رفتن به مطلب

توانمندسازی و توسعه منابع انسانی با بهره گیری از مدلهای تعالی سازمانی


ارسال های توصیه شده

توانمندسازی و توسعه منابع انسانی با بهره گیری از مدلهای تعالی سازمانی

 

 

چکیده:

با افزایش كاربری و گسترش مدلهای سرآمدی و تعالی به عنوان ابزار و فناوری نوین افزایش بهره وری درجهان، به منظور ارتقای سطح كیفی، افزایش كارایی و افزایش بهره وری سازمانها، الگوها، راهنماها، و مدلهایی در چندسال اخیر ارائه شده است. با توجه به رویكرد شركتهای ایرانی به استقرار مدلهای تعالی در سالهای اخیر و نیاز به توانمندسازی و توسعه منابع انسانی به عنوان یكی از اركان اصلی اثربخشی و كارایی فعالیتهای سازمان، نیاز به مدلی جامع در شركتهایی كه فعالیتهای خود را از طریق اجرای پروژه انجام می دهند احساس شد. مدلی كه علاوه بر دیدی جامع نسبت به كلیه ابعاد یك سازمان متعال، تمركز خاصی برسازمانهای پروژه محور داشته باشد و همچنین با صرف هزینه و زمان مناسب در هر سازمانی با خصوصیات فوق قابل اجرا باشد.بر این اساس به منظور شناسایی فرصتهای بهبود و ترغیب سازمانها به دستیابی به سطوح متعالی عملكرد و توانمندی و همچنین ایجاد بستر مناسب سنجش و ارزیابی تعالی اینگونه سازمانها، مدلی جدید تحت عنوان مدل تعالی سازمانهای پروژه محور از سوی مركز تحقیقات مدیریت پروژه طراحی و معرفی شد. پیاده سازی این مدل و پیگیری پروژه های بهبود توسط مجریان طرحهای صنایع پتروشیمی، نقش موثری در توانمندسازی و توسعه منابع انسانی و ارتقای سطح كیفی و افزایش بهره وری اجرای پروژه ها توسط این مجریان دارد كه در این مقاله به اختصار به شرح مختصر این مدل تعالی به عنوان یك نمونه انتخابی و نتایج اجرایی آن در حوزه منابع انسانی و دستاوردهای حاصل از آن در توانمندسازی و توسعه منابع انسانی شركتی نمونه پرداخته شده است.

كلمات کلیدی: توانمندسازی منابع انسانی، توسعه منابع انسانی، مدل تعالی سازمانی EFQM، بهره وری كاركنان، شاخصهای عملكرد.

نویسنده: كیوان صادق زاده، مدیر كیفیت و تعالی سازمان - شركت مهندسی همپا. (ارائه شده در سومین كنفرانس توانمند سازی منابع انسانی)

 

 

pdf.gif

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
(این مقاله 13 صفحه PDF فارسی وحجم 991 كیلوبایت (KB) و مربوط به سال 88 می باشد.)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...