رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بررسی سیستم نگهداری و تعمیرات شرکت نساجی ارم

 

تاريخچه كارخانه

 

شركت نساجي ارم درشهر صنعتي البرز قزوين واقع شده است. اين كارخانه در سال 1342 تاسيس و در سال 1351 به بهره برداري رسيد. عمليات نصب ماشين آلات با همكاري كارشناسان آلماني انجام گرفت. اين كارخانه از سمت شمال با كارخانه كوراغلي، از سمت جنوب با كارخانه بسته بندي البرز، از سمت شرق با كارخانه آلاش و از سمت غرب با كارخانه لامپ الوند مجاور ميباشد. كه مساحت كل كارخانه حدود 000/000/3متر مربع ميباشد.

مواد اوليه مصرفي كارخانه

مواد اوليه مورد استفاده كارخانه شامل: پشم، پنبه، اكريليك، ويسكوز و پلي استر ميباشد. كه اين مواد طي فرآيندي به نخ،پارچه، روكش صندلي، رومبلي و پتو؛ پس از تاييد و با دريافت تقاضا از مشتري تبديل ميشود.

 

نيروی انسانی كارخانه

 

در ابتدا كارخانه با 80 كارگر و 12 ماشين بافندگي )بدون ماكو(و 2 ماشين كاردينگ و 4 دستگاه ماشين رينگ آغاز به كار نمود و تا اواخر سال 54 تعداد ماشين آلات بافندگي را به 30 دستگاه و تعداد كارگران را به 120 نفر رسانيد.

در سال 1356 قسمت حلاجي ريسندگي به صورت اتوماتيك درآمده و درنتيجه توليد قسمت رنگ شده الياف تسريع يافته و لزوم در ازدياد ماشين آلات قسمت ريسندگي پيدا نمود كه يك دستگاه ماشين كاردينگ و دودستگاه رينگ نيز خريداري و نصب گرديد. در پاييز 1356 تا بهار 57 بتدريج تعداد 36 دستگاه بافندگي مدرن بدون كارگر در سالن جديد التاسيس جنب كارخانه قديم نصب و در پاييز 1357 بعلت توسعه قسمت بافندگي لزوم به ازدياد توليد در قسمت ريسندگي پيدا شد كه در نتيجه ماشين كاردينگ چهارم و 2 دستگاه رينگ و 1 دستگاه ماشين بوبين كني خريداري و نصب گرديد و تعداد كارگران كه بالغ بر 348 نفر شده اند.

 

مشخصات كارخانه

 

كارخانجات ارم شامل واحدهاي رنگرزي، ريسندگي وحلاجي،مقدمات بافندگي و بافندگي، رفوگري و كنترل، تكميل، تصفيه خانه هاي آب و فاضلاب، نيروگاه برق )ژنراتور(، ديگهاي بخار و توليد انرژي، كارگاه تعميرات و نوسازي و داراي سالنهاي انبار مواد اوليه، انبار ملزومات و قطعات يدكي، انبار نخ، شيميايي ورنگ، محصول و غيره ميباشد. همچنين ساختمانهاي اداري، رستوران ونمازخانه، واحد بهداشت، تعاوني مصرف، انتظامات و آتش نشاني، اتاق باسكول از جمله ساختمانهاي خدماتي كارخانه ميباشد.اين كارخانه در سه شيفت كاري كامل در حال كار ميباشد .

 

فرآيند توليد كارخانجات ارم

 

يك كارخانه نساجي و بافندگي كامل از چهار سالن تشكيل شده است.

-1 سالن رنگرزي و چاپ 2-سالن حلاجي، ريسندگي 3-سالن مقدمات بافندگي و بافندگي 4-سالن رفوگري، كنترل وتکمیل

 

پروژه تحقیقی بررسی سیستم نگهداری و تعمیرات شرکت نساجی ارم را ازلینک زیر دانلود نمایید :

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...