Mahnaz.D 61915 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ بدون شك فرودگاه كانساي ژاپن را كه نمادي از معماري «هاي تك» است، مي توان از جمله دستاوردهايي دانست كه نه تنها با تكيه بر فناوري پيشرفته زمان خود طراحي و ساخته شده، بلكه بقاي آن هم وابسته به تجهيزات بسيار پيشرفته است. با ورود به عرشه پل ارتباطي اين فرودگاه و پرداخت عوارض 17 دلاري آن، در واقع شما بليت ورود به يك نمايشگاه دائمي فناوري را به جاي قبض عوارض دريافت مي كنيد. پلي به طول 5/2 كيلومتر با 6 مسير مخصوص عبور اتومبيل و يك مسير مخصوص قطار مسافربري، اين فرودگاه را كه در اصل يك جزيره 504 هكتاري است به شهر ساحلي «كوبه» ژاپن متصل مي كند. البته اين پل تنها مسير دسترسي به فرودگاه بين المللي كانساي نيست و مسافران به وسيله كشتي هاي تندرو از كوبه (نزديك ترين شهر ساحلي ژاپن) در مدت زمان كمتر از 30 دقيقه و از دورترين شهر ساحلي ژاپن يعني «تاكوشيما» در مدت زمان 80 دقيقه به اين فرودگاه (كه روزانه بيش از يكصد هزار مسافر را جابه جا مي كند) دسترسي پيدا مي كنند. 4 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ عمليات اجرايي اين فرودگاه كه طرح آن در سال 1987 به وسيله «رنزو پيانو» معمار برجسته ايتاليايي ارائه شد، در سال 1995 با تلاش بيش از شش هزار نفر به اتمام رسيد و به وسيله امپراتور ژاپن افتتاح شد و تاكنون مجهز به چنان امكانات پيشرفته يي شده است كه نمونه آن در هيچ فرودگاه ديگري در جهان وجود ندارد. پس از عبور از پل ورودي به فرودگاه به طول 5/3 كيلومتر (كه بزرگترين پل آبي در جهان هم محسوب مي شود) به فرودگاهي مي رسيم كه روي يك جزيره مصنوعي آرميده است: جزيره يي كه فقط عمليات خاكريزي آن به وسيله شناورهاي عظيم الجثه حامل ميليون ها تن شن و ماسه، نزديك به سه سال طول كشيده است. اولين چيزي كه هنگام ورود از راه يكي از 44 ورودي به ساختمان اصلي فرودگاه، توجه شما را به خود جلب مي كند، پيغامي است كه از تلفن همراهتان دريافت مي كنيد. اين پيغام به وسيله سيستم فرودگاه براي شما ارسال شده و به شما اطلاع مي دهد كه مي توانيد تمامي اطلاعات پرواز فرودگاه كانساي و فرودگاه مقصدتان را به همراه همه اطلاعات اقامتي، سياحتي مورد نيازتان به زبان دلخواهتان به وسيله تلفن همراه خود، در اختيار داشته باشيد. 4 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ در اين فرودگاه، هيچ كس نگران كنترل بليت، بار و گذرنامه خود نيست، زيرا هنگام عزيمت به فرودگاه تمامي اين تشريفات بدون اطلاع خود مسافر انجام شده است و بار مسافران به وسيله نقاله هايي كه در ورودي فرودگاه در حال چرخش هستند، از داخل كانال هاي ويژه يي به طرف هواپيمايي كه منتظر مسافران است، هدايت شده و يك سيستم امنيتي موقعيت آنها را براي مسافران مشخص مي كند. درون ساختمان فرودگاه به رغم وجود حداقل 10 هزار مسافر كه به طور مداوم در حال ورود و خروج از ساختمان هستند، همواره هواي تميزي در جريان است و دليل آن هم وجود سامانه تهويه استثنايي ساختمان است كه به سقف غول پيكر ساختمان متصل است. اين سقف كه به شكل قوسي طراحي شده و 90 هزار متر مربع مساحت آن است، با بررسي ها و آزمايش هاي فراوان در كارگاه معماري «رنزو پيانو» و با همكاري مهندسان مكانيك ژاپني و با استفاده از كمترين تجهيزات مكانيكي طراحي و توليد شده است. 4 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ جالب اينكه اين سقف هوشمند است و نسبت به دماي هواي محيط و نيز كيفيت هواي هر قسمت از ساختمان تغيير حالت مي دهد. فرودگاه كانساي ژاپن تنها فرودگاه جهان است كه نابينايان در آن كاملاً راحت هستند زيرا طراحان اين بناي عظيم به فكر مسافران نابينا هم بوده و برجستگي هايي روي ستون هاي ورودي و خروجي تمام راهروهاي فرودگاه قرار داده اند كه براساس خط بريل است و نابينايان مي توانند با لمس كردن آنها دقيقاً متوجه شوند در چه بخشي از فرودگاه قرار دارند و به وسيله اين اطلاعات مسير مورد نياز خود را هم به درستي پيدا كنند. علاوه بر اين روي تمام موانع عبور و مرور هم اطلاعاتي وجود دارد كه به طور كامل به نابينايان كمك مي كند. اين تنها نمونه كوچكي از امكانات رفاهي بي نظير اين فرودگاه پيشرفته است. 4 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ سازه اصلي اين فرودگاه 18 ميليارد دلاري كه جزيره زير پاي خود را به زانو درآورده است، از يك سيستم هوشمند بسيار پيشرفته برخوردار است و در برابر زلزله هاي 9 ريشتري هم به راحتي مقاومت مي كند. البته كارشناسان تخمين زده اند كه اين جزيره مصنوعي هر 50 سال، 11 متر نشست مي كند كه البته اين مشكل هم به وسيله طراحان فرودگاه برطرف شده است زيرا اولين و كوچك ترين لغزش ناشي از اين نشست ها، به وسيله حسگرهايي كه روي تمامي 1100 ستون فرودگاه نصب شده اند، به مركز كنترل مربوطه ارسال مي شود و در اين صورت ستون هايي كه مانند ستون برج كنترل فرودگاه، سوار بر برجك هاي هيدروليك اتوماتيك هستند، بلافاصله و به سرعت ستون را به تراز قبلي و به وضعيت گذشته برمي گردانند. در مورد ديگر ستون ها هم گروه هاي متخصص مستقر در بخش نگهداري فرودگاه با استفاده از جك هاي هيدروليكي، ستون هايي را كه در اثر نشست تغيير اندكي كرده اند، بلند كرده و به وسيله ورقه هاي فولادي كه با ضخامت هاي مختلفي در اختيار دارند، ستون را به بخش هم تراز با ديگر ستون هاي ديگر اين ابرساختمان بازمي گردانند، بنابراين اين فرودگاه مجهز به سيستم بسيار پيشرفته يي است كه وظيفه كنترل چندصد ستون بزرگ فولادي را برعهده دارد. 3 لینک به دیدگاه
Mahnaz.D 61915 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۹۰ بسياري از امكانات و تجهيزاتي كه در حال حاضر در اين فرودگاه پيشرفته وجود دارد، در جهان بي نظير است و اين به دليل توجه و آينده نگري طراحان و سازندگان اين بناي عظيم است كه در حال حاضر راحتي و آسايشي مثال زدني را براي مسافرانش به همراه آورده است. 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده