رفتن به مطلب

جزوه هیدرولیک آقای جاهدی


ارسال های توصیه شده

جزوه هیدرولیک آقای جاهدی

 

مدرس سازمان فنی و حرفه ای کشور

 

 

تاریخچه

به طور کلی هیدرولیک با ریشه ای از لاتین به فنی که انتقال و تبدیل نیرو را توسط مایعات انجام دهد ، اتلاق می گردد .

تاریخچه ، شناسایی و اعلام مکتوب آن به حدود اواسط قرن سوم قبل از میلاد که اولین پمپ هیدرولیکی توسط کنزی بیوس یونانی ساخته شد و این پمپ از نوع پمپ های پیستونی اهرمی و دارای دو سیلندر بوده ، بر می گردد .

ولی قرن 16 میلادی را شاید بتوان به دوران توسعه ی پمپ های آبی نام برد که در اواخر قرن یاد شده اصول طراحی و ساختمان پرس های هیدرولیکی شروع گردیده و حدوداً ربع قرن پس از آن به صورت علمی در آن زمان شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است .

قرن 19 میلادی کاربرد استفاده از پرس های هیدرولیکی آبی اوج گرفته و قرن بیستم را می توان به عنوان قرن شروع و توسعه ی استفاده از سیستم های هیدرولیک روغنی در صنعت نام برد .

اولین سیالی را که بشر مورد استفاده قرارداد آب بود . آب به علت آن که همه جا در دسترس بوده ، قیمت بسیار پایین و مهم تر آن که در برابر آتش مقاومت داشته است. بیش ترین توجه را به عنوان یک انرژی جدید به خود جلب می نموده است .

ولی مضرات آن نظیر تسریع در زنگ زدگی ، روان کاری بسیار پایین و همچنین تحمل کم درجه ی حرارت بشر را مجبور به استفاده از سیال های جایگزین نمود . تقریباً از اوایل قرن بیستم روغن های معدنی جایگزین مناسبی جهت آب برای سیستم های هیدرولیک گردید ولی این روغن ها خواص شیمیایی و فیزیکی خود را در مدت زمان کمی از دست می دادند .

تقریباً در سال 1940 بشر قادر به تولید مواد قابل افزودنی (Additives)

به روغن های پایه معدنی گردید که این مواد افزودنی خواص شیمیایی و فیزیکی روغن را تاحد بسیار بالایی حفظ و افزایش داده است .

آنست که هدف از نگارش این کتاب به یاری خداوند می خواهیم شما خواننده ی عزیز را با اصولی که یک کنترلر مدارهای هیدرولیکی می بایست از آن اطلاع داشته و آن ها را به کار گیرد آشنا نماییم .

یک کنترلر هیدرولیک کار دستی کیست ؟

بر اساس استاندارد بین المللی طبقه بندی مشاغل یک کنترلر هیدرولیک کار دستی ، کسی است که علاوه بر کنترل مدارهای نیوماتیکی از عهده ی روشن کردن واحد تولید فشار و تنظیم آن ، لوله کشی و انشعاب مدارهای هیدرولیکی و شناسایی و بستن مدارهای ساده ی هیدرولیکی به صورت دستی بر آید .

متن کامل جزوه هیدرولیک مهندس جاهدی را ازلینک زیر دریافت نمایید:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...