رفتن به مطلب

نگهداری گل های شاخه بریده


ارسال های توصیه شده

1- با چاقوی تیز برگ های پایینی گل را كه داخل آب قرار می گیرد ، بچینید ، چون این برگ ها در آب می پوسند و آب گلدان را كثیف می كنند .

 

2- از مایع نگه دارنده ی طبیعی گل استفاده كنید . شاید شما ترجیح می دهید به جای خرید مایع نگه دارنده گل از گل فروشی ها ، خودتان در منزل این مواد را تهیه كنید . شما را با دو فرمول ساده بای تهیه نگه دارنده گل آشنا می كنیم . این نسخه ها را بكار گیرید و اثر آن را برای دوام عمر گل هایتان ببینید :

 

الف) دو قاشق غذا خوری آبلیموی تازه ، یك قاشق غذا خوری شكر و نصف قاشق غذا خوری سفید كننده (یا پودر دكلره) را با یك لیتر آب مخلوط كنید و گل ها را به جای آب داخل این مایع بگذارید .

 

ب) دو قاشق چایخوری سركه سفید و دو قاشق چایخوری شكر را در یك لیتر آب مخلوط كنید . سركه به عنوان تمیز كننده و برطرف كننده باكتری ها و شكر به عنوان غذای گل كمك می كند .

 

 

3- ساقه گل ها بویژه گل رز را داخل ظرف آب گرم فرو كنید و در همان حالت انتهای ساقه را به اندازه دو سانتی متر با چاقوی تیز یا قیچی ببرید . این كار حباب های هوا را كه باعث كج شدن ساقه گل ها و ممانعت از جریان یافتن آب و مواد غذایی در ساقه و نیز پژمردن زود هنگام گل می شود ، خارج می كند .

 

 

 

منبع:aliparzivand.mihanblog.com

 

goodpinkbouquet.bmp

لینک به دیدگاه
  • 10 ماه بعد...

از یکی از استادامون شنیدم برای بهتر نگه داشتن گل های شاخه بریده ازسیب زمینی استفاده کنیدبه این صورت که پوست یه قسمت ان را کنده وشاخه را داخل ان میکنیم

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

این کار فقط بزای اینه که از نشاسته سیب زمینی استفاده کنه اما در کل لصلا توصیه نمیشه

بهره ازآب به همراه نشاسته ویا دیگر کربوهیدراتها استفاده بشه مثل یک حبه قند که عالیه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...