رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

نويسنده: ديويد رابي استاد ارشد رشته روزنامه نگاري دانشگاه فني اوكلند

برگرفته از : صف

 

توجه : برداشت از مطالب این تاپیک تنها با ذکر منبع آن مجاز می باشد (noandishaan.com )

rcunujqbse7bw7gvjz5i.jpg

 

  • نگارنده اين مقاله،با اشاره به نقش مهم رسانه هاي گروهي به عنوان ركن چهارم دموكراسي ، به تشريح چگونگي پوشش ناقص و يك جانبه اخبارمربوط به تهاجم نيروهاي آمريكايي وانگليسي به عراق وكوتاهي رسانه هاي گروهي غرب ، بويژه نيوزيلند درانعكاس صحيح اين رويداد مي پردازد و موضوعاتي چون حمله مستقيم به خبرنگاران ، ترتيب نمايش موهوم تبليغاتي ازسرنگوني مجسمه صدام دربغداد ، سرپوش گذاردن بر تلفات غيرنظامي و جنگ رسانه اي را مورد بررسي قرارميدهد. وي درپايان ، با طرح برخي پرسشهاي بدون پاسخ درباره جنگ عراق ، برلزوم تلاش رسانه هاي گروهي جهان درعمل به رسالت واقعي خود درتبيين دموكراسي ويافتن پاسخ مناسب براي اين پرسش ها تأكيد مي ورزد.

لینک به دیدگاه

s322qm1vfuhlxmeooye5.jpg

اخیرا کتابی افشاگر در آمریکا به چاپ رسید که رسانه های گروهی نیوزیلند هرگز آن را مورد بررسی قرار ندادند ، اما پیام آن برای مردم نیوزیلند که یک نیمکره آن طرف تر از تهاجم سربازان آمریکایی و انگلیسی به عراق زندگی می کنند ، درسی سودمند دربردارد. رابرت دبلیو. مک چسنی و جان نیکولز ، نویسندگان این کتاب بحث جالبی درباره لزوم بازنگری کلی در سیاست رسانه ای مطرح کرده اند. آیا رسانه های گروهی همچنان نقش موثری در پیشبرد دموکراسی دارند و آیا قرار است به عنوان رکن چهارم دموکراسی همچنان مطرح باشند؟ >>

 

کتاب این دو با عنوان > الگویی مناسب برای راه اندازی جنبشی همگانی ارائه می کند که هدف آن جایگزینی به اصطلاح [ شرکت ] رسانه ای دیگران با رسانه ای است که در خدمت شهروندان عادی یعنی همان به اصطلاح رسانه ما >> باشد.

s322qm1vfuhlxmeooye5.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...