رفتن به مطلب

دانلود گزارش کاراموزی مهندسی شیمی مجتمع پتروشیمی بندرامام


ارسال های توصیه شده

دانلود گزارش کاراموزی مهندسی شیمی

 

مجتمع پتروشیمی بندرامام / آزمایشگاه واحد پلی اتیلن سبک (بسپاران)

 

پلی اتیلن سبک به علت انعطاف پذیری و خواص فیزیکی و مکانیکی خاص خود کاربرد وسیعی در صنایع پایین دستی دارد و برای تولید انواع کیسه برای بسته بندی ، فیلم ، روکش کابل ها ، عایق های مختلف ، روکش برای بسته بندی مواد غذایی ، ظروف ، لوله ، قطعات کوچک ، اسباب بازی ها و … به کار می رود .

اساس طراحی این واحد بر مبنای دو راکتور اتوکلاو ، هر کدام به ظرفیت 50000 تن در سال و بر اساس 8000 ساعت کارکرد می باشد . این واحد توانایی تولید پلیمرهای متجانس و غیر متجانس را دارد که البته در حال حاضر تنها پلیمرهای متجانس را تولید می نماید و برای تولید پلیمرهای غیر متجانس که در آن علاوه بر اتیلن از مونومرهای دیگری نظیر وینیل استات نیز استفاده می شود ، برای آینده طرحی در نظر گرفته شده است .

 

نگاهی به مجتمع پتروشیمی بندر امام :

موقعیت جغرافیایی:

مجتمع پتروشیمی بندر امام، در زمینی به مساحت حدود 270 هکتار، در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله 105 کیلومتری جنوب شرقی اهواز و 84 کیلومتری شرق آبادان در شهرستان ماهشهر قرار دارد. سهولت دسترسی به خوراک، سوخت و مواد اولیه، استفاده از امکانات جاده ای، شبکه راه آهن و حمل و نقل دریایی، وجود فرودگاه، دسترسی به آب مورد نیاز و همچنین کمک به توسعه و عمران استان خوزستان به عنوان یکی از دو قطب صنعت پتروشیمی در کشور، و مهمتر از همه ایجاد ارزشی افزوده و جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت، ویژگی های – است که انتخاب این مکان را توجیه می کند.

 

قرار داد مشارکت اولیه:

در اردیبهشت 1352 قرار داد مشارکتی بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و پنج شرکت ژاپنی با نمایندگی شرکت میتوسویی منعقد تحت عنوان شرکت سهامی پتروشیمی ایران- ژاپن (IJPC) نامگذاری گردید. هدف این شرکت، تولید، ذخیره، حمل و نقل و بازاریابی و صدور الفین ها، پلی الفین ها، آروماتیک ها و سایر فرآورده ای پتروشیمی بوده است.

نحوه مشارکت بین طرفین قرارداد، مساوی ذکر شده و اعتبار آن برای مدت

سی سال از تاریخ اجرا، و تابعیت شرکت ایرانی پیش بینی شده بود.

فراز و نشیبهای اجرای طرح:

 

متن کامل گزارش کاراموزی را از فایل پیوست دریافت نمایید:

 

پسورد : http://www.noandishaan.com

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...