رفتن به مطلب

کلاهبرداری اس ام اسی ؛ به سامانه 2030 یا 2034 پیامک نزنید


ارسال های توصیه شده

چندی پیش از تلویزیون تبلیغی پخش شد و به برخی خطوط تلفن همراه هم پیامکی آمد که به سامانه 2030 ( با بخش خبری 20 و 30 شبکه دو سیما اشتباه نشود ) پیامک بدون متنی بزنید تا از طریق آن مجموعه – که معلوم نیست کجاست- برایتان پیامک در موضوعات مختلفی ارسال شود.

 

از «مطالب مفید برای مردان و زنان و پ ن پ » گرفته تا «شعر و فال حافظ « و... نگارنده والبته بسیاری دیگر از شهروندان هم وسوسه شده و این پیامک را فرستادیم. در متنی که از سامانه (برخی مواقع سامانه 2034) آمد تاکید شده بود که تا 7 روز اول ، پیامک ها رایگان است وبعد از آن هزینه هر پیامک 50 تومان است. در ضمن در متن پیامک آمده بود که در صورت عدم تمایل با ارسال متن « خاموش » ، پیامکها، دیگر برایتان ارسال نمی شود.

تا اینجای کار ، مشکلی به نظر نمی رسید. من که "پ ن پ" را انتخاب کرده بودم ، بعد از گذشت چند روز و هنگامی که مطمئن شدم پیامک های جذابی برایم نمی آید واز طرفی هزینه 50 تومان برای هر پیامک هم زیاد است ،"پ ن پ خاموش" را به سامانه 2030 ارسال کردم. اما از سامانه ، دو پیامک آمد که کد ارسالی شما اشتباه است و یک متن بلند که حاوی دستور ارسال پیامک برای دریافت متن ها ویا لغو ... بود – همانی که بار اول هم فرستاده بودند – آمد. طبق این متن جدید دوباره گیومه های کنار کلمات را اصلاح کردم وباز هم فرستادم اما همان پیامک آمد. این داستان چند بار وچند بار تکرار شد اما هر بار همان پیام قبلی می آمد. با برخی دوستان هم که ناخواسته از سامانه 2030 برایشان پیامک می آمد مشورت کردم آنها هم همین مشکل را داشتند.ضمنا به سایت اینترنتی هم که در آخر پیامک ها می آید رجوع کردم اما این سایت هم باز نمی شود.

در اینترنت هم جستجو کردم متوجه شدم ظاهرا خیلی افراد دیگر هم همین مشکل را دارند. یعنی هروز برایشان یک پیامک می آید و 50 تومان یا از شارژ خطهای اعتباری کم می شود یا به حساب خطهای دایمی اضافه می شود. هیچ اطلاعاتی هم از این سامانه در دست نیست.

به نظر کسی هم پاسخگو نیست. لذا اولا به شهروندان توصیه می شود از ارسال پیامک به چنین سامانه ای – وسامانه های مشابه - خودداری کنند ثانیا از پلیس هم درخواست می شود پیگیر موضوع باشد. به نظر بوی یک کلاهبرداری شیک وقانونی به مشام می رسد. یا حداقل بوی یک ترفند در آمد زایی از طرف اپراتورهای ارائه کننده خدمات تلفن همراه در کشور. باید منتظر بود ودر آینده در خبرها خواند که چه مبلغ کلانی از جیب ملت به جیب یک عده یا یک شرکت رفته ومردم هم تا بخواهند حرفشان را به مقامات مسئول برسانند کلاه گشادی به سرشان رفته است.

 

منبع: روزنامه «حمایت»

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...