رفتن به مطلب

روستـای هجیـج در انتـظار محوشدن در زیـر آب !


ارسال های توصیه شده

روستای تاریخی هجیج آخرین روستای استان کرمانشاه در شهر مرزی نوسود می باشد که دارای 180 خانوار است، سه سال است با احداث سد داریان در این منطقه قرار شده که تعدادی از خانه های این روستا زیر آب برود!

 

روستای تاریخی و گردشگرپذیر هجیج به دلیل ویژگیهای تاریخی، طبیعی و فرهنگی خاصی که دارد یکی از 14روستای هدف گردشگری استان کرمانشاه و از جمله پرجاذبه‌ترین نقاط استان کرمانشاه و از مناطق دیدنی اورامانات بشمار می آید که در 25 کیلومتری شهرستان پاوه قرار دارد. روستای هجیج یکی از روستاهای پلکانی است با کوه‌های سنگی، مناظرسرسبز، چشمه‌های خروشان و مسیر پرپیچ و خم که چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند بطوریکه علاوه بر گردشگران، همواره هنرمندان خوش ذوق را به سمت خود می‌کشاند.

 

اما این روزها خبرهای خوشی از این روستای دیدنی استان به گوش نمی رسد. شاید در نظر اول این شبهه ایجاد شود که شادکامان دیروز حاشیه نشین سیروان در هجیج تنها به دنبال جبران خسارت از دست دادن خانه های خود هستند، اما اینگونه نیست، سد داریان قصد آن دارد تا آنها را از هویت تاریخیشان و علاقه های فولادین به سرزمین مادریشان جدا کند، آری سیروان زمانی بزرگترین نعمت برای روستانشینان هجیج بود و هم اکنون در هیبت هیولایی ویرانگر تصویرگر بدترین کابوسهای شبانه شان است. این موضوع موجب مهاجرت اجباری تعدادی از روستاییان به شهر شده و در حال حاضر یکی از اصلی ترین دل نگرانی های مردم این روستا این است که این روستا به زیر آب می رود؟!

 

001.jpg

 

 

002.jpg

 

 

003.jpg

 

 

004.jpg

 

 

005.jpg

 

 

006.jpg

 

 

007.jpg

 

 

008.jpg

 

 

009.jpg

 

 

010.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...