رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بدون شک بیشتر ما با مودم تلفنی آشنایی داریم که به وسیله آن می توانیم از طریق خطوط تلفن کامپیوتر خود را به اینترنت متصل کنیم. اما تعریف علمی مودم به صورت زیر است:

 

مودم (مودولاتور- دمودولاتور) : وسیله ای است که به کمک آن می توان اطلاعات دیجیتال را از یک ماشین دیجیتال دریافت و به صورت (معمولا) موج فرکانسی تبدیل و از طریق یک بستر (MEDIA) این اطلاعات را انتقال داد. و همچنین اطلاعات دریافتی به صورت فرکانسی از همان بستر را دریافت و به صورت اطلاعات دیجیتالی قابل فهم برای ماشین تبدیل کرد.

 

مودم GSM را هم می توان به صورت خلاصه مانند یک مودم معمولی تصور کرد. که می توان برای اتصال دو و یا چند ماشین دیجیتال اعم از کامپیوتر و یا وسایل دیگر از آن استفاده نمود.

 

مودم GSM از طریق سیم کارت خود را بعنوان یک پایانه به شبکه موبایل معرفی می کند و می تواند به عنوان یک مودم بیسیم براحتی کامپیوتر شما را به اینتر نت وصل کندو در جاهایی که خط تلفن وجود ندارد. براحتی می توان از آن استفاده نمود. با گسترش شبکه موبایل (GSM/GPRS) در کشورمان به راحتی می توان از بستر این شبکه ها برای ارتباط بیسیم بین چند پایانه استفاده کرد . از انجا که از نظر کامپیوتراین مودمها استاندارد می باشند ، کاربرها نیازی به دانستن جزییات راه اندازی سیستمها در شبکه GSM/GPRS ندارند. بطور کلی می توان از این مودمها درکابردهای زیر استفاده کرد:

 

• ارتباط کامپیوتر به اینترنت از طریق سرویس دیتا شبکه GSM

 

• ارتباط کامپیوتر به اینترنت از طریق سرویس GPRS

 

• ارتباط دو کامپیوتر به هم از راه دور از طریق سرویس دیتا شبکه GSM

 

• ارسال و دریافت SMS از طریق کامپیوتر برای هدفهای تجاری و تبلیغاتی و یا کنترل وسایل دیگر از راه دور

 

سه روش نخست در جاهایی که خط تلفن در دسترس نمی باشند بسیار کارایی دارند. همچنین بعلت ارزانی روش دوم در جاهایی که کاربرها نمی خواهند یک خط تلفن ثابت را دایما به اینترنت مشغول کنند، نیز مناسب می باشد. . جدول زیر روشهای متعدد برای اتصال به اینترنت را در ایران کشورمان را مقایسه می کند:(درجه های مقایسه از کم ، میانه ، بالا و بسیار بالاتردر نظر گرفته شده است)

 

GPRS سرویس دیتا GSM خط تلفن ثابت روش اتصال

 

بالاتر کم بسیار بالا کم مقایسه هزینه

 

بالاتر بالا کم کم مقایسه سرعت

 

کم بالا بالا کم مقایسه قا بلیت خط انتفال داده در مکانهای مختلف

 

- - بالا تر بالا قا بلیت اتصال دو نقطه خارج از شبکه به هم (Point to Point Connection)

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...