رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

آغوز يك ماده حيات بخش است،مواد غذايي توليد شده از پستانداران مادركه تامين خوراك وحمايت از سيستم ايمني موجودتازه متولد شده را بر عهده داردو محتوي پروتئين هاي لاكتوفرين،موادمعدني ،ويتامين ها ،آنزيم ها و فاكتورهاي مهم رشد مي باشد

 

درمجموع سيستم ايمني را ارتقاء مي بخشد .اين مواد مغذي همچنين تحريك كننده رشد سلول و تجديد قوا وارتقاء سلامتي حيوان نيز مي باشد.

در دوره زندگي،توليد فاكتورهاي رشد و ايمني كه در مبارزه با بيماري والتهاب وارد شده بافت ها به ما كمك مي كند كاهش مي يابد.آغوز منبع غذايي با لقوه در ميان مواد غذايي حياتي است .

كلستروم يا آغوز مجموعه اي از مكمل هاي بدست آمده از گاو مي باشد .گاو يك اهداء كننده مشترك آغوز بين پستا نداران مي باشد كه براي بيشتر آن ها قابل استفاده مي باشد.

فا كتورهاي رشد وايمني در آغوزگاو همانند ساختار هاي مولكولي در آغوز انسان است.

گاو هيچ گونه از فاكتورهاي رشد وحمايت كننده ايمني را مانند انسان از جفت دريافت نميكند و همه آن ها را بايد از آغوز دريافت كند گاوهاي شيري مي توانند شش گالن و حتي بيشتر آغوز توليد نمايندواين بدان معناست كه نياز گوساله هاي تازه متولد شده زياد است . آغوز به طور متوازن جمع آوري و در فرآيندهاي دقيق براي توليد مكمل پودر مي شود.

 

 

منافع مكمل آغوز:

 

نزديك شدن آلودگي و بيماريهاي تضعيف كننده مقدم يا همراه كاهش فاكتورهاي سيستم ايمني است .آغوز داراي فاكتورهاي قوي است كه عملكرد سيستم ايمني را به شكل مناسب بر مي گرداند و به ارتقاء فعاليت و توازن در فعاليت بيش از اندازه ي آن كمك مي كند .

درمبارزه با ويروسها، باكتريها ،آلرژنها ،سمها و مخمرها به بدن كمك مي كند آغوز همچنين فلور ميكروبي روده را متوازن و از هضم مناسب حمايت مي كند .

 

 

نقش آغوز در برابر فاكتورهاي مخالف رشد:

آغوز قابليت استفاده از چربي را افزايش مي دهد. سوختن چربي سوخت مناسبي براي بافت ماهيچه اي فراهم مي كند و در ايجاد و حفظ انعطاف ماهيچه ها كمك مي كند . آغوز توانايي بالقوه اي در حمايت از رشد سلول طبيعي و بازسازي بافت دارد .ممكن است به سلامتي بعد از سوختگي ،بريدگي و خراشيدگي شتاب دهد و جلوي آلودگي را بگيرد.به سلامتي رشد استخوان ،بافتهاي همبند ،پوست ،ماهيچه و بافت عصبي و به بازسازي RNA DNA و كمك مي كند و همچنين قند خون ،گلوكز و سطوح شيميايي مغز(سروتنين و دوپامين ) را متوازن ميكند.

بهترين شكل مصرف آغوز كپسول و پودر است ،براي تقويت ايمني كپسولها مسيرهاي هضم را مهيا مي كند . طريقه مصرف دو تا چهار كپسول، دوبار در روز در يك ليوان پر آب در حاليكه معده خاليست مي باشد . مصرف آغوز در ناشتا و ميان روز بهترين نتيجه را دارد .

مصرف پودر آغوز همچنين ممكن است براي بدن سازان و ساير كسانيكه احتياج به مصرف زياد آن دارند مفيد و مورد نياز باشد .بيشتر ورزشكاران بدنساز آغوز را در مقدار 20-5 گرم و يا بيشتر در روز مصرف مي كنند(براي افزايش حجم بدن وارتقاء رشد ماهيچه آغوز بهتر است 45-30 دقيقه قبل از كار مصرف شود ).

پودر مي تواند با آب مخلوط شود و يا در نوشابه مثل آب پرتقال و مواد غذايي نظير ماست مخلوط شود . آغوز مي تواند به صورت موضعي با مخلوط كردن آب استريل نمك دار مصرف شود و يك تاَ ثير موضعي در كمك به شفاي سوختگي ،بريدگي و خراشيدگي و جراحت دهاني داشته باشد.

 

 

 

farmna.ir/Pages/News-466.html:منبع

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...