رفتن به مطلب

گیاه سنگی!!


ارسال های توصیه شده

گیاه سنگی :

نام علمی : Lithops Pseudotruncatella

خانواده: AIZOACEAE

زمان گلدهی: اواخر تابستاننیازها: مكان آفتابی، حداقل دمای مورد نیاز در زمستان ۱۰-۸ درجه سانتی گراد، در تابستان در فاصله بین دو آبیاری اجازه دهید خاك كاملا خشك شود و هنگام آبیاری روی برگ های گوشتی و سنگ مانند گیاه آب نریزید.

 

در زمستان از آبیاری خودداری كنید. خاك مناسب مخلوطی از قسمت های مساوی خاك آجر (آجر نرم شده)، خاك برگ پوسیده، ماسه و مقدار كمی پودر حلزون خشك شده، سطح خاك را نیز با مقداری سنگریزه درشت بپوشانید.

 

ازدیاد: كاشت بذر در اول بهار در حرارت ۲۱ درجه سانتی گراد، تقسیم گیاه به دو قسمت كه هركدام دارای قسمتی از ساقه باشند.

 

 

Lithops_pseudotruncatella%20.jpgLithops_pseudotruncatella_c67_sd_810.jpg

لینک به دیدگاه

15.jpg

 

 

گُل سنگ، گیاهی کُند رشد است و بعضی از انواع آن در طول سال، فقط یک‌میلی‌متر رشد می‌کند. این گیاه می‌تواند تا 4000سال عمر کند.

در بسیاری از موارد می‌توان گُل سنگ را در سواحل دریا مشاهده کرد؛ ضمن این که نوعی از گُل سنگ‌ها در درون آب دریاها نیز زندگی می‌کنند.

محل زندگی گُل سنگ‌ها اغلب روی سنگ‌هاست و از مواد معدنی آن‌ها استفاده می‌کنند، اما برخی از آن‌ها روی تنه درختان، جلبک‌ها و ... رشد می‌کنند. گُل سنگ‌ها به طور عمده گیاهان با دوامی هستند و در صورت خشک شدن به یک حالت مقاوم و یا دوره کُمون وارد می‌شوند اما با کمی رطوبت (مانند شبنم صبحگاهی) گُل سنگ‌ها سریع آبدار شده، فتوسنتز را شروع می‌کنند.

گُل سنگ‌ها را می توان گیاهانی تنبل نامید. بسیاری از آن‌ها از نظر متابولیکی فقط یک ساعت و یا کم‌تر از آن در روز فعالیت می‌کنند، اما همین زمان کوتاه هم کافی است که احتیاج خود را تأمین کنند.

دمای مورد علاقه این گیاه، حدود 20 درجه سانتی‌گراد است و زیادشدن گُل سنگ از راه کاشت بذر، از اول تا آخر فصل بهار است. همچنین می‌توان پاجوش‌های کوچک گُل سنگ را از پایه مادر جدا کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...