رفتن به مطلب

طراحی کرسی یونسکو در حوزه معماری اسلامی


ارسال های توصیه شده

نماینده دایم ایران در یونسکو از طراحی کرسی یونسکو در زمینه معماری اسلامی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: این پشنهاد با بررسی جزئیات آن در داخل به تصویب رسیده و به یونسکو ارسال شده است. محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دائم ایران در یونسکو گفت: در این دانشگاه‌ همه مباحث حوزه تمدنی ایران و آثار معماری اسلامی تدریس خواهد شد.

islamic_architecture.jpg

 

 

 

 

وی افزود: کلیه داشته‌های خودمان در زمینه معماری اسلامی از دیواره سینک کیانگ در چین، معماری اسلامی در اروپای مرکزی بویژه آلبانی، شمال و شمال غرب آسیا این ها همه حوزه تمدنی ایران است که آثار معماری اسلامی را می‌توانید در این محدوده‌ها ببینید، جز این طرح است.

وی افزود: برای شناساندن معماری اسلامی ابتدا باید داشته های فرهنگی در این حوزه را در ساخت و ساز‌های شهری داخل کشور اجرا کنیم و معماری زنده‌ای مثل میدان امام اصفهان را دوباره به نمایش بگذاریم و سپس آنها را به جهان عرضه کنیم.

این استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل تصریح کرد: این طرح هم‌اکنون در داخل کشور نهایی و به یونسکو ارسال شده که فرایند تصمیم گیری درباره آن 6-5 ماه به طول می‌انجامد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...