رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مقاله حاضر بر آن است تا با ارائه مقدمه ای تاریخی - نظری در مورد تولد پدیده کلان شهری جدید همزمان با ورود خودرو به صحنه شهرهای موجود، سیر تحول جهانی برخورد با حمل و نقل کلان شهری را طی دهه های پنج گانه 1950 تا 1980 و بعد از آن پی بگیرد، گرایش های محوری هریک از دوره ها یا دهه ها را مورد بحث و بررسی قرار دهد و آنها را در قالب راهبردهای حمل و نقلی مطرح و در کلانشهرهای جهان طی دهه های پنج گانه به تصویر بکشد؛ سپس با طرح گذرای مشخصه های اصلی حمل و نقل کلان شهری معاصر، ویژگی های عمده برخورد با برنامه ریزی حمل و نقل کلان شهری جدید را طی 12 مشخصه اصلی مطرح کند؛ و بالاخره در پایان، مجموعه این مشخصه ها را در گردش کار فرآیند برنامه ریزی حمل و نقل کلان شهری به طور تصویری خلاصه نشان دهد.

از آنجا که ورود به شرایط برنامه ریزی حمل و نقل کلان شهری امروز ایران - که به عنوان بخش مکمل این مبحث تدوین شده است - دامنه این مقاله را تا حد متعارف لازم برای این گفتار فراتر می برد، ارائه آن به فرصتی دیگر موکول گردیده است.

در باب انگیزه ارائه این مقاله باید گفت که نویسنده بر آن است تا با طرح سیر تحول برنامه ریزی حمل و نقل کلان شهری در سطح جهان و ترسیم شرایط کنونی آن، زمینه ای را برای نقد برنامه ریزی حمل و نقل کلان شهری کشور ارائه دهد.

 

کلمات کلیدی: کلان شهر، حمل و نقل کلان شهری، برنامه ریزی حمل و نقل

 

نویسنده: محمد حسن شهیدی

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...