رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

تانتا و کوتور بخش های مهم استانداری الغربیا در میانه دلتای نیل در مصر هستند. پراکندی مراکز شهری یکی مشکلات اصلی است که محدودیت زیاد زمین حاصلخیز در دلتای نیل مصر را کاهش می دهد. رشد شهری با برنامه و سخت افزار کامپیوتر، امکان افزایش بی سابقه ای را در وضع دسترسی و تهیه داده های اطلاعاتی برای برنامه ریزان ایجاد کرده است. تکنولوژی سنجش از راه دور قابلیت های بزرگی را برای حل بسیاری از مسائل منابع زمین نشان داده است.

هدف این مطالعه، تهیه نقشه پوشش و کاربری زمین برای منطقه مورد مطالعه در دوره های متنوع است برای نظارت تغییرات احتمالی که ممکن است به ویژه در نواحی شهری کشارزی اتفاق بیافتد، و پس از آن پیش بینی تغییرات مشابه می باشد. دو تصویر گرفته شده زمین، اسکنر چند طیفی (MSS) در سال 1972 و نقشه برداری موضوعی پیشرفته (ETM) در سال 2005 برای ارزیابی تغییرات زمین های کشاورزی، تجاوز شهری و نواحی آبی در طول این دوره با یکپارچه سازی توسط GIS استفاده شد. مناطق کشاورزی تانتا و کوتور به ترتیب 7.17% و 5.84% از سال 1972 تا 2005 کاهش یافتند. در حالیکه مناطق شهری به ترتیب 7.17% و 5.84% افزایش یافتند. این توسعه شهری باعث از دست دادن زمین های کشاورزی تولیدی شد. پیدا کردن اطلاعات برای تصمیم گیری و بررسی و نظارت استفاده غیرقانونی از زمین کشاورزی در دره و دلتای نیل مفید است.

 

کلمات کلیدی: پوشش/کاربری زمین، شناخت تغییر، سنجش از دور، GIS، دلتای نیل

ترجمه شده توسط: محمد عارف خیابانی

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک فایل اصلی مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...