رفتن به مطلب
Iman-Emperatour

ویتامینهای مورد نیاز در پرندگان

پست های پیشنهاد شده

image-91C2_4B46A904.jpg

 

 

ویتامین B

برای برقراری تعادل عصبی و نظم سوخت و سوز بدن ضروری است.

 

آثار کمبود ویتامین: کمبود این ویتامین در بدن باعث اختلال در دستگاه گوارشی و اعصاب می شود و ممکن است موجب روماتیسم شود.

منابع ویتامین: این ویتامین در سیر - زرده تخم مرغ - جگرسیاه - لبنیات.

 

ویتامین B1

در تنظیم اعمال تنفسی وعصبی و زدودن اختلالات عصبی موثراست.

 

آثار کمبود ویتامین: کبود این ویتامین باعث آماس روده -بیماری بری بری - گرفتگی عضلات - بی اشتهائی میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در مخمرجو - تخم مرغ - لبنیات یافت میشود.

 

ویتامین B2

مهمترین عامل در رشد بدن است.

آثار کمبود ویتامین: باعث لاغری - توقف رشد -اختلالات تنفسی - بیماریهای پوستی -اختلالات گوارشی میشود.

منابع ویتامین:این ویتامین در اسفناج - شیر - سفیده تخم مرغ -آب جو یافته میشود .

 

ویتامین B6

در سوخت وسوز مواد گلوسیدی و غذا موثر است.

 

آثار کمبود ویتامین: باعث کم خونی - ضعف اعصاب - ودرد شکم میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در جوانه گندم - ذرت - سبزی ها - برنج - زرده تخم مرغ - سیب زمینی یافت میشود.

 

ویتامین B12

در کم خونی ورفع عوارض عصبی موثر است.

 

آثار کمبود ویتامین: باعث کم خونی و ضعف میشود.

منابع این ویتامین : این ویتامین در زرده تخم مرغ وپسته یافت میشود.

 

ویتامین C

در تنظیم عمل بافتها وایجاد مقاومت در بدن بسیار موثر است.

 

آثار کمبود ویتامین: باعث خون ریزی جلدی - ضعف شدید - درد عضلات - رخوت و سستی - نارسی های اعمال بدن میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در لیمو - پرتقال - جعفری - کاهو - گوجه فرنگی - سیب زمینی یافته میشود.

 

ویتامین D

در رشد و سفت شدن استخوانها موثر است.

 

آثار کمبود ویتامین: باعث نرم شدن و کج شدن استخانها میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در روغن ماهی - زرده تخم مرغ - نارنج و نور آفتاب یافت میشود.

 

ویتامین E

این ویتامین باعث تقویت اعضای تناسلی میشود.

آثار کمبود ویتامین: باعث عقیم شدن پرنده میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در جگر سیاه - زرده تخم مرغ - موز - جوانه گندم - کاهو - کلم - روغن بادام زمینی - کره یافت میشود.

 

ویتامین F

در رویش پرها ولطافت آنها موثر است.

آثار کمبود ویتامین: باعث ایجاد زخمهای جلدی و اختلالات در هضم غذا و پوست پوستی شدن بدن میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در روغن ماهی - جوانه گندم - اسیدهای غیر اشباع یافته میشود.

 

ویتامین H

باعث تقویت صدا و خوش آوازی میشود.

آثار کمبود ویتامین: باعث ایجاد مشکلات پوستی و مشکلات خواندن میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در سبوس کندم - زرده تخم مرغ - جگر سیاه یافت میشود.

 

ویتامین K

مهمترین ویتامین برای انعقاد خون است .

آثار کمبود ویتامین: باعث خون ریزی - ورم روده -طولانی شدن زمان انعقاد خون میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در حبوبات - گوجه فرنگی - سیب زمینی یافت میشود.

 

ویتامین P

آثار کمبود ویتامین: باعث خون ریزیهای زیر جلدی میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در سبزی ها - لیمو - پرتقال - لبنیات - سیب زمینی یافت میشود.

 

ویتامین PP

باعث تقویت دستگاه گوارشی میشود.

آثار کمبود ویتامین: باعث بیماری پلاکر میشود.

منابع این ویتامین: این ویتامین در جگر سیاه - سیب زمینی - نخود یافت میشود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از ۷۵ اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • جدید...