رفتن به مطلب

جدایی نادر از سیمین ، باشگاه خبرنگاران جوان ، بهاالله و لئوناردو داوینچی‌


ارسال های توصیه شده

وقتی‌ فرق بین بها الله و لئوناردو داوینچی‌ را نمی‌دانند...!

 

409006_10150563928448954_75638168953_8716930_547572052_n.jpg

 

سایت وابسته به صدا و سیما: در جدایی نادر از سیمین برای "بهاییت"تبلیغ شده؛ این هم سندش!

 

سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیما با انتشار عکسی مدعی شد که اصغر فرهادی در فیلم جدایی نادر از سیمین برای فرقه بهاییت تبلیغ کرده است.

 

به گزارش اوج نیوز،در این مطلب آمده:"به اعتقاد کارشناسان رسانه یکی از موثرترین شیوه تبلیغات، تبلیغ غیرمستقیم است . بعنوان مثال همیشه از تبلیغ غیر مستقیم کمپانی پپسی در فیلم "ماتریکس" بعنوان یکی از موثرترین گونه تبلیغات حتی در نیم قرن اخیر یاد شده است. اتفاقی که با نگاهی کارشناسانه به فیلم "جدایی نادر از سیمین" قابل مشاهده است ، آنجا که در سکانسی از فیلم که دختر نادر و سیمین نماینده نسل جوان جامعه ایرانی معرفی می شود، چهره یک از سرکردگان " فرقه ضاله بهاییت "بصورت غیر مستقیم به عنوان اصلی ترین علاقه مندی های وی به نمایش گذاشته شده است .مشابه این عکس در جلسات بهائیان توسط افراد مورد اعتماد رویت شده است.

آنچه بیش از نیت عمدی سازندگان این فیلم درترویج دین دست ساز بهائیت وکسب سود مالی ناشی ازتبلیغ آن حایز اهمیت است رویکرد سیاسی دست اندرکاران اعطای جوایز بین المللی نظیر خرس نقره ای ، گلدن گلوب و اسکار است و این نکته در نگاهی ساختارشناسانه به چگونگی اعطای سایر جوایز از این دست نیز به چشم می خورد . به عنوان مثال کسب جایزه صلح نوبل توسط "شیرین عبادی" پس از حمایت از" فرقه ضاله بهائیت" نیز موید این نگاه سیاسی است .

لابی قدرتمند صهیونیستی بهائی که در اعطای این قبیل جوایز نقش اصلی را بازی می کند همان چیزی است که توسط کارشناسان شاخص رسانه ای به عنوان دلیل سیاسی این انتخاب ها طرح می شود نکته ای که "مسعود فراستی" و "ابراهیم حاتمی کیا"از برجسته ترین منتقدان و کارگردانان ایرانی پیش از این در قالب نقدها و یادداشت هایی بدان اشاره داشته اند.

شایان ذکر است هفته گذشته سایت ضد انقلابی رادیوفردا در اقدامی ناشیانه خبر اکران فیلم جدایی نادر از سیمین را در سرزمین های اشغالی فلسطین بر روی خروجی خود قرار داد و این اکران بدون اجازه تهیه کننده فیلم میسر نبوده است.

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...