رفتن به مطلب

امام جمعه، از اعدام پسرش که چریک فدایی بود،می گوید


viviyan

ارسال های توصیه شده

خبرگزاری هرانا - غلامرضا حسنی٬ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی٬ ۳۰ سال پس از اعدام رشید حسنی٬ می‌گوید از اعدام فرزندش همچنان رنج می‌برد. 

آقای حسنی روز یکشنبه (دو بهمن) به خبرگزاری رسا گفته که اعدام فرزندش برای او «فوق‌العاده سخت» بوده و اعتقاد دارد اگر برای تربیت رشید بیشتر وقت می‌گذاشت٬ وی به چنین سرنوشتی دچار نمی‌شد. 

به گزارش دگربان، حسنی افزوده است: «شاید در اینجا {تربیت خانواده} حق با او {رشید} باشد که نتوانستم برسم. الآن هم رنج می‌برم. پسر من دیروز با شاه می‌جنگید و امروز در لیست اعدامی‌ها باشد برایم فوق‌العاده سخت است.» 

حسنی در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مخفیگاه پسر خود را که از هواداران فدائیان خلق بود،

به ماموران کمیته انقلاب اسلامی گزارش کرد که در ‌نهایت به اعدام او انجامید. 

امام جمعه ارومیه همچنین در کتاب خاطرات خود که محصول ۳۰ ساعت گفتگو با مرکز اسناد انقلاب اسلامی است٬ گفته که فرزندش مستحق اعدام نبود. 

حسنی در این گفتگو افزوده است: «رشید مستحق اعدام نبود. او جنایتی را مرتکب نشده بود، یا کسی را نکشته بود. تنها جرمش این بود که گرایش شدید کمونیستی داشت و این هرگز منجر به اعدام کسی نمی‌شود.» 

امام جمعه ارومیه در کتاب خاطراتش نوشته که حکم فرزندش در ‌نهایت «حبس ابد» بود٬ و «متاسفانه قاضی پرونده همین طور فله‌ای حکم صادر کرده بود.» 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از خاطرات خود گفته است: «بعد از چند سال، خیلی دلم می‌خواست، پرونده رشید را می‌دیدم و مطالعه می‌کردم، هر چه می‌خواستم امکانپذیر نشد و در اختیارم نگذاشتند.» 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خاطرات خود همچنین گفته که احکام اعدام‌ اوایل انقلاب «از سوی افرادی وابسته به گروه‌های به ظاهر اسلامی و انقلابی که در بعضی ارگان‌ها و به خصوص در دستگاه قضایی نفوذ کرده بودند» ٬ صادر شده بود. 

وی در خاطرات خود می‌گوید این افراد در آن زمان «دست به یک سری کار‌ها و صدور احکام تند و تیز می‌زدند که هیچ ارتباطی با نظام اسلامی و شخصیت‌های اصیل انقلاب نداشت.» 

حسنی افزوده که این افراد «به صدور احکام فله‌ای دردسرهای زیادی در منطقه برای ما درست کردند و بعضی افراد را به جرم وابستگی ظاهری به حزب خلق مسلمان، انواع و اقسام اتهام برایش درست ‌می‌کردند و حکم اعدام برایش صادر می‌نمودند.» 

این برای نخستین بار است که یکی از روحانیون نزدیک به علی خامنه‌ای از اعدام‌های گسترده مخالفان در دهه ۶۰ انتقاد و تائید می‌کند که احکام قضایی برای این اعدام‌ها به صورت «فله‌ای» صادر شده است. 

شمار قابل توجهی از فعالان سیاسی منتقد جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ بدون طی کردن روند دادرسی٬ به صورت گروهی و مخفیانه اعدام شدند.

 

 

لینک به دیدگاه

ویویان این همون ملاحسنیه معروفه که براش جوک میسازند ( البته بعضی حرفاش واعا خنده داره ) یا یه ملاحسنی دیگه است ؟؟

لینک به دیدگاه
ویویان این همون ملاحسنیه معروفه که براش جوک میسازند ( البته بعضی حرفاش واعا خنده داره ) یا یه ملاحسنی دیگه است ؟؟

توضیح بده جریان چیه؟ الان هم امام جمعه هست یا تبعیدش کردن...

لینک به دیدگاه
توضیح بده جریان چیه؟ الان هم امام جمعه هست یا تبعیدش کردن...

 

این که من میگم خیلی وقت بودش فکر نمیکنم تبعید شده باشه ولی خیلی مرتجع بود اصلا مایه جوک بود تا خطبه نماز جمعه .. فکر نکنم این اون باشه .. حالا شاید دوستان کسی بیشتر شناختش ..

لینک به دیدگاه
این حسنی دقیقا همون حسنی هست که براش جک میساختند و با دست خودش پسرش رو بسوی مرگ فرستاده

 

:icon_gol::icon_gol:

دستت درد نکنه

من و ویویان رواز نگرانی در اوردی . من از انجهت شک کردم که این ویویان جملاتی گفته که اصلا به ادبیات اون ملا حسنی شباهت نداره و اونیکه من میشناسم اگه 20 پسرش هم اعدام کنند از بس جنسش خرابه ککش هم نمیگزه

لینک به دیدگاه

امام جمعه شهر ماست، مریض هست و به زودی احتمالا خواهد مرد پارسال به عنوان چهره ماندگار و یا همچین چیزی اسمش ثبت شد، کلا آدم جالبی هست، بعضا خطبه های به شدت مسخره ای داره و بعضا انتقادهای شدیدی از حکومت مخصوصا دولت میکنه! ولی به نظر من بهترین شخصیتی که به عنوان امام جمعه، اورمیه میتونست داشته باشه حسنی هست (به هر حال این پسته امام جمعه وجود داره و من حسنی رو خیلی ترجیح میدم به آدم هایی مثل الم الهدی امام جمعه مشهد) آدم صادقی هست هر حرف مسخره ای هم بزنه از روی نادانیش هست و از اینایی نیست که به خاطر پول و دستمال کشی حرف میزنن، ادعای پاک بودن نمیکنه و تا جایی که امکانش باشه به مردم کمک میکنه ولی یه هر حال نماینده دجال هست

لینک به دیدگاه
:icon_gol::icon_gol:

دستت درد نکنه

من و ویویان رواز نگرانی در اوردی . من از انجهت شک کردم که این ویویان جملاتی گفته که اصلا به ادبیات اون ملا حسنی شباهت نداره و اونیکه من میشناسم اگه 20 پسرش هم اعدام کنند از بس جنسش خرابه ککش هم نمیگزه

عزیزم در اون سالها بسیاری اعدام شدند که حقشون نبود که اعدام بشند

انسان وقتی سنش به مرگ نزدیک میشه بیشتر به انچه اشتباه کرده واقف میشه و تاسف میخوره

استیو جابز نابغه معروف که تازگی فوت کرد گفته بود بدترین افکار ممکن تعصب به چیزیه

البته من نمیدانم جنسش خرابه یا نه

ولی انهایی که جنسشون خرابه امثال ایشان رو بر مسند امور قرار میدهند

وگرنه جای ایشان امام جمعه یک شهر نیست

یادتون باشه که امام جمعه تهران حجاب زنها و زلزلره رو بهم مرتبط میدونست

الان دوسال از ان سخن میگزره

واین اقا هنوز امام جمعه تهرانه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...