peyman sadeghian 30245 ارسال شده در 30 اسفند، 2011 خروجي اين مدار بستگي به قطعات استفاده شده و بخصوص ترانس كاهنده دارد و براي مصارف عمومي طراحي شده چنانكه توان ترانس شما اجازه دهد تا 10 امپر ميتوانيد جريان بكشيد . پتانسيومتر مدار براي تنظيم دقيق ولتاژ استانه شارژ براي 4/13 ولت مي باشد براي نيل به اين هدف بايد شما باتري خود را تحت شارژ قرار داده و براي يك بار در حالي كه ولتمتر به باتري وصل هست وقتي ولتاژ باتري در حال شارژ به 4/14 ولت رسيد پتانسيومتر را تنظيم كنيد تا جريان شارژ قطع گردد در اين صورت بعد از چند لحظه اي خواهيد ديد كه ولتاژ باتري شما به استاندارد خود (4/13 ) رسيده و شارژ كامل را خواهد داشت . معمولا براي شارژ يك باتري اتومبيل جريان شارژ را نبايد بيش از 10 امپر بگيريد كه براي صفحات داخلي باتري اسيدي مضر است 60 امپر جريان كل باتري هست كه با همين شارژر بمدت 5 الي 6 ساعت بايد زير جريان بماند تا شارژ كامل شود . در صورت استفاده براي باتري موتورسيكلت هم مشگلي نخواهيد داشت فقط سريعتر شارژ ميشه كه بايد تنظيم متون بالا را براي بار اول دقت و در مد نظر بگيريد . براي شارژ باتري هاي خشگ ولتاژ 4/14 را همون 4/13 ولت در نظر بگيريد . منبع : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 9
masih doae 10 ارسال شده در 16 تیر، 2015 سلام.لطفا بفرمایید چرا ترانس باید دارای 2 ولتاژ مختلف باشه ؟ و اگر هدف ساخت مدار فقط شارژ باطری خودرو باشه احتیاج هست که ترانس با دو ولتاژ واشته باشیم ؟متشکرم
ارسالهای توصیه شده