رفتن به مطلب

با دقت در حرکات مورچه ها و ابرها می توان زلزله را پیش بینی کرد


ارسال های توصیه شده

در ترکیه که نزدیک به تمامی نقاط آن بر روی خطوط گسل قرار گرفته و امکان وقوع زلزله بسیار است، از روزها پیش ادعاهای یک محقق ترکیه‌ای مبنی بر امکان پیش‌بینی زلزله با دقت بر روی حرکات مورچه‌ها و ابرها، به طور وسیعی از سوی رسانه‌های این کشور مورد توجه قرار گرفته است. «قدیر سوتچو» فارغ التحصیل دانشکده کشاورزی که به آموزگاری اشتغال دارد، ادعا کرده است که حرکات مورچه‌ها و نیز ابرها سرنخ‌هایی از وقوع زلزله را به دست می‌دهد که وی توانسته با مطالعه جدی در این مورد تاکنون ده‌ها زلزله را پیش‌بینی کند.

به گفته «سوتچو»، قبل از وقوع زلزله مهیب سال ‪ ۱۹۹۹میلادی در مناطق شمال شرق ترکیه، وی در حیاط منزل خود متوجه حرکات غیرعادی مورچه‌ها شد و این مساله دقت وی را برانگیخت و پس از آن مطالعه در این زمینه را آغاز کرده است.

این محقق ترکیه افزود: بعد از آن مطالعات و دقت خود را بر روی مورچه‌‍‍‌ها و حرکات این موجودات متمرکز کردم و به نتایج جالب توجهی نیز دست یافتم. او گفت: حرکات غیرعادی و مرگ جمعی مورچه‌ها قبل از زلزله «دوزجه» ترکیه در سال ‪ ۱۹۹۹میلادی وی را در این مطالعات جدی‌تر کرد.

به گفته «سوتچو»، در سطح ترکیه نزدیک به پنج هزار آزمایش در مورد وقوع زلزله و تاثیر آن در حرکات مورچه‌ها انجام داده و نتایج این تحقیقات نیز نشانگر صحت ادعای وی می‌باشد.

«سوتچو» مدعی شده که علاوه بر مورچه‌ها حرکات ابرها نیز می‌تواند نشانه‌‍‌ای از وقوع زلزله پیش از این رخداد باشد .

او در این‌باره می‌گوید: در بررسی ابرها و تمرکز بر روی یک منطقه و نیز رنگ ابرها نیز سرنخ‌هایی از وقوع زلزله در یک منطقه را به دست آوردم.

وی با عنوان اینکه یک پایگاه اینترنتی در این زمینه تاسیس کرده و تاکنون هزاران نفر که بیشتر آنها را نیز افراد تحصیل کرده تشکیل می‌دهند در این زمینه با وی همکاری و اطلاعات خود را در این پایگاه منعکس می‌کنند، گفت: در نتیجه تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در پایگاه می‌توان وقوع زلزله را قبل از ‪ ۲۴ساعت پیش‌بینی کرد و وی تاکنون ده‌ها مورد زلزله را از همین طریق پیش‌بینی کرده است.

به گفته وی، علاوه بر مورچه‌ها بسیاری از حیوانات دیگر همانند مارها، موش ها، مارمولک‌ها و کرم‌ها نیز قبل از وقوع زلزله به سطح زمین می‌آیند و حیوانات اهلی همانند سگ‌ها و گربه‌ها نیز صداهایی متفاوت از هر زمان در می‌آورند.

به گفته «سوتچو»، قبل از وقوع زلزله‌ها به خصوص زلزله‌هایی با شدت بیش از پنچ ریشتر، برگ گلدان‌ها زرد شده و حتی سرعت شبکه‌های اینترنتی کاهش می‌یابد.

او مدعی شده است که در روزهای آینده زلزله‌ای با شدت حداکثر پنچ ریشتر در مناطق غربی ترکیه رخ خواهد داد.

تقریبا همه روزه زلزله‌های ریز و درشت با همین ابعاد در مناطق جنوبی و غربی ترکیه رخ می‌دهد.

منبع : ایرنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...