peyman sadeghian 30244 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 دی، ۱۳۹۰ خروجي اين مدار بستگي به قطعات استفاده شده و بخصوص ترانس كاهنده دارد و براي مصارف عمومي طراحي شده چنانكه توان ترانس شما اجازه دهد تا 10 امپر ميتوانيد جريان بكشيد . پتانسيومتر مدار براي تنظيم دقيق ولتاژ استانه شارژ براي 4/13 ولت مي باشد براي نيل به اين هدف بايد شما باتري خود را تحت شارژ قرار داده و براي يك بار در حالي كه ولتمتر به باتري وصل هست وقتي ولتاژ باتري در حال شارژ به 4/14 ولت رسيد پتانسيومتر را تنظيم كنيد تا جريان شارژ قطع گردد در اين صورت بعد از چند لحظه اي خواهيد ديد كه ولتاژ باتري شما به استاندارد خود (4/13 ) رسيده و شارژ كامل را خواهد داشت . معمولا براي شارژ يك باتري اتومبيل جريان شارژ را نبايد بيش از 10 امپر بگيريد كه براي صفحات داخلي باتري اسيدي مضر است 60 امپر جريان كل باتري هست كه با همين شارژر بمدت 5 الي 6 ساعت بايد زير جريان بماند تا شارژ كامل شود . در صورت استفاده براي باتري موتورسيكلت هم مشگلي نخواهيد داشت فقط سريعتر شارژ ميشه كه بايد تنظيم متون بالا را براي بار اول دقت و در مد نظر بگيريد . براي شارژ باتري هاي خشگ ولتاژ 4/14 را همون 4/13 ولت در نظر بگيريد . منبع : برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 9 لینک به دیدگاه
mostafapakdel 10 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 فروردین، ۱۳۹۱ خيلي ممنون براي مداري كه برام ارائه كرديد و كمكم كرديد. لینک به دیدگاه
masih doae 10 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 فروردین، ۱۳۹۴ سلام.لطفا بفرمایید چرا ترانس باید دارای 2 ولتاژ مختلف باشه ؟ و اگر هدف ساخت مدار فقط شارژ باطری خودرو باشه احتیاج هست که ترانس با دو ولتاژ واشته باشیم ؟متشکرم لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده