رفتن به مطلب

سوني، بدون اريكسون هرگز!


ارسال های توصیه شده

بررسي تحولات شركت سوني اريكسون

سوني، بدون اريكسون هرگز!

100800386106.jpg

اكتبر سال 2011 شركت اریكسون اعلام كرد كه سهام خود را به قیمت 1.47 میلیارد دلار به فروش می‌رساند و به این ترتیب شركت سونی اریكسون كه یك شركت سوئدی ـ ژاپنی است، به شركت ژاپنی سونی تعلق می‌گیرد و این شركت ژاپنی سهامدار اصلی و انحصاری آن خواهد شد.

شركت سونی سهام 50 درصدی اریكسون را در دست می‌گیرد و به این ترتیب تولید گوشی و تلفن همراه از سوی این شركت متحول خواهد شد. این تصمیم از سوی هیأت مدیره هر دو شركت مورد تأیید قرار گرفته است و تا ماه ژانویه سال 2012 عملی خواهد شد. با این معامله می‌توان ارزش این شركت را حدود 3 میلیارد دلار تخمین زد؛ رقمی‌كه یك چهارم هزینه‌ای است كه گوگل برای خرید موتورولا پرداخت كرد.

چندی پیش یك مقام بلند پایه اجرایی سونی اعلام كرد سونی اریكسون یكی از شریك‌های كلیدی سونی محسوب می‌شود كه محصولاتش از جمله بازی‌ها را در تلفن های همراه توسعه داده است.

محصولات جدید و گوشی های تلفن همراه می‌توانند از منابع سونی و پلی استیشن برای رسیدن به این هدف استفاده كنند. سونی اریكسون نیز در این زمینه گام‌های بزرگی برداشته است كه از میان آنها می‌توان به گوشی Xperia Play اشاره كرد كه از سوی شركت پلی‌استیشن تایید شده است.

اوايل سال 2000 سونی اریكسون با تولید گوشی های زیبا و شیك مانند T68i كه دارای صفحه نمایش رنگی بود، سهم قابل توجهی از بازار تلفن همراه را به دست آورد و كمی‌بعد با تولید گوشی‌های پیشرفته‌تر و گران قیمت سری P ـ كه در آن زمان بسیار محبوب بودند ـ جای پای خود را محكم‌تر كرد. سال 2003 این شركت با تجهیز محصولاتش به دوربین های cybershot سونی، تمركزش را متوجه گوشی‌های محبوب سری K كرد. در اواسط دهه اول هزاره جدید، سونی اریكسون گوشی‌های مخصوص موسیقی (سری Walkman) را به مردم هدیه كرد كه با استقبال گرمی‌مواجه شد. كمی‌بعد، نسل جدید گوشی‌های هوشمند از سوی شركت‌های دیگر وارد بازار شد و فروش سونی اریكسون را تحت تأثیر قرار داد، كه این تأثیرات منفی با ظهور آیفون با شدت بیشتر قابل توجه بود. مدیر اجرایی سونی اریكسون، برت نوردبرگ اعلام كرد: سونی اریكسون باید ظهور آیفون در سال 2007 را بسیار جدی می‌گرفت.

100800386035.jpgبتازگي سونی اریكسون اعلام كرد كه تمركز روی تولید گوشی‌های هوشمند را در دستور كار قرار می‌دهد و به دست آوردن سهم قابل توجهی از این بازار را در اولویت قرار داده است. این شركت پیش‌بینی می‌كند كه 11 درصد فروش گوشی های اندروید را در اختیار بگیرد و با تولید گوشی‌های هوشمند سری Xperia مانند Xperia arc S و Xperia neo V فاصله اش را با این هدف كمتر و كمتر كرده است.

به گفته مدیر فروش و بازاریابی سونی اریكسون، كریستین تیر، برای مطرح كردن برند جدید این شركت تا اواسط سال 2012 طرح‌ها و برنامه‌های بلند مدتی پیش‌بینی شده، به اين معنی كه سرمایه‌گذاری بیشتری در بازاریابی و تبلیغات صورت می‌گیرد. این شركت همانند چند سال قبل برای به دست آوردن سهم بازار نمی‌جنگد؛ اما با وجود این سعی خواهد كرد برند جدید خود را به مردم معرفی كند و تمركز و سرمایه زیادی را برای رسیدن به این هدف در نظر می‌گیرد.

با تحولاتی كه در سیاست های این شركت به وجود خواهد آمد، هنوز حرفی از رویكردهای آن نسبت به سیستم عامل گوشی‌های هوشمند به میان نیامده است. در حال حاضر، این شركت فقط دستگاه‌های اندرویدی تولید می‌كند، اما با محبوب شدن سیستم عامل ویندوز فون ممكن است همه چیز تغییر یابد و برند جدید را با سیستم عاملی نو معرفی كند. با این حال، همه این اتفاقات تا رسمی‌شدن این تغییرات عملی نخواهند شد و باید منتظر بمانیم تا همه سازمان های مربوط این قرارداد را تایید كنند و نتایج آن را مشاهده كنیم.

100800386011.jpgمساله‌ای كه ذهن ما را درگیر كرده، این بود كه گوشی های شركت سونی چه تغییری خواهد كرد. عكس‌های جدیدی از گوشی سونی در اینترنت منتشر شده است، كه با گوشی‌های چند سال اخیر شركت سونی اریكسون تفاوت چندانی ندارد. این گوشی از وارثان خانواده Xperia خواهد بود و طراحی آن شباهت خاصی به Tablet S سونی دارد كه خواندن و نوشتن را وقتی گوشی روی یك سطح صاف قرار دارد برای ما آسان می‌كند. اما تولید گوشی‌های سونی به این معنی است كه این دستگاه‌ها بیش از پیش با شبكه دستگاه‌های سونی هماهنگ و یكپارچه خواهند شد و سونی این تحول را با سرعت بیشتری دنبال خواهد كرد.

این دستگاه كه عكس‌های آن را مشاهده می‌كنید Sony Xperia LT22 نام دارد و همچنین اسم‌های احتمالی دیگری مانند Nyphon و Nypon برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی شباهت زیادی به Xperia arc دارد و یك گوشی اندرویدی دیگر است ولی هنوز مشخص نیست كه از كدام نسخه از این سیستم عامل استفاده خواهد كرد. براساس شایعات منتشر شده این گوشی دارای پردازشگر دو هسته‌ای یك گیگاهرتزیST-Ericsson NovaThor U8500 chipset، صفحه نمایش لمسی qHD 4 اینچی، رم یك گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و دوربین 8 مگاپیكسلی Exmor R است و از اندروید جینجر برد استفاده می‌كند كه قابل ارتقا به نسخه ICS است. با انتشار شایعات راجع به این گوشی و سونی اریكسون Arc HD باید منتظر معرفی رسمی‌آنها در نمایشگاه CES 2012 باشیم.

محمدعلی زارعی‌فر

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...