رفتن به مطلب

كاوشگر «فونيكس» همچنان در مريخ ساكت است


ارسال های توصیه شده

كاوشگر «فونيكس» همچنان در مريخ ساكت است خبرگزاري فارس: كاوشگر «فونيكس» كه از يك ماه قبل در مريخ ساكت شده است، هنوز هم به سكوت خود ادامه داده و سيگنالي ارسال نمي‌كند.

 

 

A0618354.jpg

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس، آژانس فضايي آمريكا «ناسا» بعد از سكوت يك ماهه كاوشگر «فونيكس» در مريخ بار ديگر تلاش كرد تا اين كاوشگر را كه در سرماي قطب شمال مريخ مانده است، فعال كند، اما «فونيكس» همچنان ساكت است و سيگنالي از خود ارسال نمي‌كند.

 

ناسا براي پيدا كردن «فونيكس» از فضاپيماي مدارگرد «Mars Odyssey» استفاده كرده است و اين مدارگرد سطح قطب شمال را اسكن كرده و اطلاعات اين منطقه را به زمين ارسال كرده تا شايد دانشمندان با بررسي تصاوير اين فضاپيما آثاري از «فونيكس» پيدا كنند.

 

كاوشگر فونيكس، 25 مي سال 2008 ميلادي (13 مرداد سال 86) توسط موشك «دلتا 2» از مركز فضايي كپ كاناورال در فلوريدا، به فضا پرتاب شد . اين كاوشگر بعد از جدا شدن از موشك حامل خود سفر 9 ماهه خود را به سمت سياره سرخ مريخ آغاز كرد.

اين كاوشگر در تاريخ 25مي 2008 (5 خرداد 87) در قطب شمال مريخ فرود آمد و مأموريت خود را براي پيدا كردن آثار و نشانه‌هاي مبني بر وجود حيات بر روي اين سياره‌ آغاز كرد.‌

 

با كاهش دماي مريخ و آغاز زمستان در نوامبر 2008، اين كاوشگر به علت دريافت نكردن نور خورشيد به اندازه كافي خاموش شد و بعد از زمستان دوباره فعاليت خود را آغاز كرد.

 

فضاپيماي «Odyssey» در ژانويه آثاري از وجود «فونيكس» و حيات اين كاوشگر يافته است ولي قدرت اين كاوشگر به حدي نبوده كه بتواند فعاليت خود را به طور جدي آغاز كند و دانشمندان معتقدند كه با پايان يافتن فصل سرما اين كاوشگر بار ديگر فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...