رفتن به مطلب

طرح عمرانی عمارت خسروآباد


ارسال های توصیه شده

در بازديد معاون استانداري از پروژه هاي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کردستان پروژه عمارت خسروآباد سنندج مورد توجه قرار گرفت.

8.jpg

خبرگزاري آريا- سرپرست اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کردستان و معاون عمراني استانداري کردستان و هيات همراه از پروژه ها و طرحهاي عمراني اين اداره کل بازديد کردند.

به گزارش خبرگزاري آريا، يکي از اين پروژه ها عمارت خسروآباد سنندج بود که رسول اشتودان کارشناس مسئول اين پروژه در خصوص مرمت آن گفت: مرمت واحياء مجموعه خسروآباد در سال 1389در جهت برگشتن هويت تاريخي و اصيل مجموعه با حذف تيغه ها و الحاقاتي که هويت تاريخي نداشته آغاز گرديد.

وي افزود: عمليات احياء سالن ضلع شرقي عمارت خسروآباد که شامل استحکام بخشي، تيرريزي و قاپ سازي سقف انجام شده و استحکام بخشي ستونهاي آجري قسمت ورودي به مجموعه از ديگر عمليات هاي مرمت و احياء بوده است.

وي تصريح کرد: پيدا کردن برج و باروي عمارت در ادامه عمليات خاکبرداري ضلع شرقي بيانگر اين موضوع است که مجموعه خسروآباد که تاکنون تصور مي گرديد مربوط به دوره قاجاريه باشد و قدمت اين مجموعه را به دوره زنديه رسانيدکه در زمان نياز فضاهاي معماري دردوره قاجاريه با خاک دستي پرشده بود.

وي در ادامه گفت: با توجه به مدارک تصويري از قسمت کلاه فرهنگ (مربوط به دوره قاجاريه) و خاکبرداري هاي اين عمارت احياء کلاه فرنگ به همان شيوه و اسلوب دوره قاجاريه بازسازي و مرمت شده است.

اشتودان اظهارداشت: در حال حاضر از نظر استحکام بخشي بنا حدود 85 درصد کار استحکام بخشي انجام شده و در بخش نازککاري نيز 30 درصد آن به اتمام رسيده که اميدواريم با تخصيص اعتبارات تا سال 92 اين عمارت به عنوان يک مجموعه فرهنگي به بهره برداري برسد.

در ادامه معاون عمراني استانداري کردستان از چندين طرح از جمله طرح توسعه هتل شادي سنندج نيز بازديد بعمل آمد و از نزديک از روند توسعه و فعاليت در حوزه هاي مختلف اين اداره کل آشنا گرديد

9.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...