ملیساا 5015 ارسال شده در 20 خرداد، 2012 در خرابات مغان نور خدا میبینم این عجب بین که چه نوری ز کجا میبینم جلوه بر من مفروش ای ملک الحاج که تو خانه میبینی و من خانه خدا میبینم داداشی به نظر تو زندگی بعد از تولد وجود داره؟ آیا تو به وجود مامان اعتقاد داری؟ - - - نه من به این اراجیف اعتقادی ندارم؛ من یک روشنفکرم مگه تا حالا مامانو دیدی؟ 27
alimec 23104 ارسال شده در 20 خرداد، 2012 مثال جالبی بود معمولا آخوندا اینجوری مثال میزنن اگه از این مثالا بزنن که خیلی خوبه..کم پیدا میشه اینطور آخوند 7
Hossein.T 22596 ارسال شده در 20 خرداد، 2012 شبیه یه مساله ی ترمودینامیکه مقادیر معلوم برای ما : وجوود جنین وجوود رحم مقادیر مجهول برای ما : آیا جنین خودش میدونه کجاست و به فیزیک و محیط اطراف خودش احاطه داره؟ آیا جنین میدونه از کجا داره تغذیه میکنه؟ آیا جنین قادر به دیدن بغل دستیش هست؟ آیا جنین قادر به تکلم هست؟ آیا جنین قادر به درک و فهم کلمات هست؟ آیا جنین میتونه حرف بزنه؟ درجه ی آزادی سیستم طبق قانون فاز برابره با 4 مساله under specified است و قادر به حل شدن نیست. نتیجه : مثال غلط است ------- جدی نگیرید ;) 17
shadmehrbaz 24772 ارسال شده در 20 خرداد، 2012 داداشی به نظر تو زندگی بعد از تولد وجود داره؟ احمق جان ، در حال حاضر مغز ما اونقدری رشد نکرده که بتونی همچین سوالی ازم بپرسی! 17
A.R-KH-A 4953 ارسال شده در 20 خرداد، 2012 داداشی به نظر تو زندگی بعد از تولد وجود داره؟ آیا تو به وجود مامان اعتقاد داری؟ نه من به این اراجیف اعتقادی ندارم؛ من یک روشنفکرم مگه تا حالا مامانو دیدی؟ جالبه.. من از چن وقت پيش كه برام اين ايميل اومد خيلي دوس داشتم بزارمش..حتي امروزم تو فكرش بودم.. من كه خوشم اومد از اين عكس.. هر چند كه ايرادات زيادي به اين عكس ميشه گرفت ولي با توجه به منظور نگارنده و فارغ از مشكل دار بودن داده ها.. باز مثال قوري راسل تو ذهنم اومد... به نظرم نداشتن عقيده در مورد دنياي ناشناخته بهتر از داشتن خرافه و خزعبلات در مورد دنياي ناشناخته اس.. 17
هولدن کالفیلد 19948 ارسال شده در 21 خرداد، 2012 -داداشي تو به وجود مامان اعتقاد داري ؟ - آره خوب من به وجود خدا هم اعتقاد دارم تازه نه فقط به وجود دنياي بعد تولد بلكه به وجود دنياي بعد از مرگم اعتقاد دارم .. ............................................................................................................................................... ببين عزيز من اولا هر نتيجه گيري بر اساس پيش فرض اشتباه كاملا نتيجه اشتباه ميده اين يه فرض اشتباست كه فكر كنيم دوتا جنين ميتونن تو شكم مادرشون با هم حرف بزنند چه برسه به اين كه فكر فكراي فلسفي كنند !! دوما به قول موريس مترلينگ " هركس لايق خدايي است كه تصور ميكند " نميدونم هدف اينايي كه ميخوان همچيناستدلال هايي درست كنند تا خدا را زوركي حتي شده با كلك و نيرنگ تحميل كنند چي هست ؟؟ و سوما يعني چه من روشن فكرم واقعا هدف از اين استدلال چي بوده وجود دنياي بعد از مرگ يا به مسخره گرفتن و دشمني با يك طيف فكري خاص ؟ 9
اتیکا 246 ارسال شده در 21 خرداد، 2012 تن آدمی شریف است به جیب آدمیت دقیقا همین لباس زیباست نشان آدمیت . 2
پیرهاید 10193 ارسال شده در 22 خرداد، 2012 از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود بکجا میروم آخر ننمایی وطنم جامعه امروز ما ، دو گروه عمده شده است یکی آنهایی که خودِ جهالتند یکی آنهایی که جاهلند و عارق روشنفکری میزنند خارج از اینها اندک اندیشمندی هم هست مابقی هم که داستان شهین و مهین هست اینکه چیستی و از کجا آمدی و به کجا می روی ، مستقیما عقیده ای منحصر به فرد است حال این عقیده بر اساس مجموعه داده های شخصی است که گاه درست و گاه غلط است گاهی نقلیست که با استدلال عقلی قابل بررسی است گاهی هم ورای عقل است و جنبه وحی و یا رسالت بر خویشتن را دارد . . . . 4
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری