رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

به نقل از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
:

 

ظاهرا جنگ‌هایی که دنیا را فراگرفته یا تهدید می‌کنند، در کنار همه بدبختی‌هایی که برای نوع بشر فراهم آورده‌اند، باعث پیشرفت‌هایی در فناوری پزشکی شده‌اند، ظهر امروز

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که می‌تواند به کنترل خونریزی مصدومان کمک کند و ابداع آن، به خاطر نیازهایی بود که سربازان در شرایط دشوار میدان‌های نبرد داشتند. در این پست می‌خواهم برایتان در مورد گجت جالبی بنویسم که کاری دشوار را انجام می‌دهد: تشخیص خونریزی مغزی!

اگر سربازی صدها کیلومتر دورتر از یک مرکز مجهز به سی‌تی اسکن دچار ضربه مغزی شود، چطور می‌توان تشخیص داد که او خونریزی مغزی کرده است یا نه؟ مشکل البته محدود به میدان‌های جنگ نیست، در آمریکا سالانه ۱٫۴ میلیون نفر به خاطر ضربه مغزی به اورژانس‌ها آورده می‌شوند که از این میان پنجاه هزار نفر فوت می‌شوند.

 

تشخیص سریع بیماران مشکل‌دار از آنهایی که مشکلی ندارند، در ساعت اول که موسوم به «ساعت طلایی» است، اهمیت زیادی دارد.

  • Like 4
لینک به دیدگاه

برای رفع این مشکل، شرکتی به InfraScan گجت قابل حملی به نام Infrascanner ساخته است، این وسیله پروبی دارد که نور نزدیک به فروسرخ از خود ساطع می‌کند، برای تشخیص کافی است که وسیله را روی چند نقطه جمجمه بگذارید و هر بار چند ثانیه صبر کنید، اینفرااسکنر با نشان دادن رنگ‌ قرمز روی صفحه یک PDA به شما نشان می‌دهد که خونریزی وجود دارد و با رنگ سبز نشان می‌دهد که احتمالا مشکل وجود ندارد، به علاوه اندازه نقاط رنگی، نمایشگر وسعت خونریزی خواهد بود.

 

 

01-11-2012-06-49-02-PM.jpg

  • Like 4
لینک به دیدگاه

اما مکانیسم کار این وسیله چیست؟ خونی که در رگ‌ها در حال گردش باشد به میزان متفاوتی از خون ساکن ناشی از خونریزی، نور اینفرااکسنر را جذب می‌کند و با اندازه‌گیری همین تفاوت، دستگاه پی به وجود خونریزی می‌برد.

 

 

01-11-2012-06-48-06-PM.jpg

البته اینفراسکنر، بیشتر یک وسیله ابتدایی برای غربالگری بیماران است و جای سی‌تی اسکن را نمی‌گیرد، در تحقیقاتی که انجام شده، حساسیت این وسیله ۸۸ درصد و اختصاصی بودن آن ۹۱ درصد تعیین شده. (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
)

 

این فناوری از چند سال پیش در حال تکمیل است و در دسامبر سال میلادی گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا FDA، آن را تأیید کرده است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...