رفتن به مطلب

سوسيس گياهي


ارسال های توصیه شده

سوسيس گياهي محصولي جديد از گوونيدا است که از مواد سالم و مغذي و در شرايط کاملا بهداشتي تهيه شده است . حذف گوشت از آن نه تنها صدمه اي به مزه آن نزده ، بلکه به خاطر استفاده از موادي مانند پنير در آن بسيار غني تر شده است .

 

مزاياي سوسيس گياهي عبارتند از :

 

1. استفاده از پنير بيشتر : براي اينکه به بافت مناسب دست يابيم که همچنين سبب غني شدن آن از نظر پروتئين و املاح مي شود .

 

2. عدم استفاده از نيتريت : نيتريت ماده شيميايي بسيار خطرناکي است ، که در کارخانجات توليد سوسيس معمولي براي دستيابي به رنگ صورتي سوسيس استفاده مي شود . اين ماده با گلبولهاي قرمز خون موجود در گوشت ترکيب مي شود و رنگ صورتي به اصطلاح جذاب سوسيس را ايجاد مي کند . سازمان کنترل و نظارت بر غذا و داروي آمريکا (fda) استفاده از اين ماده را براي کودکان زير 12 سال خطرناک و ممنوع اعلام کرده است . اختلاف بين مقدار مجاز و غير مجاز مصرف اين ماده خيلي کم است و اغلب کارخانجات ، براي دستيابي به ظاهر بهتر محصول ، آنرا بيش از حد مجاز به کار مي برند . نيتريت فرقي بين گلبولهاي قرمز خون موجود در گوشت و خون کسي که آن را مي خورد قائل نمي شود . ضمنا اگر در توليد سوسيس استفاده نشود رنگ آن تيره خواهد شد و منظره اي بسيار مشمئز کننده پيدا مي کند . نيتريت نه تنها براي کودکان زير 12 سال ، که براي همه افرادي که آنرا مصرف مي کنند خطرناک و مضر است .

 

3. عدم استفاده از گوشت : بيماران مبتلا به ناراحتيهاي قلبي ، نقرس ، چربي خون ، کلسترول ، و ... بايد در مصرف محصولات گوشتي بسيار محتاط باشند . سوسيس گياهي که از مواد کاملا سالم و تازه گياهي ، بدون گوشت و مواد شيميايي ديگر تهيه شده براي اين افراد بسيار مناسب است . ضمن اينکه سوسيس گوشتي ، که حاوي مقدار زيادي چربي و لثه گوشت است ، براي افراد کاملا سالم نيز خوراک مناسبي به شمار نمي آيد .

 

طرزاستفاده:

 

طرز مصرف سوسيس گياهي دقيقا مشابه نمونه هاي گوشتي اين محصول مي باشد و هيچ فرقي با سوسيس هاي ديگر ندارد و طبخ آن بسيار آسان است . مي توان آنرا به راحتي سرخ کرد يا بصورت خرد شده در انواع خوراکها ، پيتزا ، سالاد ، خوراک سوسيس سيب زمينی و اسپاگتي استفاده نمود ، و يا آن را روي شعله کباب کرد .

 

طرز نگهداري :

 

سوسيس گياهي در يخچال به مدت 2 هفته و در فريزر به مدت طولاني قابل نگه داري مي باشد.

 

بهتر است اين محصول به صورت تازه مصرف شود چون قراردادن آن در فريزر به مدت طولاني باعث مي شود بافت آن کمي سفت و خشک شود.

 

ترکيبات:

 

پروتئين گندم ،کازئين (پروتئين شير) ،آرد سويا ، ادويه ، روغن نباتي

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...