رفتن به مطلب

ماهی کورغاری (anoptichthys jordani)


ارسال های توصیه شده

اندازه ی این ماهی که بومی مکزیک است تا ۵/۷ و گاهی تا ۱۲ سانتی متر میرسد.چشم این ماهی در اثر زندگی در غار و فقدان نور به مرور زمان از بین رفته فقط اثری از آن باقی مانده است.این ماهی به طور کلی کور است.ولی احساس بویایی و لامسه و چشایی آن بسیار قوی است و این امر به خصوص هنگام تغذیه ی این ماهی مشاهده میگردد.نرها از ماده ها لاغر تر و کشیده ترند.

در شرایط طبیعی این ماهی ها همه چیز خوارند ولی در آکواریوم بیشتر علاقه به خوردن گیاهان و تخم ماهی ها دارند.برای نگهداری آن ها احتیاج به آب نسبتا سخت و دمای ۲۶ تا ۲۷ درجه ی سانتی گراد میباشد.

تخمریزی آن ها تقریبا مشابه اعضاء خانواده ی کاراسین ها است.در هر مرحله از تخم ریزی ماهی ماده ۱۰ عدد تخم بر روی گیاهان میگذارد.چسبندگی تخم ها زیاد نیست و گاهی تعدادی از آن ها به کف آکواریوم میریزند.والدین به ندرت تخم های خود را میخورند.با وجود این بهتر است بعد از تخم ریزی آن ها را از آکواریوم خارج نمود.برای تخم ریزی آن ها احتیاج به سنگریزه در کف آکواریوم نیست و فقط میتوان یک یا دو دسته گیاه بریده را که با وزنه ای سنگین شده اند در یک طرف آکواریوم قرار داد.

نوزاد ها پس از خروج از تخم دارای چشم های طبیعی با رنگدانه های سیاه میباشند.ولی هنگامی که ۱۸ روز از سن آن ها گذشت کم کم چشم ها پهن شده و روی آن با یک بافت از جنس زجاجیه پوشیده میشود.از این پس تدریجا چشم ها کوچک تر شده و پس از ۵۲ روز کلا با بافتی از زجاجیه پوشیده میشود.با رشد بیشتر ماهی باز هم چشم ها کوچک تر شده و به ۲ میلیمتر میرسند.در این حالت لایه ای از چربی نیزبین پوست و چشم جمع میگردد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...