 12 سالگي د) 4 سالگي 122) ضريب هوشي کودک 8 ساله اي که سن عقلي 12 سال دارد چند است ؟ الف) 66 ب)150 ج) 160 د) 140 123) مهمترين مزيت نمرات استاندارد اين است که به کمک آن مي توان چه کاري انجام دارد ؟ الف) ميزان هوش را با قاطعيت نشان داد ب) مي توان آ ن را به کمک آزمونها حساب کرد ج) امکان مقايسه فراهم مي شود د) مقدار آن در آزمونها متفاوت است 124) عيب ميانگين چيست ؟ الف) حد متوسط نمرات فرد را نشان نمي دهد ب) حد متوسط نمرات گروه را نشان نمي دهد ج) تفاوتي ندارد د) تفاوتهاي فردي را مي پوشاند 125) ميانگين مجموع مجذورهاي انحراف از ميانگين را چه مي نامند ؟ الف) انحراف معيار ب) ميانگين حسابي ج) واريانس د) همبستگي 126) در برآورد نمره استاندارد آزمودنيها ، کدام اطلاعات مورد نياز است ؟ الف) ميانه و نما ب) سن عقلي و سن تقويمي ج) ضريب هوشي و نمره خام د) ميانگين و انحراف معيار 127) اگر نمره يک آزمودني در آزموني که ميانگين 30 و انحراف استاندارد 5 دارد ، 35 باشد ، نمره استاندارد وي چند است ؟ الف) 1- ب) 1+ ج) 35/0 د) 5/0 128) ميانگين نمرات استاندارد چند است ؟ الف) 1+ ب) 100 ج) صفر د )1- 129)مهمترين مزيت بهره هوشي اين است که به کمک آن مي توان چه کاري انجام داد ؟ الف) در مورد فرد پيش بيني مي کند ب) ميزان هوش را با قاطعيت نشان مي دهد ج) مقدار آن در آزمونها يکسان است د) مقدار آن در آزمونها متفاوت است 130) نمرات استاندارد به ما اجازه مي دهند که بتوانيم چه کاري انجام دهيم ؟ الف) قضاوت در مورد توزيع نمرات ب) قضاوت در مورد دشواري آزمون ج) مقايسه افراد مختلف د) قضاوت در مورد درجه تميز آزمون 131) منحني نتايج چه زماني طبيعي مي شود ؟ الف) گروه نمونه کاملاً نامتجانس باشد ب) آزمون ، ويژگي مورد نظر را اندازه بگيرد ج) آزمون خيلي آسان باشد د) آزمون خيلي دشوار باشد 132) اگر نمره ها در جهت بالا انباشته شده باشند ، منحني آنها به چه صورت خواهد بود ؟ الف) کجي مثبت ب) نرمال ج) پهن د) کجي منفي 133) قله منحني زنگوله اي را چه مي نامند ؟ الف) ميانه ب) ميانگين ج) نما د) فراواني 134) مننحني چه زماني دونمايي مي شود ؟ الف) آزمون در گروه بزرگي اجرا شود ب) آزمون در گروه کوچکي اجرا شود ج) گروه متجانس باشد د) آزمون دشوار باشد 135) نيمرخ رواني يعني ... نتايج آزمونها الف) بيان تصويري ب) بيان عددي ج) بيان کلامي د) ترسيم نمودار 136) براي ترسيم نيمرخ رواني نبايد از چه نمراتي استفاده کرد ؟ الف) رتبه درصدي ب) نمرات استاندارد ج) نمرات خام د) ضريب هوشي 137) تفاوت بين عملکرد افراد در خرده آزمونها را چه مي نامند ؟ الف) نيمرخ رواني ب) استعداد ج) هوش غير کلامي د) پراکندگي رواني 138) منحني نتايج يک آزمون بايد چگونه باشد تا قبول کنيم آن آزمون داراي قدرت طبقه بندي خوبي است ؟ الف) پهن ب) باريک ج) کجي منفي د) دو نمايي 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۱ فصل ششم : 139) مهمترين عيب آزمونهاي فردي چيست ؟ الف) عدم درک شرايط رواني فرد ب) تأثير تمرين قبلي بر نحوه پاسخ ج) متفاوت بودن شرايط اجراي آزمون د) عدم اجراي آن در سنين پايين 140) عين آزمونهاي گروهي چيست ؟ الف) نمره گذاري ذهني و کند است ب) نياز به آزمونگر متخصص دارد ج) در مورد کودکان خردسان قابل اجرا نيست د) عدم يکساني شرايط اجرا 141) کدام آزمونها در مورد افراد مضطرب کاربرد زيادي دارد ؟ الف) مداد – کاغذي ب) گروهي ج) عملي د) شفاهي 142) آزمونهاي کلامي چه کودکاني را برتر از کودکان خانواده هاي ديگر نشان مي دهد ؟ الف) سطح پايين ب) مرفه ج) اقليت د) روستايي 143) مهمترين دليل براي ساختن آزمونهاي غير کلامي چه بود ؟ الف) تواناييهاي ذهني در خلاء رشد نمي کنند ب) سنجش کودکان ج) سنجش افراد عقب مانده ذهني د) تواناييهاي ذهني فقط بصورت کلام نيست 144) آزمونها از نظر دقت ساخت به چند دسته تقسيم مي شود ؟ الف) مداد کاغذي - عملي ب) معلم ساخته - استاندارد ج) کلامي – غير کلامي د) کارايي - شخصيت 145) اساس آزمونهاي استاندارد شده پيشرفت تحصيلي واستعداد را چه آزمونهايي تشکيل مي دهند ؟ الف) معلم ساخته ب) غير کلامي ج ) مداد کاغذي د) کلامي 146) يکي از محاسن آزمونهاي معلم ساخته اينست که .... الف) همه ويژگيهاي اصلي آزمون را دارند ب) نتايج بر اصول علمي استوار است ج) داراي نرم هستند د) يکسان بودن شرايط آزمايش 147) تفاوت عمده آزمونهاي استاندارد شده با آزمونهاي معلم ساخته چيست ؟ الف) يکسان بودن شرايط آزمايش ب) همه ويژگيهاي اصلي آزمون را دارند ج) هدفهاي بسيار کلي را اندازه مي گيرند د) عدم تأثير نظر شخصي مصحح 148) کدام يک از آزمونهاي زير ، جزء آزمون هاي استعداد است ؟ الف) مهارت ب) فرافکن ج) t.a.t د) هوش 149) کدام يک از آزمونهاي زير ، جزء آزمونهاي استعداد بدني است ؟ الف) خط زدن علائم ب) يادگيري رياضي ج) سرعت انتقال د) معلومات 150) کدام يک از آزمونهاي زير جزء آزمونهاي يادگيري است ؟ الف) خط زدن علائم ب) سرعت انتقال ج) فرافکن د) تير اندازي 151) پرسشنامه هاي علائق و نگرش جزء چه آزمونهايي محسوب مي شوند ؟ الف) فرافکن ب) تحليلي شخصيت ج) استعداد ذهني د) يادگيري 152) فنون فرافکن براساس چه فرضي ساخته شده اند ؟ الف) شخصيت از جنبه هاي مستقل تشکيل شده ب) شخصيت از جنبه هاي وابسته تشکيل شده ج) شخصيت را به عناصر کوچکتر تقسيم مي کنند د) شخصيت يک کل واحد است 153) کدام يک از آزمونهاي زير جزء روشهاي فرافکن محسوب مي شود ؟ الف) اندريافت موضوع ب) پرسشنامه علائق ج) پرسشنامه نگرش د) کتل 154) عيب عمده روشهاي فرافکن چيست ؟ الف) کاملاً عيني است ب) شخصيت را به اجزاء تقسيم مي کند ج) تفسير نتايج کاملاً دقيقي ندارد د) عناصر ثابتي ندارد 155) رضايت بخش ترين طبقه بندي آزمونها اين است که بر اساس چه عاملي انجام گيرد؟ الف) ميزان کيفي شدن متغيرها ب) درجه کمي شدن متغيرها ج) روش اجرا د) ميزان دقت مواد 156) آزمونها بر اساس درجه کمي شدن متغيرها به چند دسته تقسيم مي شوند ؟ الف) کلامي – غير کلامي ب) يادگيري – استعداد ج) معلم ساخته - استاندارد د) کارآيي – شخصيت 157) کدام يک از آزمونهاي جنبه هاي شناختي را اندازه مي گيرند ؟ الف) کارايي ب) توانايي ج) استاندارد د) معلم ساخته 158) در کدام يک از آزمونها ، پاسخها به طور عيني خوب يابد ، غلط يا صحيح هستند ؟ الف) شخصيت ب) توانايي ج) کارايي د) فنون فرافکن 159) اينکه در سري اعداد؟ 000و8و5و3و2 به جاي علامت سوال چه عددي را بايد گذاشت جزء چه آزموني است ؟ الف) کارايي ب) پرسشنامه ج) فرافکن د) استعداد 160) کدام يک از آزمونهاي زير جزء آزمونهاي شخصيت نيست ؟ الف) پرسشنامه ها ب) آزمونهاي عيني ج) فنون فرافکن د) سرعت انتقال 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۱ فصل هفتم : 161) عملاً اکثر آزمونهاي هوشي کودکان بر اساس چه موردي تهيه شده اند ؟ الف) تعريف هوش ب) معيارهاي عيني ج) تحليل عوامل د) معيارهاي ذهني 162) بهترين و رضايت بخش ترين روش تهيه آزمون هوشي ، تهيه بر اساس چه موردي است ؟ الف) تعريف هوش ب) معيارهاي عيني ج) معيارهاي ذهني د) تحليل عاملي 163) سؤالات آزموني که به صورت سن عقلي درجه بندي شده بر چه اساسي تنظيم شده است ؟ الف) درجه دشواري ب) سرعت عمل ج) دقت د) درجه تميز 164) چنانچه کودک 7 ساله اي به چهار سؤال از سؤالات 6 ساله ها ، دو سؤال از 7 ساله ها پاسخ درست بدهد سن عقلي وي چند سال است ؟ الف) 7 سال ب ) 5/6 سال ج) 6 سال د) 5/5 سال 165) عيب مهم سن عقلي چيست ؟ الف) براي فرد معمولي قابل فهم نيست ب) فقط در مورد کودکان کاربرد دارد ج) فقط درمورد نوجوانان کاربرد دارد د) يک واحد قرار دادي نيست 166) عيب نمره گذاري آزمونهاي هوش به صورت رتبه هاي درصدي چيست ؟ الف) معناي يکساني ندارد ب) واحد اختياري است ج) فاصله رتبه ها برابر نيست د) فقط در مورد کودکان کاربرد دارد 167) در تعيين رتبه درصدي علاوه بر فراواني چه نمره اي اهميت دارد ؟ الف) نقطه مياني ب) ميانگين ج) انحراف معيار د) فراواني تراکمي 168) بهترين نمره گذاري آزمونهاي هوش کدام است ؟ الف) نمرات استاندارد ب) سن عقلي ج) بهره هوشي د) رتبه درصدي 169) مشهورترين آزموني که براي بزرگسالان تهيه شده و از t استفاده کرده است کدام است؟ الف) بينه ب) کنل ج) وکسلر د) ژيل 170) مشهورترين آزموني که براي مطالعه رشد ذهني در سنين اوليه زندگي تهيه شده کدام است ؟ الف) گزل ب) بينه ج) وکسلر د) ژيل 171) آخرين فرم مقياس استنفرد –بينه چه تغييري کرد ؟ الف) ارائه دو فرم موازي ب) ارائه ضريب هوشي استاندارد ج) خلاصه کردن دوفرم موازي در يک فرم د) اندازه گيري هوش 2 تا 12 ساله 172) در آزمون وکسلر ، کدام خرده آزمون جزء گروه غير کلامي محسوب مي شود ؟ الف) ادراک عمومي ب) تشابهات ج) حافظه د) رمز نويسي 173) در آزمون وکسلر ، کدام خرده آزمون جزء گروه کلامي است ؟ الف) تکميل تصاوير ب) تشابهات ج)رمز نويسي د) مازها 174) در آزمون وکسلر ، آزمودني چند نمره تراز شده بدست مي آورد ؟ الف) يک ب) 6 ج) 9 د) 12 175) در آزمون وکسلر ، ميانگين و انحراف استاندار چند است ؟ الف) 100 و 15 ب) 100 و 16 ج) صفر و 1 د) 50 و 8 176) علت برتري آزمون وکسلر کودکان به آزمونهاي هوشي مشابه چيست ؟ الف) داشتن نرم ب) استفاده از ضريب هوشي ج) متشکل از گروه هاي کلامي و غير کلامي د) استفاده از هنجارهاي رشد ذهني 177) کدام گروه از آزمونها، ارزش کمي براي سازگاري با تحصيل دارند ؟ الف ) کلامي ب) معلومات ج) غير کلامي د) استعداد 178) کدام يک از آزمونهاي زير بستگي چنداني به عوامل اجتماعي ، اقتصادي ندارد ؟ الف) وکسلر ب) بينه ج) کنل د) گودنياف 179) کدام آزمون ارزش خاص در پيش بيني سازگاري اجتماعي دارد ؟ الف) مازهاي پرتئوس ب) گودنياف ج) مکعبهاي رنگي د) هيچکدام 180) آزمون مکعبهاي رنگي به چه گروه سني اختصاص دارد ؟ الف) 12-2 سال ب) 5 تا 10 سال ج) 7 تا 14 سال د) 5 تا 15 سال 181) کدام يک از آزمونهاي زير ، جزء آزمونهاي غيرکلامي گروه هوش است؟ الف) وکسلر ب) بينه – زازو ج) ريون د) استنفرد – بينه 182) رايج ترين آزمون مختلط کلامي – غير کلامي گروهي هوش کدام است ؟ الف) ژيل ب) کتل ج) ريون د) وکسلر 183) در آزمونهاي بزرگسالان نمره گذاري بايد بر حسب چه موردي صورت بگيرد ؟ الف) سن عقلي ب) بهره هوشي ج) نمرات استاندارد د) معيارهاي ذهني 184) بسياري از آزمونهاي هوشي کودکان در مورد بزرگسالان جزء چه آزمونهاي به حساب مي آيند ؟ الف) هوش ب) معلومات ج) کارايي د) استعداد 185) در مقياس هوشي وکسلر بزرگسالان چه آزموني اختياري است ؟ الف) اطلاعات عمومي ب) لغات ج) محاسبه عددي د) تکميل تصاوير 186) کدام آزمون کلامي – گروهي است و هم در مورد کودکان و هم بزرگسالان کاربرد دارد ؟ الف) وکسلر ب) ژيل ج) آلفا د) تبا 187) کدام آزمون غير کلامي است و در مورد بيسواد کاربرد دارد و فاقد مسائل انتزاعي است ؟ الف) آلفا ب) تبا ج) ژيل د) وکسلر 188) کدام آزمون جزء آزمونهاي مختلط گروهي بزرگسالان بحساب مي آيد ؟ الف) آلفا ب) بتا ج) وکسلر د) طبقه بندي کلي ارتش 1 لینک به دیدگاه
spow 44197 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 4 فروردین، ۱۳۹۱ فصل هشتم 189) کدام گروه از آزمونها بين آزمونهاي هوش و استعداد قرار مي گيرند ؟ الف) تفکر مفهومي ب) شخصيت ج) کارايي د) معلومات 190) آزمونهاي تفکر مفهومي ، چه استعدادي را اندازه مي گيرند ؟ الف) سرعت عمل ب) سرعت انتقال ج) طبقه بندي د) خط زدن علائم 191) عالي ترين شکل هوش ، کدام است ؟ الف) دقت ب) تمرکز ج) تفکر د) طبقه بندي 192) در کارهاي گلدشتاين بيشتر سنجش چه ويژگي مطرح است ؟ الف) دقت ب) مفهوم ج) هوش د) سرعت انتقال 193) آسانترين نوع آزمونهاي تفکر مفهومي کدام است ؟ الف) گلدشتاين ب) ويگوتسکي ج) ترستون د) کافمن 194) در آزمونهاي کودکان چه مفاهيمي را اندازه مي گيرند ؟ الف) عيني ب) پيش عملياتي ج) حسي - حرکتي د) انتزاعي 195) قديمي ترين نيمرخ رواني به چه کسي تعلق دارد ؟ الف) بينه ب) کتل ج) ويگوتسکي د) روسوليمو 196) تحليل عوامل بر کداميک از روشهاي آماري مبتني است ؟ الف) نمرات z ب) ميانگين ج) همبستگي د) انحراف معيار 197) اولين کسي که براي تحليل عناصر تشکيل دهنده استعدادها از همبستگي استفاده کرد که بود ؟ الف) اسپيرمن ب) ترستون ج) گيلفورد د) ورنون 198) کدام يک از عوامل زير به عوامل گروهي تعلق دارد ؟ الف) جبر ب) مثلثات ج) تجسم فضايي د) ادبيات 199) به نظر ترستون توانايي درک صحيح مفاهيم چه نام دارد ؟ الف) استدلال ب) سرعت ادراک ج) استعداد کلامي د) حافظه 200) در کودکان خردسال بيشتر کدام يک از عوامل هوشي وارد عمل مي شود ؟ الف) گروهي ب) اختصاصي ج) کلي و گروهي د) کلي 201) کدام يک از عوامل زير ساخت استعدادها را تغيير نمي دهند ؟ الف) وضيعت اقتصادي ب) تعليم وتربيت ج) تمرين د) جنس 202) مهمترين وجه تمايز آزمونهاي هوش کلي و استعداد چيست ؟ الف) موفقيت در آزمونهاي هوش کمتر تحت تأثير سن است ب) موفقيت در آزمونهاي استعداد کمتر تحت تأثير سن است ج) تفاوتهاي فردي يک مقطع سني را با آزمون هوشي مي شناسيم د) تفاوتهاي فردي مقاطع مختلف را با آزمون استعداد مي شناسيم 203) منحني هاي مربوط به نتايج حاصل از اجراي چه آزموني در گروهاي سني متوالي ، روي يکديگر قرار مي گيرند ؟ الف) هوش ب) لغات ج) درک مفاهيم د) استعداد 204) کدام يک از آزمونهاي زير دقت آزمودني را مي سنجد ؟ الف) مربعهاي دنباله دار ب) مينه سوتا ج) مکعبها د) سوله 205) آزمون مينه سوتا چه استعدادي را اندازه گيري کرد ؟ الف) تجسم فضايي ب) مکانيکي ج) سرعت انتقال د) هماهنگي دو دست 207) با کدام آزمون مي توان قدرت سازگاري ، پشتکار و بي نظمي بصري فرد را سنجيد؟ الف) سوله ب) مينه سوتا ج) مهارت انگشتها د) سنجش هماهنگي دولت 208) در آزمونهاي شخصيت از چه جنبه اي صحبت مي شود ؟ الف) موفقيت – شکست ب) چگونگي عملکرد ج) خوبي و بدي عملکرد د) درستي و نادرستي عملکرد فصل نهم : 209) کدام يک از پرسشنامه ها تمايلات زيادي از جمله افسردگي و هيستري را اندازه گيري مي کنند ؟ الف) برن رويتر ب) کتل ج) ليگفورد – زيمرمن د) ام . ام . پي . آي 210) کاملترين پرسشنامه واقعي شخصيت کدام است ؟ الف) 16 عاملي کتل ب) اضطراب کتل ج) برن رويتر د) ام . ام . پي . آي 211) کدام پرسشنامه ميزان نابهنجاري شخصيت فرد را ارزشيابي مي کند و براي تشخيص حالات مرضي بسيار سبک بکار مي رود ؟ الف) ام . ام . پي . آي ب) کتل ج) سازگاري د) برن رويتر 212) کدام آزمون مي تواند افراد مضطرب را از غير مضطرب جدا کند و افرادي را که داري ثبات و پايداري هستند تميز دهد ؟ الف) مازپرتئوس ب) ترسيم در آيينه ج) کتل د) برن رويتر 213) در معرفي پرسشنامه برن رويتر کدام يک از گزينه هاي زير درست تر است ؟ الف) پاسخهاي فرد بصورت پنج ارزشي است ب) معمولاً 9 مقياس باليني دارد ج) دو فرم بلند و کوتاه دارد د) مثل( ام .ام. پي.آي) چند جنبه اي است . 214) کدام ازمون شخصيتي بر اساس تهيه يکسري لکه هاي جوهر تدوين شده و 10 کارت دارد ؟ الف) رور شاخ ب) تي . اي .تي ج) ناکامي روز نوايک د) ام . ام . پي . آي 215) تعيين کننده ها تفسير در آزمون رور شاخ کدامند ؟ الف) انسان ، حيوان ، اعضاي بدن ب) عادي يا غير عادي بودن پاسخ ج) رنگ ،سايه روشن و حرکت د) تعداد و نوع پاسخ 216) کدام آزمون شامل 30 کارت با تصاوير مختلف و يک کارت سفيد است ؟ الف) رور شاخ ب) تي . اي . تي ج) دهکده آرتوس د) ناکامي روزنوايک 217) آزمون اندر يافت موضوع بر چه فرضيه اي استوار است ؟ الف) بايد بدون ملاحظات اخلاقي حرف بزند ب) نيازهاي رواني فرد را منعکس نکند ج) هرچه که مي بيند خوب است د) همانند سازي فرد با قهرمان اصلي داستان 218) به نظر يونگ در آزمون تداعي کلمات واکنشهايي که نماينده عقده هاي رواني هستند چه نشانه اي دارند ؟ الف) طولاني بودن ب) بار عاطفي ج) دشواري جنسي د) سرعت 219)امتياز مهم آزمونهاي جامعه سنجي چيست ؟ الف) انعطاف پذيري زياد ب) روايي بالا ج) حساسيت زياد د) اعتبار بالا 220) نتايج حاصل از آزمون تکميل جملات با چه آزمونهايي قابل مقايسه است ؟ الف) ناکامي رونوايک ب) رور شاخ و تي . اي . تي ج) دهکده آرتوس و رور شاخ د) ام . ام پي .آي ورور شاخ 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده