رفتن به مطلب

جملات مدیریتی


ارسال های توصیه شده

مديريت و رهبري نردبان موفقيت

مديريت، يعني كارايي در بالا رفتن از نردبان موفقيت؛

رهبري، تعيين مي كند كه آيا نردبان به ديوار درست،

تكيه داده شده است.

Management is efficiency in climbing the ladder of success;

leadership determines whether

the ladder is leaning against the

right wall

لینک به دیدگاه

ايمان به هدف

اگر به هدف خود ايمان داشته باشيد،

فرصتها در برابرتان رژه خواهند رفت

و اگر بر اين باوريد كه كارها درست از آب در نمي آيند،

موانع يكي يكي در برابرتان قد علم خواهند كرد.

لینک به دیدگاه

نادانان همه چيز دان

اولي: ما يه رئيس داريم كه بسيار مسلط هست. اون مي‏تونه يك ساعت در مورد يك موضوع صحبت كنه.

دومي: اين كه چيزي نيست، ما يه رئيس داريم كه شيش ساعت سخنراني مي‏كنه، بدون اينكه موضوعي وجود داشته باشه.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

1- در انجام کارها روی شیوه‌ای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه‌تر و بهتری شما را به مقصد برساند.

 

2- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می‌شود، می‌توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد.

 

3- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید.

 

4- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان مؤثر است.

 

5- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه کاری آنها را از بین نبرید.

 

6- از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.

 

7- با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نکنید.

 

8- در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، کوشا باشید.

 

9- برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهره‌وری آنان، کلاسهای آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی بهره گیرید.

 

10- دقت کنید که توبیخ کارمند خطاکار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود.

لینک به دیدگاه

 

11- مطمئن شوید مأمور خریدی که برای سازمان در نظر گرفته‌اید، علاوه بر کاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوش‌سلیقه نیز هست و همان‌گونه که بر قیمت کالاها توجه دارد، بر زیبایی و کیفیت آنها نیز اهمیت می‌دهد.

 

12- در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.

 

13- سعی کنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.

 

14- طوری رفتار کنید که دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب کنند و آینده کاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم کنند.

 

15- هرگز در حضور کارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نکنید.

 

16- رعایت سلسله مراتب کاری را به مسئولین و سرپرستان گوشزد کنید.

 

17- برای آزمودن کارمندانتان با آزمایشهای فاقد ارزش و بی‌اساس، شخصیت آنان را زیر سؤال نبرید.

 

18- با شروع به موقع جلسات، وقت‌شناسی را عملاً به حاضرین بیاموزید.

 

19- برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت کلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به کار ببرید.

 

20- در انجام کارها به سه نکته بیش از بقیه نکات توجه کنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.

لینک به دیدگاه

 

21- انتقاد پذیر باشید.

 

22- با بی‌توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی‌ارزش نکنید.

 

23- با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمی‌شود.

 

24- برای حل مشکلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهکار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.

 

25- نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید.

 

 

26- خواسته‌های خود را واضح و روشن بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که کارمندان به خوبی از جزئیات وظیفه‌ای که به عهده آنان است، مطلع هستند.

 

27- از هر کس، مطابق دانش و تجربه‌اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

 

28- وظایف کارمندان را متناسب با توانایی‌های فیزیکی و حرفه‌ای آنان تعیین کنید.

 

29- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سؤال کنید.

 

30- در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ کنید و چند استراتژی بحران‌زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش‌بینی و طراحی کنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده کنید.

لینک به دیدگاه

 

31- از رفتارهایی که شما را در سازمان عصبی معرفی می‌کند، پرهیز کنید.

 

32- انتقامجو نباشید.

 

33- زمان پیاده‌سازی تصمیم‌گیری‌ها، به اندازه اخذ تصمیمات، مهم است. چون ممکن است اجرای یک نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شکست روبه‌رو شود.

 

34- در مورد چیزی که نمی‌دانید، به کسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمی‌دانم، هراسی نداشته باشید.

 

35- با محول کردن مسئولیت به کارمندان مستعد و خلاق، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم کنید.

 

36- بدون تفکر و درنگ پاسخ ندهید.

 

37- نحوه چیدمان میز کارمندان و محل استقرار آنها را طوری انتخاب کنید که افراد فراموش نکنند در محل کارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز باز هم به گفت‌و‌گو بپردازند.

 

38- حرفه‌ای‌ترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را استخدام کنید.

 

39- به مشکلات مالی افراد توجه کنید و درخواستهای موجه اخذ وام آنان را به تعویق نیندازید.

 

40- همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شکوه شما می‌افزاید.

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...
  • 8 ماه بعد...

ما نیازمند هدفیم نه به خاطر آنچه برای ما به ارمغان می آورد ، بلکه به خاطر آن چه برایمان انجام می دهد.

 

«اندرو متیوس»

 

 

با تعیین هدف ها و سازمان دادن ، انگیزه بخشیدن و مفاهمه ، اندازه گیری و پرورش افراد ، از جمله خودتان ، مدیریت در شرکت را بهسازی کنید.

 

«پیتر دراکر»

 

 

You may be disappointed if you fail , but you are doomed if you don’t try.

 

«Beverly sills»

لینک به دیدگاه
  • 11 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...