رفتن به مطلب

هواپیمایی که بر روی قمر زحل فرود می آید/ ثبت تصاویر سه بعدی از تیتان


ارسال های توصیه شده

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD=colspan: 2]هواپیمایی که بر روی قمر زحل فرود می آید/ ثبت تصاویر سه بعدی از تیتان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]هواپیمای 715 میلیون دلاری Aviatr پس از رسیدن به بزرگترین قمر زحل، تصاویر سه بعدی از سطح ان به ثبت رسانده و سپس تلاش می کند تا روی این قمر فرود بیاید.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2] به گزارش خبرگزاری مهر، هواپیمای بدون سرنشین Aviatr بیشتر به هواپیماهای تجسسی بدون سرنشینی شباهت دارد که در ماموریتهای تجسسی در جنگ افغانستان به کار گرفته می شدند، اما این نقلیه پرنده 715 میلیون دلاری به این منظور طراحی شده تا بر فراز بزرگترین قمر سیاره زحل، تیتان پرواز کند، جرم کیهانی که توجه دانشمندان را به خاطر اتمسفر ضخیم و ابریش به خود جلب کرده است.

 

 

کاوشگر Aviatr به گونه ای ساخته شده که می تواند از سطح این قمر تصاویر سه بعدی به ثبت برساند تا دانشمندان با کمک این تصاویر بتوانند تصویری دقیق از ساختار زمین شناختی آن به دست آورند. در پایان این ماموریت این هواپیمای 120 کیلوگرمی به سمت قمر حرکت کرده و تلاش خواهد کرد تا بر روی آن فرود بیاید.

 

740309_orig.jpg قرار است این هواپیما از سطح قمر تیتان تصاویر سه بعدی به ثبت برساند

دانشمندان معتقدند تیتان برای فرود آمدن جایی مناسب است زیرا قدرت گرانشی آن بسیار پایین است اما از اتمسفر ضخیمی برخوردار است و این به آن معنی است که هواپیماهایی مانند Aviatr می توانند برای مدتی طولانی تر در هوا معلق باقی بمانند. این قمر در میان لایه ای از ابرها پوشانده شده و دانشمندان برای شناسایی آنچه در پس این ابرها پنهان شده است، لحظه شماری می کنند.

برخلاف بالونی که قرار است به تیتان سفر کند، Aviatr به دانشمندان امکان خواهد داد تا با دقتی بالا ارتفاع پرواز را کنترل کرده و آرشیوی از تصاویر سه بعدی از سطح و شرایط اقلیمی تیتان به وجود آورند. این قمر بزرگتر از قمر زمین و سیاره عطارد است و حرارت آن منفی 178 تا 178 درجه تخمین زده شده است.

740311_orig.jpg تصویری شبیه سازی شده از هواپیمای بدون سرنشین Aviatr بر فراز تیتان

بر اساس گزارش تلگراف، Aviatr برای تصویربرداری از بخش روز تیتان از سوخت پلوتونیومی خود استفاده می کند و در زمان ارسال تصاویر به زمین برای ذخیره انرژی بر روی حالت گلاید یا پرواز بدون موتور قرار خواهد گرفت

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...