رفتن به مطلب

استخراج سریع تصاویر موجود در فایل های Word و Power point


mamooshak

ارسال های توصیه شده

هيچ‌چيز اعصاب‌خردكن‌تر از اين نيست که تصاوير مورد نیاز شما داخل يک سند Word یا Power point باشد در حالي که شما آفيس 2007 يا 2010 نداشته باشید. همچنین اگر یک سند Word یا Power point دارید که تعداد زیادی عکس در آن قرار دارد و می خواهید همه آن ها را ذخیره نمایید؛ مطمئنا استفاده از روش Copy در محیط های گرافیکی و Save as در هارد برای چند عکس مشکلی ندارد اما اگر تعداد این عکس ها بیش از حد زیاد باشد این کار بسیار طافت فرسا خواهد بود! ولی با کمک اين ترفند مي‌توانید کلیه تصاوير موجود در اسناد Word را به راحتی و با یک کلیک بيرون کشيد.

برای این کار:

ابتدا باید قابلیت نمایش پسوند فایل ها را در ویندوز فعال کنید؛ برای این کار کافی است از طریق نوار ابزار Tools گزینه Folder options را انتخاب نمایید و در تب
View
تیک گزینه Hide extensions for know file type را بردارید و Ok کنید.

حالا روی سند Word یا Power point مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب نمایید.

در نهایت پسوند فایل Word یا Power point که در انتهای نام فایل (بعد از دات) قرار دارد را حذف نمایید و به جای آن پسوند Zip را تایپ نمایید و Ok کرده و با پیغام ظاهر شده موافقت نماید.

کار تمام است! حالا روی فایل مذکور دابل کلیک نمایید و وارد شوید. اگر سند مورد نظر شما Word بود وارد فولدر word شوید و به فولدر Media برويد تا تصاوير موجود در سند را ببينيد و اگر سند پاورپوينت باشد،تصاویر مورد نظر در فولدری به نام ppt قرار دارد.

 

نکته:
لازم به ذکر است پس از استخراج تصاویر اگر تغییری در محتوای فایل Zip شده بوجود نیاورید می توانید دوباره پسوند فایل مذکور را به پسوندهای قبلی برگردانید و از اسناد همانند قبل استفاده نمایید. ولی اگر به خودتان اطمینان ندارید، پیشنهاد میکنم یه کپی از فایل ورد یا پاور پوینت خود تهیه کرده، و این اعمال را روی یکی از فایلها انجام دهید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
  • 1 سال بعد...

مرسي دوست عزيز. آموزش خوبي بود ولي نيازي به تغيير پسوند نيست. كافيه فايلتون رو با winrar باز كنيد و ادامه ماجرا.

به همين راحتي :a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...