رفتن به مطلب

بازسازی نقاط آسیب دیده استخوان های جمجمه با سيمان استخواني


ارسال های توصیه شده

سیمان استخوانی فسفات کلسیم با سرعت جذب بالا و جایگزینی سریع به وسیله بافت جدید به منظور بازسازی نقاط آسیب دیده استخوان های جمجمه، سر و صورت در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شد.

سعید حصارکی، دانش آموخته دکتری و مجری طرح هدف از اجرای پروژه را ساخت سیمانی با سرعت جذب بالا و جایگزین سریع بافت استخوانی در داخل ایمپلنت مذکر عنوان کرد و گفت:ساختار این نوع سیمان متخلخل بوده و برای رشد سلول های استخوان ساز و بافت استخوان ساز و بافت استخوانی بسیار مفید می باشد.وی اضافه کرد : سیمان تهیه شده در واقع ماده است که در جراحی های پلاستیک استخوان در آسیب ها و صدمات استخوانی خصوصا در ناحیه جمجمه و سر و صورت استفاده می شود و مهمترین ویژگی آن این است که در داخل بدن به سرعت جذب و به طور همزمان، بافت جدید جایگزی سیمان استخوانی شده و تکمیل می شود.حصارکی خاطر نشان کرد: در این پروژه مدل حیوانی خرگوش مورد آزمایش قرار گرفت به این ترتیب که در استخوان کورتکس ناحیه درشت نی پای خرگوش آسیبی ایجاد شد و سپس این ناحیه با چند نوع سیمان پر شد.

در این تحقیق سیمان های فسفاتی کلسیم ساخته شده به دلیل ساختار متخلخل و ویژگی های شیمیایی که داشت طی مدت دو ماه به وسیله بافت استخوان جدید کاملا جایگزین شد.حصارکی به کاربرد دیگر این سیمان اشاره کرد و گفت : از این سیمان در سیستم ها ی رهایش دارو نیز می توان استفاده کرد . اگر به ترکیب این سیمان داروهایی مثل عوامل رشد دهنده بافت استخوانی اضافه شود، فرایند استخوان سازی تسریع شده و سرعت رشد بافت استخوانی جدید افزایش می یابد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...